خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر:

بوشهر میزبان جشنواره سراسری نماز و مفاخر استانی است

%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d9%88-%d9%85%d9%81%d8%a7%d8%ae%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: اسحاق جلالیان از برگزاری و میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر جشنواره سراسری نماز و جشنواره مفاخر استانی خبر داد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اسحاق جلالیان، رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در جمع اعضای شواری فرهنگی این دانشگاه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و سایر مدعوین در محل سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است این دانشگاه توانست موافقت سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور را جهت برگزاری جشنواره سراسری نماز در دانشگاه پیام نور و همچنین، مجوز برگزاری جشنواره مفاخر استانی را أخذ کند، اظهار کرد: مسئله فرهنگ همواره از اولویت‌های دانشگاه پیام نور بوده و این دانشگاه سعی کرده است که تربیب را همپای تعلیم به پیش برد به همین دلیل دانشگاه پیام نور استان بوشهر تلاش می‌کند با برگزاری جشنواره سراسری نماز در جهت تقویت مسائل مذهبی حرکت کند و همچنین، با برگزرای جشنواره مفاخر استانی گامی در جهت بزرگداشت مقام مفاخر استانی بردارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در ادامه نیز با اشاره به اجرای نقشه مهندسی فرهنگی از سال جاری تحصیلی در این مرکز دانشگاهی افزود: در اجرای طرح مهندسی فرهنگی، برنامه رصد خانه فرهنگی و پیوست‌نگاری فرهنگی را به‌ویژه برای دانشجویان جدیدالورود اجرا خواهیم کرد که در رصد خانه فرهنگی به بررسی مسائل و مشکلات و نیازهای فرهنگی این دانشجویان می‌پردازیم و در پیوست‌نگاری فرهنگی تدوین برنامه‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

حمیده مأحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین گفت: مسئله تعلیم و تربیت امر بسیار مهم و کار بزرگی است که بدون نقشه راه نمی‌توان به اهداف آن دست یافت و وجود شورای فرهنگی در دانشگاه پیام نور می‌تواند یکی از بهترین روش برای ترسیم نقشه راه فرهنگی دانشگاه باشد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همواره آماده همکاری با دانشگاه‌های سطح استان جهت ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است که امیدواریم این همکاری‌ها مثمر ثمر واقع شود و این اداره در حال ترسیم اطلس فرهنگی استان است که این طرح در حال تکمیل شدن است.

محمد باقر سعادت، مشاور ارشد استاندار بوشهر درامور اجتماعی در پایان بیان کرد: نفس برگزاری جشنواره نماز بسیار خوب است، اما چیزی که باید سرلوحه هدف ما در این‌گونه برنامه‌ها باشد این است که علل و عوامل کم‌توجهی برخی جوانان را به مسائل مذهبی ریشه‌یابی کنیم و در صدور رفع آن‌ها برآییم و دانشگاه‌ها بهترین پتانسیل را برای آسیب‌شناسی مسائل مذهبی و فرهنگی راه‌های برطرف کردن آن‌ها در دست دارند که امیدواریم دانشگاه پیام نور بتواند در این مهم تأثیرگذار باشد و لزوم شکوفایی علمی کشور بازتر شدن فضای دانشگاه‌ها و میدان دادن به مسائلی همچون کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت قرآن کریم و عترت است و فشارها نمی‌توانند گره‌ای از مشکلات ما را باز کنند و فقط به پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌افزایند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی