خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

اقامه نماز توسط ۶۵۰۰ امام جماعت خانم در مدارس کشور

%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%db%b6%db%b5%db%b0%db%b0-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1


گروه جامعه: معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی و مهارتی ائمه جماعت مساجد مدارس کشور با محوریت نماز خبر داد و گفت: شش هزار و ۵۰۰ امام جماعت خانم اقامه نماز در مدارس را بر عهده دارند.




سید محمد عبداللهی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی و مهارتی ائمه جماعت مساجد مدارس کشور خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش به امضا رسید، مقرر شد هزار و 500 نفر از ائمه جماعات مدارس کشور در دوره‌ای 24 ساعته آموزش‌های ویژه مرتبط با نماز را دریافت کنند.
عبداللهی از برگزاری مرحله اول این طرح در تیر ماه خبر داد و گفت: این طرح به صورت متمرکز و با حضور 400 نفر از ائمه جماعات منتخب در مشهد مقدس برگزار شد.
وی محتوا و سرفصل‌های آموزشی این دوره‌های آموزشی را شامل «فرصت‌های تبلیغی در مدارس»، «بایستگی‌های نماز و امام جماعت»، «مهارت سخنرانی کوتاه در خصوص نماز»، «مهارت دسته‌بندی و بیان احکام نماز»، «مهارت صحت قرائت و زیباخوانی نماز» و کارورزی اعلام کرد.
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه مرحله دوم این دوره آموزشی از امروز تا ششم شهریور ماه در مشهد برگزار می‌شود، گفت: 420 نفر از ائمه جماعات مدارس نیز در این مرحله اموزش‌های مرتبط با نماز را می‌بینند.
وی ادامه داد: مرحله سوم دوره آموزشی توانمندسازی و مهارتی ائمه جماعت مساجد مدارس کشور ویژه خواهران طلبه است که از هفتم تا نهم شهریور ماه در مشهد برگزار می‌شود و طی آن 400 نفر از ائمه جماعات خانم مدارس دخترانه ما آموزش می‌بینند و در مرحله چهارم نیز 300 نفر از طلاب خواهر امام جماعت مدارس از 12 تا 15 شهریور ماه در شهر قم آموزش خواهند دید.
عبداللهی با اشاره به اینکه نزدیک به 13 هزار طلبه آقا و شش هزار و 500 خواهر طلبه امر مقدس اقامه نماز جماعت را در مدارس بر عهده دارند، گفت: این دوره‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود اما دوره ‌های بعدی که در ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش تعریف شده است با همین سرفصل‌ها اما به صورت استانی تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: تلاش داریم حداقل یک دوره آموزشی 24 ساعته ویژه نماز برای حدود 20 هزار امام جماعت مدارس کشور طی سال تحصیلی 93 ـ 94 به صورت متمرکز و یا استانی برگزار کنیم.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی