خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

برپایی نشست «در سایه استاد»/ بیان خاطرات استاد مولایی در کلام شاگردان

%d8%a8%d8%b1%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%c2%ab%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af%c2%bb-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86


کانون خبرنگاران نبأ: نشست صمیمی تنی چند از شاگردان استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) به بهانه مروری بر خاطرات این استاد مسلم قرآن کریم، پیش از ظهر امروز، پنجم شهریور‌ماه در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۳ نیز به طول انجامید.




به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، نشست صمیمی تنی چند از شاگردان استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) که از ساعت 11 امروز، پنجم شهریورماه به میزبانی کانون خبرنگاران نبأ خبرگزاری ایکنا آغاز شد تا ساعت 13 به طول انجامید و در این نشست خاطرات زیبا و به یاد ماندنی از این استاد قرآن کریم که لقب اکبرالقراء نیز به ایشان اختصاص دارد، بیان شد.

در این نشست محمدرضا خرمیان از قاریان بین‌المللی قرآن کریم، سیدعباس میرداماد و محسن مظاهری که هر سه از شاگردان استاد مولایی بودند حضور یافته و از روزهای آغازین جلسات استاد مولایی که قدمتی بسیار دارد، خاطراتی بیان کردند.

خرمیان که هم‌اکنون یکی از مدیران وزات امور خارجه نیز است، به بیان خاطراتی از جلسات قرآن کریم استاد مولایی پرداخت و در رابطه با شاگردان استاد که هر کدام خود، از قاریان بزرگ و برجسته کشوری هستند مطالبی بیان کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از حضور استاد مولایی در مراسم‌هایی از جمله مراسم ازدواجش، به بیان خاطره‌ای از سال‌هایی که خود در مسابقات هند رتبه برتر را کسب کرد پرداخت و گفت: به محض اینکه مقام بنده را اعلام  کردند، استاد در تماسی تلفنی با بنده، کسب رتبه را به بنده تبریک گفتند و بسیار شادمان بودند از اینکه یکی از شاگردانشان موفق به کسب رتبه در رشته قرائت شده‌ بودند.

خرمیان همچنین به اقدامات عام‌المنفعه استاد برای مردم اشاره کرد و افزود: استاد در کنار فعالیت‌های قرآنی صندوق قرض‌الحسنه‌ای نیز افتتاح کرده بود و از قرآنیان و دوستان و شاگردانش می‌خواست که حتی به حداقل مبلغی هم عضو صندوق باشند تا از آن صندوق به نیازمندان، جوانان در آستانه ازدواج، بیمارانی که نیاز به مداوا دارند و ... کمک شود.

محسن مظاهری یکی دیگر از شاگردان استاد مولایی که از 10 سالگی در جلسات قرآن استاد مولایی حضوری دائم داشته، برای بیان خاطرات خود، زمان را کوتاه می‌داند؛ چراکه خاطرات او از استاد مولایی به بلندای تمام این 60 سالی است که در کنار این استاد بزرگوار عمر گذرانده است.

مظاهری با آوردن نام استاد مولایی لبخندی عمیق بر چهره‌اش نمایان می‌شود؛ او که هر روز از حال استاد با خبر بوده و هست و هنوز هم یا به‌صورت حضوری و یا تلفنی از حال استاد مطلع می‌شود، با غمی بزرگ سلامتی استاد را از خداوند منان مسئلت می‌دارد و ذهنش میان سال‌های دوری می‌شود که هم‌پای استاد مولایی در هیئت سنگلج تهران پای قرآن و رحل می‌نشست و در دل آرزو می‌کرد که نوبت به تلاوت وی برسد تا در محضر استاد آیه‌ای از کلام وحی تلاوت کند و استاد نظر خود را بگوید.

مظاهری یکی از راز‌های ایجاد جاذبه جلسات استاد را احترامی می‌داند که استاد مولایی برای قرآن‌آموزان نوجوان قائل می‌شدند و می‌گوید: استاد مولایی همیشه حتی کودکان را آقا خطاب می‌کرد و با احترام با آنان برخورد می‌کرد؛ در روزگاری که شاید به حضور کودکان و خردسالان در مجالس مذهبی و قرآنی، بهایی داده نمی‌شد، استاد با احترام با کودکان برخورد می‌کرد و با تشویق‌های مکرر سعی در جذب کودکان و نوجوانان به قرآن داشت.

وی که با آوردن نام استاد مولایی، عشق و ارادتی ژرف در کلامش موج می‌زند در رابطه با جاذبه و دافعه استاد اظهار کرد: استاد با جدیت زیادی فعالیت‌های قرآنی جلسات را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کرد و حتی عتاب‌ها و توبیخ‌های وی نیز در نظرمان شیرین و دوست‌داشتنی بود.

این سه استاد بزرگوار هر کدام در رابطه با روزگاری که از نوجوانی در محافل و جلسات در کنار استاد، شاگردی کردند و از محضر وی سیراب گشتند، خاطراتی بیان کردند که در گزارش‌های بعدی، مشروح این خاطرات «در سایه استاد» بیان می‌شود.

کانون خبرنگاران نبأ در خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) با هدف آموزش، جذب و پرورش خبرنگاران قرآنی فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه امسال به صورت آزمایشی آغاز کرده است.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی