خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

با حضور مسئولان؛

کلنگ ساخت خانه امید بازنشستگان در بوشهر به زمین خورد

%da%a9%d9%84%d9%86%da%af-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af


گروه اجتماعی: کلنگ ساخت خانه امید بازنشستگان در شهر بوشهر با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مسئولان استانی به زمین خورد.




ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه آئین کلنگ‌زنی ساخت خانه امید بازنشستگان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه یک‌ میلیون و 200 هزار بازنشسته کشوری از خدمات صندوق بازنشستگی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: خانه‌های امید با هدف ایجاد فضای فرهنگی ویژه بازنشستگان و فرزندان آنان ایجاد می‌شود و در این خانه‌ها امکانات ویژه‌ای فراهم می‌شود و احداث خانه‌های امید با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، بهره‌برداری از توانمندی‌های بازنشستگان و افزایش مشارکت بازنشستگان در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی صورت می‌گیرد و امسال پنج‌ هزار میلیارد ریال ویژه ساخت خانه‌های امید تخصیص یافته است و خانه‌های امید شامل بخش‌هایی از جمله کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی‌نت، کافی‌شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش به‌ویژه در حقوق شهروندی، واحدهای مشاوره و کاریابی و واحد فن‌آوری اطلاعات است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از خدمات مورد تعهد صندوق بازنشستگی را حفظ و ارتقا سلامت جامعه هدف است و این صندوق طرح سلامت کارت بستری و درمان را با هدف کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان در قالب نظام نوین ارائه خدمات درمانی به اجرا درآورده است و درمان رایگان بدون پرداخت وجه را از مزایای طرح سلامت کارت است و حذف فرآیند اداری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد، حذف زیرمیزی، غربال‌گری و کشف بیماری‌ها و درمان به موقع و دسترسی آسان و مناسب بازنشستگان و خانواده آنان به خدمات بهداشتی و درمانی از دیگر مزیت‌‌های سلامت کارت است.

وی از اجرای طرح سلامت کارت خبر داد و افزود: این طرح ویژه بازنشستگان کشوری اجرا شده است و تمامی خدمات بستری در 550 بیمارستان دولتی و غیردولتی به صورت رایگان انجام می‌شود و در این بسته خدمتی انواع اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی بدون سقف و بدون محدودیت در پرداخت انجام می‌گیرد و یکی از مهمترین رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری ارتقای سطح معیشتی بازنشستگان است و در این راستا صندوق سعی کرده در چارچوب ضوابط و مقررات با افزایش حقوق حداقل‌های یک زندگی آبرومندانه را برای این قشر فرهیخته فراهم کند.


لزوم اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در خانه امید بازنشستگان

عطاریان در پایان با اشاره به پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان بیان کرد: معوقات دیرینه بازنشستگان به مبلغ یک‌ هزار و 830 میلیارد ریال پرداخت شد و این مهم یکی از مهمترین انتظارات مهم بازنشستگان را محقق کرد و برای نخستین بار در کشور ارائه این خدمت رایگان به بازنشستگان برای استفاده از بیمه بستری درمان مشکل مالی و دغدغه این گروه از جامعه را برطرف کرد تا دیگر بدون نگرانی جهت درمان و مداوای خود از طریق بیمه طلایی اقدام کنند و راه‌اندازی این خانه‌های امید در شهرها اقدامی در جهت بهبود اوقات فراغت بازنشستگان است که در این مراکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی امکانات مطلوبی برای بازنشستگان در جهت تبادل اطلاعات و تجربیات فراهم شده تا آنان بتوانند بخش‌هایی از اوقات فراغت و فرصت‌های خود را در این مراکز هدفمند و به بهترین شکل ممکن سپری کنند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی