خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

در دهه کرامت؛

۸۰۰ مسجد مشهد میزبان طرح «یا عالم آل محمد(ص)» می‌شوند

800-%d9%85%d8%b3%d8%ac%d8%af-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%c2%ab%db%8c%d8%a7-%d8%b9%d8%a7%d9%84%d9%85-%d8%a2%d9%84-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af(%d8%b5)%c2%bb-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای طرح یا عالم آل محمد(ص) در ۸۰۰ مسجد مشهد، گفت: در این طرح تیم‌هایی از خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی با حضور در مساجد شهر مشهد در شب میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) با موضوع سبک زندگی رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.




محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اجرای طرح یا عالم آل محمد(ص) در 800 مسجد، اظهار کرد: در این طرح، تیم‌هایی از خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی با حضور در مساجد شهر مشهد در شب میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) در موضوع سبک زندگی رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران حرم امام هشتم(ع) با حضور در بهشت‌های ثامن و جبل‌النور غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا را در قالب طرح یاد یاران انجام می‌دهند، عنوان کرد: حضور خدمه و خدمتگزاران امام رضا(ع) با اجرای طرح اکرام رضوی در پایانه‌های مسافربری، راه آهن و فرودگاه به منظور تقدیم دعوتنامه ویژه مهمانسرای حضرت رضا(ع) و اهدای شاخه گل در دهه کرامت و ایجاد شور و شعف در بین زائران از دیگر برنامه‌های این معاونت در دهه کرامت خواهد بود.

نورآرایی خاص اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان اینکه نورآرایی خاص اماکن متبرکه به ویژه صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی را در قالب طرح پرتو رضوان انجام می‌دهیم، اعلام کرد: عطرافشانی و عودسازی خاص روضه منوره، رواق‌های مبارکه و صحن‌های مقدس، مبادی ورودی، آسایشگاه‌ها و ...  با رایحه‌های خاص، گلاب و عود به ویژه در شب و روز میلاد امام رضا(ع) نیز در طرح رایحه رضوان پیش‌بینی شده است.

ممتاز به برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی در پورتال اماکن متبرکه ویژه خدمه و خدمتگزاران آستان قدس رضوی و خانواده‌های آنان در طرحی با عنوان نسیم رضوان اشاره و بیان کرد: نشست صمیمی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران در قالب جلسه پرسش و پاسخ و معرفی خدمات این حوزه به زائران مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) از دیگر برنامه‌های این معاونت به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: زیارت امام مهربانی‌ها(ع) یکی از این طرح‌ها است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 18 گروه از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان، حامیان ایتام و همچنین جانبازان بالای 70 درصد و جانبازان اعصاب و روان با تعداد 11 هزار و 480 نفر در اولویت دعوت سال جاری قرار گرفته‌اند.

تشرف اقشار آسیب‌پذیر در طرح معین الضعفاء
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به طرح معین الضعفاء که شامل اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند مددجویان شهرستانی کمیته امداد و بهزیستی می‌شود، افزود: شرایط تشرف دانش‌آموزان یتیم، بیماران خاص مانند سرطانی‌ها، هموفیلی، دیالیزی، دیابتی، تالاسمی، نابینایان، ناشنوایان، سلیاک و سالمندان که امکان حضور و تشرف به بارگاه منور رضوی را ندارند با تدابیری همچون اعزام خودرو و مددکار به محلات آنها فراهم خواهد شد.

ممتاز طرح شوق دیدار یک الی سه را یکی دیگر از طرح‌های این معاونت در دهه کرامت عنوان کرد و ادامه داد: در طرح شوق دیدار یک، در سال جاری اولویت دعوت با خانواده‌های ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان‌های خدمت‌رسان مستقیم به زائران است، در طرح شوق دیدار دو، دانش‌آموزان شهرستا‌ن‌های نزدیک مشهد که امکان تشرف برای آنان فراهم نبوده است، حضور می‌یابند و در شوق دیدار سه، دانش‌آموزانی که تاکنون امکان تشرف را نداشتند از شهرستان‌های دور و سایر استان‌های کشور در قالب اردوهای سه روزه به مشهد دعوت شده و ضمن پذیرائی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

وی از حضور هشت هزار نفر در طرح وصال سخن گفت و ابراز کرد: در این طرح 11 برنامه بر اساس یک سنت حسنه مراسم جشن توسط خادمان در رواق مبارکه دارالکرامه در طول دهه کرامت اجرا می‌شود و ضمن مولودی‌خوانی، پذیرایی از مدعوان و اهدای بسته‌های متبرک از اهم برنامه‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

ختم قرآن و صلوات ویژه خدمه، خدمتگزاران و خانواده‌های آنان
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به طرح بهار رضوان، افزود: در این طرح با یک برنامه‌ریزی مناسب خدمه، خدمتگزاران و خانواده‌های آنان از فیض ختم قرآن و صلوات بهره‌مند می‌شوند.

ممتاز با بیان اینکه طرح یا امام رئوف(ع) را ویژه بیماران بیمارستان و جانبازان اعصاب و روان با تعداد هشت هزار نفر پیش‌بینی کرده‌ایم، عنوان کرد: در این طرح خدمه بارگاه منور امام هشتم(ع) با حضور در بیمارستان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی ضمن عیادت از بیماران و دعا برای شفای آنان، بسته‌های تهیه شده شامل تبرکات و پک فرهنگی را همراه با شاخه گل به آنان تقدیم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در طرح یا امام رئوف(ع) دو، 14 مرکز توان‌یابی و اردوهای دانش‌آموزان استثنایی به بالغ بر 10 هزار نفر را خدمات ارائه می‌کنیم، افزود: دانش‌آموزان استثنایی و مراکز توانبخشی از جمله گروه‌هایی هستند که همواره مورد توجه خدمه و خدمتگزاران بوده و در سال جاری نیز برنامه‌های متنوع و شاد برای آنان در نظر گرفته شده است که از جمله این برنامه‌ها می توان به اجرای مراسم فرهنگی، مسابقات و تقدیم هدیه مناسب به تمامی این افراد اشاره کرد.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی