خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آئین اعتکاف در 7 مسجد شبانکاره برگزار می‌شود

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۰۲ ب.ظ

آئین اعتکاف در 7 مسجد شبانکاره برگزار می‌شود

%d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%da%a9%d8%a7%d9%81-%d8%af%d8%b1-7-%d9%85%d8%b3%d8%ac%d8%af-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اندیشه: مدیر فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ویژه آقایان و بانوان در هفت مسجد شبانکاره استان بوشهر خبر داد.




حسن دبستانی، مدیر فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: با فرارسیدن نسیم ماه رجب‌المرجب، ماه تزکیه نفس و تطهیر باطن از آلایش‌های دنیوی، اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان، برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف به مراکز ثبت نام مراجعه کردند.

مدیر فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در هفت مسجد روستای شبانکاره خبر داد و تصریح کرد: امسال آئین معنوی اعتکاف ویژه آقایان و بانوان در هفت مسجد در شبانکاره و روستاهای خیارزار، محمد جمالی، عطیبه و زکریایی با همکاری روحانیون مستقر برگزار می‌شود که در سال گذشته 600 نفر از بانوان و 200 نفر از آقایان معتکف در آئین شرکت کردند.

اعتکاف دریاى بیکران رحمت و مغفرت است

وی افزود: اعتکاف فرصت بسیار ارزشمندی است تا شخصی که در پیچ و خم‏‌هاى زندگی دنیوی غرق شده، خود را پیدا کند و به قصد بهره‌مند شدن از ارزش‏‌هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بکشد و خود را در اختیار پروردگار قرار دهد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگه دارد تا بتواند به دریاى بیکران انس و مهر پروردگار که یکسره مغفرت و رحمت است، متصل شود.

دبستانی عنوان کرد: اعتکاف فرصتی مناسب و کارآمد برای تفکر به‌شیوه رفتاری خود در عرصه‌های مختلف زندگی و نحوه عبودیت و بندگی در پیشگاه پروردگار است.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن کریم، ایستگاه تصحیح نماز، مراسم دعای ام داوود، گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تشکیل حلقه مباحثه دینی معتکفان با موضوع خدمت‌رسانی فرهنگی و جهادی به جامعه از دیگر برنامه‌های اعتکاف سال 93 است.

ولایت مطلقه فقیه هویت و جوهره انقلاب اسلامی  و محور قانون اساسی است

این فعال فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: ولایت مطلقه فقیه، میراث گرانبهای امام خمینی(ره) و روح و هویت انقلاب اسلامی و جوهره نظام اسلامی و محور قانون اساسی است که مشروعیت قوای سه‌گانه مقننه، قضائیه و مجریه، بستگی به آن دارد.

وی اضافه کرد: امام راحل(ره)، با تکیه بر همین اصل بلند و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران نظام شاهنشاهی را واژگون کرد و جمهوری اسلامی را بنیان گذاشت و ایمان به ولایت‌ فقیه در واقع همان ایمان به ولایت ائمه اطهار(ع) است، چراکه رجوع به فقیه تنها با سفارش و امر ائمه(ع) انجام شده است و خود این امر مایه برکت و سرمایه ارزشی نظام اسلامی است.

مدیر فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره اظهار کرد: این نمایندگی با عملکرد خود در قالب فعالیت‌های قرآنی، پاسخ به سؤالات شرعی، گفتمان‌های دینی در سطح مساجد و مدارس، اعزام مبلّغ به مناطق مختلف بخش و اجرای مسابقات متعدد فرهنگی، توانست رضایت نسبی مردم را کسب کند.

دبستانی در پایان با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از فعالیت‌های نمایندگی تبلیغات اسلامی شبانکاره در سال ۹۲ بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به نواقصی که در بحث فعالیت‌های فرهنگی و دینی سال ۱۳۹۲ در بخش مشاهده شد، سعی خواهد شد که علاوه بر رفع این نواقص، با گسترش دامنه فعالیت در سال ۱۳۹۳ به نقطه مطلوب‌تر برسد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی