خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

رویدادهای قرآنی این هفته در ایکنا

جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

پایان کار طرح قرآنی ۱۴۴۸ و آغاز اعزام اعضای کاروان قرآنی به حج

%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%db%b1%db%b4%db%b4%db%b8-%d9%88-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b9%d8%b2%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%ad%d8%ac


گروه فعالیت‌های قرآنی: پایان طرح قرآنی ۱۴۴۸ و آغاز اعزام اعضای کاروان قرآنی به حج تمتع از رویدادهای قرآنی هفته جاری بود. 




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اعزام نخستین گروه از کاروان قرآنی به حج تمتع، از نخستین روزهای هفته جاری آغاز شد که علیرضا سبحانی، مهدی عادلی و سعید طوسی به سرزمین وحی اعزام شدند. اعزام اعضای کاروان قرآنی به حج تمتع که از 16 شهریور آغاز شده تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، 14 نفر از اعضای 20 نفره کاروان قرآنی حج تمتع مدینه‌قبل و شش نفر دیگر مدینه بعد هستند؛ چند نفر از اعضای کاروان قرآنی که مدینه‌ قبل هستند بعد از مدینه به مکه می‌روند و دوباره به مدینه بازمی‌گردند تا ادامه تلاوت‌ها و برنامه‌های قرآنی خود را دنبال کنند.

برگزاری مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1448
برگزاری مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1448 رویداد قرآنی دیگری بود که این مراسم اوایل هفته جاری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی دارابی، معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کارشناسان قرآنی و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی مشارکت‌کننده در طرح قرآنی 1448 در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

جمع زیادی از مبلغان و کارشناسان قرآنی به تلویزیون اضافه می‌شوند
در این مراسم که بخشی‌ از قرعه‌کشی طرح قرآنی 1448 با حضور مسئولان قرآنی انجام شد، معاون سیما صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به‌ زودی جمع زیادی از مبلغان و کارشناسان اهل فضل به مجموعه کارشناسان تلویزیون اضافه می‌شوند تا مردم کارشناسان بیشتری را در این زمینه ببینند.
وی در این مراسم از راه‌اندازی شبکه قرآن و معارف سیما 2 به زبان انگلیسی و عربی و با دستور رئیس سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این شبکه را به زبان انگلیسی و عربی راه‌اندازی کرده و خدمات بزرگ جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذاریم که البته در این کار بزرگ نیازمند مشارکت نهادهای قرآنی و اساتید و صاحب‌نظران است.

آغاز بررسی و پایش دستگاه‌های قرآنی کشور
از دیگر اتفاقات قرآنی هفته جاری آغاز بررسی و پایش دستگاه‌های قرآنی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود که این کار برای نخستین بار طی حضور مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی در رادیو قرآن و با هدف رفع کاستی‌ها و نقاط ضعف دستگاه‌ها و... آغاز شد. نخستین جلسه بررسی و پایش دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی 17 شهریور با حضور هفت نفر از اعضای گروه پایش و همچنین، مدیران رادیو قرآن انجام شد.

اعلام نتایج طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن
همچنین، طی هفته جاری نتایج آزمون مرحله نخست طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن طی هفته جاری از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شد که براین اساس از میان 701 نفر شرکت‌‌کننده در این طرح از سراسر کشور، 244 نفر این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته و امتیاز لازم را برای راهیابی به مرحله دوم آزمون کسب کردند.

آزمون مرحله دوم طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران 24 مهر برگزار می‌شود
افرادی که در مرحله نخست آزمون اعطای مدرک تخصصی به داوران حدنصاب امتیاز را کسب کرده‌اند باید تا 31 شهریورماه آمادگی خود را برای شرکت در مرحله دوم آزمون اعلام کنند تا پس از برنامه‌ریزی‌های لازم، مرحله دوم آزمون نیز مهرماه برگزار شود. آزمون مرحله دوم این طرح نیز 24 مهرماه برگزار خواهد شد.
همچنین، طی هفته جاری مرحله نخستین طرح آموزشی «اسوه» که با هدف تربیت 35 نفر از نوجوانان پسر بااستعداد در رشته قرائت از نیمه مردادماه آغاز شده بود طی برگزاری مراسم اختتامیه‌ای به کار خود پایان داد.

طرح آموزشی «اسوه» به پایان رسید
اختتامیه طرح اسوه چهارشنبه، 19 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه هدایت تهران برگزار شد که در این مراسم تعدادی از نوجوانان قرآنی حاضر در این دوره آموزشی به تلاوت قرآن و اجرای برنامه پرداختند.

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها برگزار می‌شود
نشست خبری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها نیز طی هفته جاری با حضور ولی یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد که ولی یاراحمدی در این نشست اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها از 22 تا 28 شهریورماه در دشت بهشت محمدشهر استان البرز برگزار می‌شود.
پس از برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران در روز شنبه، 22 شهریورماه رقابت‌های این بخش طی روزهای 22، 23 و 24 شهریورماه برگزار می‌شود که برگزیدگان مسابقات شکوفه‌ها در بخش پسران، صبح روز سه‌شنبه، 25 شهریورماه طی برگزاری مراسمی که همزمان با افتتاحیه مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش دختران خواهد بود معرفی و تجلیل می‌شوند.
بنابراین گزارش، مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش دختران نیز از 25 تا 28 شهریورماه در دشت بهشت استان البرز برگزار می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی