خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

استاندار بوشهر:

اجرای پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی ضروری است

%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%db%8c%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: مصطفی سالاری در حاشیه پنجمین جلسه شورای اداری استان بوشهر گفت: اجرای پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی به‌عنوان یک زیرساخت ضروری است.




مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در حاشیه پنجمین جلسه شورای اداری استان بوشهر که در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی این شهر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه 13 طرح فرهنگی، مذهبی و کشاورزی در شهرستان دیر افتتاح شده است، اظهار کرد: دولت تلاش‌های بسیار زیادی را به‌منظور توسعه شهرها و روستاها در نقاط مختلف داشته و به همین منظور طرح‌های بسیار مهمی در این مناطق اجرا می‌شود و یکی از مهمترین موضوعات در کشاورزی استان بوشهر، تأمین آب مورد نیاز است که باید تلاش شود که کشاورزی استان بر اساس این موضوع مهم توسعه یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه فرهنگی و برنامه‌محور نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها است، ادامه داد: ایجاد و ساخت خانه‌های عالم و حوزه‌های علمیه در توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی در روستاها نقش بسیار مهمی دارد و در این مدت تلاش بسیار زیادی به‌منظور ساخت خانه عالم در روستاهای استان بوشهر صورت گرفته است و دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای ساخت این خانه‌های عالم در روستاهای مغدان، شهنیا، آبکش و شهربردخون در شهرستان دیر هزینه شده است و عملیات ساخت ۱۳۰ خانه عالم در روستاهای استان در حال اجرا است و این مراکز فرهنگی روستاها در سطح استان در حال تکمیل است که دو سوم از این تعداد نیازمند اعتبار هستند.

وی از افتتاح 20 طرح زودبازده و عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت 20 طرح کوچک و زودبازده و عام‌المنفعه به ارزش 16 میلیارد ریال شامل پایگاه مقاومت بسیج، خانه بهداشت، خانه عالم و پارک کودک افتتاح شده است و اجرای پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی به‌عنوان یک زیرساخت ضروری است.

مقام عالی دولت در استان بوشهر اضافه کرد: پیشرفت 80 درصدی شبکه فیبر نوری زیرساخت در این استان انجام شده است و با اجرای طرح USO در استان بوشهر، تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت از 40 روستا به 177 روستا خواهد رسید و در حال حاضر تعداد روستاهای بالای 100 خانوار این استان 201 روستا است، که از این تعداد 177 روستای آن به اینترنت پرسرعت تجهیز شده‌اند و تعداد 12 دفتر ICT روستایی به صندوق خرد روستایی مجهز شدند و همچنین، 651 کیلومتر توسعه شبکه زیرساختی استان بوشهر جهت پایداری شبکه در سال جاری اجرایی می‌شود که تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سالاری با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر نمونه الگوی خدمت‌رسانی صادقانه به مردم جامعه هستند و مسئولان باید این شهدای عزیز را الگوی خود قرار دهند، تأکید کرد: ایجاد روحیه امید، تلاش، نشاط و تشویق مردم فهیم و فکور در جهت عتلای مدیریت در نظام اداری و ارتقاء منزلت اجتماعی کارکنان دولت تأثیرگذار است و این امر واجب اجتماعی تا حدودی موجبات رضایت‌مندی مردم استان بوشهر را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر در ادامه از آغاز عملیات اجرایی 25 پروژه با اعتباری به مبلغ 170 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در شهرستان بوشهر خبر داد و افزود: در هفته دولت 25 پروژه با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود که با احتساب مبلغ سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومانی بخش خصوصی اعتبار پروژه‌های که کلنگ‌زنی می‌شود به 170 میلیارد تومان می‌رسد و سه پروژه نیز با اعتبار 53 میلیارد تومان در شهر بوشهر به افتتاح و بهره‌برداری رسید و پیگیری برای اختصاص شهرداری به شهر جدید عالی‌شهر نیز مراحل پایانی آن در حال انجام است و به زودی شهرداری در این شهر مستقر می‌شود.

وی هفته دولت را فرصتی برای معرفی دستاوردهای دولتمردان تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: باید از این فرصت برای آسایش مردم استفاده کنیم و در این زمینه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به افتتاح‌های باکیفیت و مطلوب است و هدف دولت خدمت و راحتی مردم است و شش هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر افتتاح شد و در هفته دولت امسال 284 پروژه مهم به بهره‌برداری رسید که حدود 600 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار دولت یازدهم در بوشهر گفت: بهره‌برداری از شبکه گازرسانی به 10 روستای استان بوشهر همزمان با هفته دولت، انجام شد و بیش از 80 کیلومتر شبکه توزیع برای گازرسانی به روستاهای استان بوشهر اجرا شده است و بیش از دو هزار نفر با گازرسانی به این 10 روستا از نعمت گاز خانگی برخوردار شدند و بیش از 45 میلیارد ریال برای گازرسانی به این روستاها هزینه شده است و با پایان عملیات گازرسانی به این روستاها، تعداد روستاهای گازدار استان بوشهر به 160 روستا خواهد رسید.

وی ادامه داد: در بخش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، اداره‌کل دامپزشکی با کسب بیشترین رتبه در بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد و اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر، اداره‌کل ثبت احوال، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی، تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد و املاک، اداره‌کل بیمه سلامت، اداره‌کل هواشناسی و اداره‌کل پزشکی قانونی نیز به ترتیب رتبه‌های دوم تا دهم شانزدهمین جشنواره شهید رجایی را به خود اختصاص دادند و انتخاب دستگاه‌های برتر به‌منظور معرفی در شانزدهمین جشنواره شهید رجایی، سه ماه متوالی توسط کارشناسان انجام شده است.

سالاری در پایان قانون‌گرایی، احترام به آزادی بیان، آزادی احزاب و گروه‌های سیاسی، شایسته‌سالاری و بهبود فضای کسب و کار، رسیدگی به مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر سیاست‌های دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: مسئولان استان با اعتماد به جوانان زمینه کار را برای آنان فراهم کنند چراکه جوانان با انگیزه و تحصیلکرده سرمایه‌های استان در آینده هستند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی