خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حب به علی ابن ابیطالب(ع) نشان از ایمان انسان است

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۳۸ ب.ظ

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری؛

حب به علی ابن ابیطالب(ع) نشان از ایمان انسان است

%d8%ad%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d9%86-%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8(%d8%b9)-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: حب به علی ابن ابیطالب(ع) نشان از ایمان است و بغض به علی ابن ابیطالب(ع) نشان از کفر انسان‌ها است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نمازجمعه روز 19 اردیبهشت‌ماه شهر بوشهر به بیان یکی از آموزه‌های زندگی اسلامی پرداخت و اظهار کرد: هدایت‌خواهی و هدایت‌پذیری یکی از آموزه‌های مهم زندگی اسلامی است و این یکی از هدایت‌های امام جواد(ع) است که در آستانه میلاد پربرکت ایشان هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: برای داشتن یک زندگی موفق باید از خدا توفیق بخواهیم و اگر گناه کنیم خدا توفیق نمی‌دهد؛ همچنین باید وجدانی بیدار داشته باشیم تا هدایت‌های دیگران را بپذیریم.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه به بیان حدیثی از حضرت جوادالائمه(ع) پرداخت و گفت: امام(ع) می‌فرمایند «در زندگی صبر داشته باش و زود نشکن و در زندگی تکیه تو بر صبر باشد و همچنین به دنبال شهوت مرو چه شهوت مقام، چه شهوت شهرت و چه شهوت لذت باشد و گرد شهوت به حرام مرو که اگر شهوت آمد و تابع هوای نفس شدی تو را بی‌شخصیت و بی‌آبرو می‌کند. همواره خودت را در محضر خدا بدان و اگر تو خدا را نمی‌بینی بدان که خدا تو را می‌بیند آیا با آبرو زندگی می‌کنی یا در برابر خدا مفتضح هستی».

امام‌جمعه بوشهر در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با  معلمان و فرهنگیان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش ما باید بر اساس تعلیم علم و دانش، آموزش تفکر و اندیشه و آموختن عملی رفتار اسلامی و اخلاق اسلامی باشد. آموزش و پرورش باید دانش، علم و فناوری به دانش‌آموزان بیاموزد و از آن طرف آموزش تفکر، اندیشه و خلاقیت فکری در دانش‌آموز بروز و دقیق ایجاد شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان با بیان اینکه معلمان و کادر آموزشی و اداری نیز باید الگوی اخلاق و رفتار اسلامی باشند تا دانش‌آموزان از آنها رفتار اسلامی بیاموزند، اظهار کرد: اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک امر بسیار ضروری است که جهت اجرایی شدن نیازمند نقشه راه است.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگر سخنان مقام معظم رهبری، افزود: آموزش و پرورش نباید نگاه و توجه به جریان‌های سیاسی و حزبی داشته باشد، باید فضا یک فضای صمیمی، علمی و تقوایی باشد که منابع انسانی آینده ما که در همین مدارس است بنیه فرهنگی و علمی و رشد در عرصه خلاقیت و تولید علم دارا شوند و نه گرفتار این بازی‌های سیاسی.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند چون آموزش و پرورش هم خود یک وزارتخانه بسیار وسیعی است و هم مخاطبان و جامعه هدف آن بسیار وسیع هستند و باید همه به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در ادامه به کمبود امکانات در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در استان ما با آمارهایی که است یک هزار و 300 کلاس درس نیاز به بازسازی دارد و همه باید برای بازسازی کمک کنند. در این زمینه باید بودجه و اعتبار خوب برای بازسازی در دولت اختصاص داده شود و مردم و خیرین و مراکزی که از فضای بوشهر بهره‌مند هستند برای بازسازی مدارس کمک کنند و فضاهای آموزشی استاندارد شود.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تحول و اتقان در کتب درسی باید باشد و کتاب‌های درسی از حیث علمی و محتوایی و ساختاری باید واقعا دارای اتقان و قوت علمی باشد، افزود: باید ما به دانشگاه، فرهنگیان و معاونت پرورشی توجه ویژه کنیم و غافل نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه با یادآوری 10 رجب سالروز میلاد حضرت جواد الائمه(ع) و 13 رجب سالروز میلاد مولای متقیان امام علی(ع) و تبریک به محضر مبارک امام زمان(عج) و تمام شیعیان به همین مناسبت گفت: امام رضا(ع) درباره امام جواد(ع) می‌فرمایند «فرزندی پربرکت‌تر از امام جواد(ع) در اسلام متولد نشده است چون در زمان امام رضا(ع) آن حضرت فرزند پسر نداشتن و همه فکر می‌کنند مکتب تشیع ابتر است و بدون عقبه و نسل خواهد بود». امام جواد(ع) مانند حضرت زهرا(س) با تولدش نسل اهل بیت(ع) را ادامه داد و با حضورش یک دلیل محکم بر رد مخالفان شد و با امامتش در کودکی مثل حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) عظمت امامت شیعه را نشان داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار کرد: در مورد مولای متقیان(ع) یک اقیانوس سخن نیاز است؛ فقط کلام پیامبر(ص) را عرض می‌کنم که حب به علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) نشان از ایمان است و بغض به علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) نشان از کفر انسان است و حضرت علی(ع)  با حق است و حق هم با حضرت علی(ع) است و این دو جدایی‌پذیر نیستند.

وی عنوان کرد: به تمامی خطبا و علما عرض می‌کنم که در این ایام به معرفی شخصیت این دو بزرگوار بپردازند و ایشان را به جامعه معرفی کنند چنان‌که جامعه الگوی خود را علی و فزندانش قرار دهد.

امام‌جمعه بوشهر در ادامه بیان کرد: ایام اعتکاف و ایام‌البیض رجب فرصتی است عرشی  برای انسان‌هایی که می‌خواهند در بهار معنویت که ماه رجب است و از این ماه آغاز می‌شود استفاده کنند. به همه جوانان و تمامی مردم سفارش می‌کنم ایام اعتکاف را گرامی بدارند و اگر نمی‌توانند که در مسجد حضور یابند این ایام را در خانه روزه‌دار باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به روز اسناد ملی و میراث مکتوب اشاره کرد و گفت: روز اسناد ملی و میراث مکتوب شناسنامه تمدن یک ملت است را گرامی می‌داریم و از همه تقاضا می‌کنم اگر نسخ خطی و اسنادی دارند که مهم است این را هدیه کنند تا در مراکز مورد نظر نگهداری شود که اسناد بسیار مهمی است.

نظرات  (۱)

سلام. مطلب قشنگی بود. واقعا استفاده بردم. خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم.
خوشحال میشم سری هم به وبلاگ من بزنید. من یه نسخه پیچیم و توی وبلاگم اتفاقات جالبی رو که برام تو داروخونه رخ میده رو یادداشت میکنم. خوشحال میشم نظرتون رو در مورد وبلاگم بفرمائید. منتظرتون هستم.
پیروز باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی