خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

فعالان قرآنی بهزیستی برازجان تجلیل شدند

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۵۱ ب.ظ

فعالان قرآنی بهزیستی برازجان تجلیل شدند

%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: در آئینی با حضور حجت‌الاسلام موسی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از فعالان قرآنی بهزیستی برازجان تجلیل شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عادل دهدشتی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان دشتستان در آئین تجلیل از فعالان قرآنی بهزیستی برازجان، با بیان اینکه در قرآن کریم پنج وظیفه برای مسلمانان ذکر شده است که قرائت، استماع، توسل، تلاوت و تدبیر در قرآن از این وظایف است، اظهار کرد: بحث تدبر و تفکر در قرآن به‌عنوان رکن اصلی در این زمینه توسط ائمه و بزرگان دین مورد تأکید بوده است و همچنین مقام معظم رهبری همواره توصیه به این امر داشته‌اند و باید برای دستیابی به جامعه متمسک و متوسل به قرآن برنامه‌ریزی‌های مناسب توسط مسئولان و سیاستگذاران و کمک خود مردم در قالب هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد صورت پذیرد و فرهنگ قرآنی باید هرچه بیشتر در جامعه گسترش یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان دشتستان در ادامه تصریح کرد: ساخت جامعه‌ای منطبق با فرهنگ قرآنی و ارائه گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) به دنیا به‌ویژه در مقطع کنونی که توسط گروه‌های تکفیری چهره غیر واقع و انحرافی از اسلام ترویج می‌شود نقش و اهمیت ویژه‌ای دارد و از مسئولان بهزیستی تشکر می‌کنم و خواستار ادامه رونق بیشتر مسابقات، نشست‌ها و گردهمایی‌ها با محوریت قرآن کریم هستیم و دولت تدبیر و امید و مجموعه کارگزاران دولت در شهرستان از این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان این آئین قرآنی با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه‌ها گامی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است که امیدواریم تداوم یابد، گفت: توجه به قرآن و احکام اسلامی امری لازم است و همه باید در این مسیر گام بردارند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی