خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۷۰ هزار مسجد؛ مردمی‌ترین رسانه ملی

سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۳۳ ب.ظ

ارباب‌سلیمانی بیان کرد:

۷۰ هزار مسجد؛ مردمی‌ترین رسانه ملی

%db%b7%db%b0-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d8%ac%d8%af%d8%9b-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%84%db%8c


گروه جامعه: رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مراسم اختتامیه همایش آموزش مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف، عنوان کرد: ۷۰ هزار مسجد، مردمی‌ترین رسانه ملی هستند که باید پیام مقام معظم رهبری در آنها تبیین شود.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم اختتامیه اولین همایش آموزش مهارت‌های کارآفرینی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز سه‌شنبه چهارم شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید‌رضا ارباب سلیمانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشو و برگزیدگان این همایش در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که پس از افتتاح کانون فرهنگی هنری مسجد دانشگاه صنعتی شریف به نام کانون شهید احمدی روشن برگزار شد، احمدی، دبیر همایش آموزش مهارت‌های کارآفرینی با تأکید بر اینکه هدف از برپایی این همایش قرار دادن مسجد به عنوان محور کارآفرینی دانش‌بنیان بود، گفت: مسجد مقدس اگر به دانشگاه وصل نشود دانشگاه‌ها سکولار خواهد شد.
100 نخبه دانشگاه در 100 مسجد به بیان مبانی فناوری می‌پردازند
وی با اشاره به اینکه کانون تازه تأسیس مسجد دانشگاه صنعتی شریف اکنون 330 عضو دارد و ما امیدواریم این اعضا به 300 هزار، سه میلیون و 30 میلیون افزایش پیدا کند، عنوان کرد: قول داده بودیم که 100 نخبه دانشگاه در 100 مسجد به بیان مبانی فناوری بپردازند که به قول خود عمل خواهیم کرد.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این مراسم را قرائت کرد.
همواره رونق کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی در جوار مساجد شکل گرفته است
در این پیام وزیر ارشاد با اشاره به اینکه اگر به پیشینه کارافرینی در کشورمان توجه کنیم در می‌یابیم که همواره رونق کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی در جوار مساجد شکل گرفته است، اظهار کرده است: مسجد تنها جایگاه عبادت و دیانت نبوده بلکه مأوای مردمی برای شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی نیز به شمار می‌رفته است. نقشی که اینک با اهتمام کانون‌های فرهنگی هنری و فراهم آمدن امکان اموزش مهارت‌های کارآفرینی به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات دوباره در حال احیا شدن است.
پس از قرائت پیام وزیر ارشاد حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی برگزاری دوره چهار روزه آموزش کارآفرینی برای اعضای کانون‌های مساجد در دانشگاه شریف با حضور اساتید برجسته در این حوزه را مایه رشد و بالندگی دانست و گفت: در ابتدای راه این عرصه قرار داریم.
فعالیت کانون‌های تخصصی IT در مساجد کشور
وی به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تخصصی شدن کانون‌های مساجد کشور اشاره و اظهار کرد: اکنون 663 کانون در 22 رشته فعال هستند که یکی از رشته‌های تخصصی این حوره مربوط به IT است که در 31 استان راه‌اندازی شده است.
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی به راه‌اندازی مراکز دیجیتال در مساجد کشور نیز اشاره و اظهار کرد: در ابتدا هم مسئولان در خصوص راه‌اندازی این مراکز در مساجد تردید داشتند و هم مسجدی‌ها نگران فعالیت آن بودند اما اکنون 188 مرکز دیجیتال در مساجد راه‌اندازی شده است و ائمه جماعات نیز از فعالیت این مراکز رضایت دارند.
امضای تفاهم‌نامه‌ای 3 ساله کانون‌های مساجد با دانشگاه صنعتی شریف
وی ادامه داد: قبل از ماه مبارک رمضان تفاهم‌نامه‌ای سه ساله با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد که برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی اولین گام اجرای این تفاهم‌نامه بود.
رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: 70 هزار مسجد، مردمی‌ترین و بزرگ‌ترین رسانه ملی هستند که باید پیام مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و ... در انها تبیین شود.

وی تصریح کرد: هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که ثبوت انقلاب از مساجد بود صدور انقلاب نیز باید از مساجد صورت گیرد. ما باید مسجد را مرکز عالم بدانیم و از مسجد برای مدیریت جامعه برنامه‌ریزی کنیم.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن راه‌اندازی پرتال جامع کانون‌های مساجد اظهار امیدواری کرد: از ظرفیت دانشگاه صنعتی شریف برای راه‌اندازی این پرتال استفاده شود.
ارباب‌سلیمانی در پایان سخنانش، گفت: در روایات آمده است که استمرار عمل صالح از آغاز آن مهم‌تر است؛ ما اکنون کانون مسجد دانشگاه شریف را راه‌اندازی کرده‌ایم اما مهم‌ا ستمرار فعالیت‌های آن است نباید در این مسیر خسته شده از کمبود امکانات ناامید شویم.
در پایان این مراسم نیز از «رحل ترکیبی قرآن» رونمایی شد.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی