خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

امدادگران هلال احمر فرشتگان زمینی و نعمت ارزشمند در جامعه هستند

%d8%a7%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%ad%d9%85%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%b4%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%88-%d9%86%d8%b9%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در آئین تجلیل از امدادگران هلال احمر که با حضور استاندار بوشهر برگزار شد، گفت: امدادگران هلال احمر فرشتگان زمینی و یک نعمت ارزشمند در جامعه هستند.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه امدادگران هلال احمر یک نعمت در جامعه قلمداد می‌شوند، اظهار کرد: امدادگران هلال احمر برای جامعه هدف، یک فرصت و یک نعمت ارزشمند هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه زندگی انسان‌ها پر از فراز و نشیب  است، افزود: برخی سختی‌ها قابل تصور است و مشکلاتی در زندگی قابل پیش‌بینی است ولی برخی حوادث و مشکلات پیش‌بینی نشده است که ضریب تخریب بالایی برای شخص دارد.

امدادگران در حوادث و بحران‌ها فرشتگان زمینی هستند

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه حوادث پیش‌بینی نشده زمان و مکان خاصی نمی‌شناسد، تصریح کرد: زلزله، سیل، طوفان، حوادث دریایی و هوایی این‌ها بحران‌هایی هستند که بعد از خداوند نیاز به فرشتگان زمینی مانند امدادگران دارند.

اما‌م‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در حادثه زلزله شهر شنبه نخستین گروه که به داد آسیب‌دیدگان رسید، امدادگران هلال احمر بوشهر بودند، افزود: امدادگران هلال احمر استان بوشهر نقش خود را در رسیدگی به حادثه‌دیدگان در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که استان بوشهر از حضور این ناجیان آرامش دارد.

امدادگران بوشهری در زلزله استان مهارت خود را نشان دادند

وی در ادامه اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در حوادث زلزله دشتی و دشتستان مهارت، تخصص و توانایی خود را نشان دادند و اکنون به عنوان فرشته نجات برای مردم شناخته شده هستند.

صفایی بوشهری همچنین اظهار کرد: امدادگران یک مجموعه‌ای هستند که دارای مظهر ایمان، مجاهدت، عمل صالح، مظهر شتاب در رفع بحران و کار خیر، و مظهر شور و نشاط و بی‌توقعی هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بر توجه به پیشگیری تأکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های پیشگیری نقش تأثیرگذاری در بروز برخی حوادث و سوانح دارد که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و تدوین طرح دارد.

%d8%a7%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%ad%d9%85%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%b4%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%88-%d9%86%d8%b9%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af

 

وی یادآور شد: طرح پیشگیری در بحران‌های عرصه دریا، جاری شدن سیل، آلایندگی، زیست محیطی، زیست بومی و دیگر عرصه‌ها باید مد نظرباشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه امدادگران مورد محبوب تمامی مردم هستند، تصریح کرد: ذات این امدادگران به گونه‌ای است که مورد محبت همگان هستند چراکه در گرفتاری‌ها و سختی‌ها دوست و یاور آسیب‌دیدگان هستند.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در این آئین با قدردانی از خدمات بی‌منت امدادگران در رسیدگی به حادثه‌دیدگان گفت: استان بوشهر یکی از نقاط پر حادثه در زمینه بلایای طبیعی است که سالانه مردم این استان در بخش‌های زلزله، سیل، طوفان و حوادث جاده‌ای و دریایی شاهد آن هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار امدادگران هلال احمر در رسیدگی به آسیب‌دیدگان تصریح کرد: امدادگران هلال احمر استان بوشهر امتحان خود را در رسیدگی به حادثه‌دیدگان در زلزله، سیل و حوادث دریایی و جاده‌ای پس داده‌اند و مردم آنان را ناجی خود در این بلایا می‌دادند.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر استان بوشهر در جریان زلزله دشتی و دشتستان در سال گذشته جان بسیاری را نجات دادند، گفت: امدادگران هلال احمر استان بوشهر منشأ خیرات گوناگونی در حوادث بودند به‌گونه‌ای که مردم زلزله‌زده استان بوشهر با مشاهده آنان آرامش می‌گیرند.

سالاری، وجود امدادگران در حوادث گوناگون را مایه آرامش و کاهش صدمات روحی وجسمی دانست و تأکید کرد: وقتی بحران رخ می‌دهد همه انتظارات حادثه‌دیدگان از امدادگران است و این انتظار کمی نیست و مردم شما را فرشته نجات می‌دادند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با بیان اینکه امدادگران استان بوشهر دارای تجربیات کافی هستند، تأکید کرد: این امدادگران توانمند با تجربه از امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته بهره‌مند هستند.

استاندار بوشهر آمادگی استان برای امدادرسانی را شبانه‌روزی دانست و اظهار کرد: استان بوشهر برای امدادرسانی به سایر هم‌نوعان خود در اقصی‌نقاط کشور با داشتن امدادگرانی با تجربه همواره در شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی است.

همچنین، در پایان برگزاری این مراسم معنوی، طی برنامه‌ای، کارت داوطلبی جمعیت هلال احمر به مصطفی سالاری، استاندار استان بوشهر اعطا شد.

یادآور می‌شود، در حاشیه این جشن، آیت‌الله صفایی بوشهری از نمایشگاه تجهیزات و امکانات این جمعیت بازدید کرده و پس از آن امدادگران، نماز ظهر و عصر خود را به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر اقامه کردند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی