خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

سمینار علمی ـ تخصصی اقتصاد مقاومتی در شیراز برگزار شد

%d8%b3%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%80-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: سمینار علمی ـ تخصصی اقتصاد مقاومتی با حضور برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت رئیسه اقتصاد مقاومتی کشور در شیراز برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سمینار علمی ـ تخصصی اقتصاد مقاومتی با حضور برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت رئیسه اقتصاد مقاومتی کشور امروز، 17 شهریور در شیراز برگزار شد.
سیدمحمد احمدی،‌ استاندار فارس در این نشست با بیان اینکه زیرساخت‌های فکری و تشکیلاتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان فارس مهیا کرده‌ایم، گفت: توانمند سازی روستاها برای جلوگیری از عدم مهاجرت آنان به شهر را در اولویت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده‌ایم.
وی اظهار کرد: در بحث صنایع که عمدتاً راکد و زمین خورده هستند، می‌توانیم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به امور مربوط به صنایع سامان ببخشیم.
احمدی تأکید کرد: اگر در استان فارس به شیوه اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و یکسری اختیارات استانی به ما داده شود، می‌توانیم از مرز خودکفایی عبور کنیم.
بنا بر این گزارش، محمد ابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش، به ویژگی‌های قدرت‌های مشروع اشاره کرد و گفت: تنظیم فعالیت‌ها و روابط صحیح اجتماعی در راه تحقق رشد و توسعه و رفاه، مقابله با ستمگران برای تحقق امنیت اجتماعی در برابر دشمنان و رشد و هدایت معنوی و فراهم کردن زمینه به کمال رسیدن اخلاقی از مهم‌ترین ویژگی‌های قدرت مشروع محسوب می‌شود.
مداحی در بخش دیگری از سخنان خود به مؤلفه‌های اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: از بعد از انقلاب تاکنون به دلیل اینکه اقتصاد دولتی امکان رشد بالای شش درصد نمی‌دهد را نداشته‌ایم.
رئیس هیئت رئیسه اقتصاد مقاومتی کشور از سیستم بانکی ایران انتقاد کرد و آن را موجب بی‌رونق‌تر شدن عرصه تولید در کشور دانست و گفت: سیستم بیمه‌ای، بانکی و دارایی سه عامل مزاحم تولید در ایران محسوب می‌شوند.
مداحی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری همایش‌های علمی ـ تخصصی اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها با هدف رسیدن به فهم مشترک نسبت به اقتصاد مقاومتی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی برگزار می‌شود که تا پایان مهر سال جاری نخستین دوره این همایش‌ها در 31 استان کشور برگزار خواهد شد و از نیمه دوم آبان نیز دومین دوره این همایش‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا، مرتضی نبوی،‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش با تأکید بر اینکه اقتصاد، مهم‌ترین محور مقاومت در شرایط فعلی ایران است،‌ گفت: متأسفانه نقطه ضعف‌هایی در اقتصاد کشورمان وجود دارد که دشمن به وسیله شناسایی آنها سعی بر فلج کردن اقتصاد کشورمان را دارد که البته در این زمینه ناموفق بوده‌اند.
وی به تعریفی از اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اقتصادی مقاومتی است که دارای ابعاد مدیریتی و درجه انعطاف‌پذیری باشد و در واقع این اقتصاد، مجموعه تدابیر مدیریتی است که آسیب‌پذیری کشور را در برابر ریسک های متعددی که اقتصاد را تهدید می‌کند، کاهش می‌دهد.
نبوی ادامه داد: متأسفانه پس از ابلاغ این نوع اقتصاد، برخوردهای سطحی با سیاست‌های آن صورت گرفته و برنامه‌ای جامع و نظام‌مند ارائه نشده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، عدالت بنیان، مردمی بودن اقتصاد، شفاف و سالم بودن فضای اقتصادی، برون‌گرا با دپیلماسی فعال، رقابت پذیر و باثبات، دانش بنیان بودن اقتصاد، درون زا بودن اقتصاد و عدم وابستگی اقتصادی را از جمله این مؤلفه‌ها برشمرد.
وی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی چشم‌اندازهایی طراحی شده است،‌ گفت: رفع موانع و چالش‌های اقتصادی، تقویت کارآمدی اقتصاد، ناکام ماندن دشمنان، رشد پویا و مستمر و تحقق پیشرفت از جمله اهداف پیاده‌سازی این اقتصاد است.
این گزارش می‌افزاید، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش به‌صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی و به محورهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: توسعه کارآفرینی و مشارکت اقشار مختلف جامعه، بهره‌وری و رقابت‌پذیری، اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، خودکفایی، اصلاح نظام مالی و صادرات و نفت و گاز از مهم‌ترین این محورها هستند که هر کدام از آنان می‌توانند تحولات بزرگی را در زمینه تولید و رشد اقتصادی به وجود آورند.
رضایی با اشاره به اینکه تصمیمات مختلفی برای ساماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور گرفته شده است، بر لزوم نقش‌آفرینی استان فارس در زمینه تحولات اقتصادی تأکید کرد.
دبیر مجمع تشخیصت مصلحت نظام با حضوره‌های مهم اقتصادی اشاره کرد و گفت: توریسم سلامت، کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان از حوزه‌های مهم اقتصادی هستند که پرداختن به آن‌ها می‌تواند موجب تحول اقتصادی در استان فارس شود.
وی با تأکید بر اینکه صعنت در استان فارس باید هدفمند شود، گفت: صنعت جزیره‌ای که با کشاورزی، تجارت و توریسم ارتباط نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.
بنا بر این گزارش، سعید کوشکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در این همایش با تأکید بر لزوم پیاده‌سازی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف کشور گفت: متأسفانه در استان فارس نظام بانکی و بروکراسی اداری مهمترین چالش‌های اقتصادی این استان محسوب می‌شوند.
وی بر لزوم مدیریت جهادی و داشتن روحیه بسیجی در تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: حاکم شدن روحیه بسیجی در دستگاه‌های اجرایی استان فارس تنها راه اجرای اقتصاد مقاومتی است.
کوشکی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های سپاه فجر فارس در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی تا پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ بالفعل سازی فرصت‌های بالقوه، استفاده از مزیت نسبی و توانمندی‌های دورنی، تأمین بخشی از امنیت غدایی و شغلی، کاهش فشار بر بازار مصرف، بهبود فضای و کسب و کار  و رونق بخشی به تولید از طریق الگو سازی شش مؤلفه اصلی ما در پیاده سازی طرح اقتصاد مقاومتی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی