خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

مهمترین رویدادهای هفته:

تدریس انسان‌شناسی در رشته‌های علوم انسانی/ راه‌اندازی مراکز مشاوره اعتقادی در دانشگاه‌ها

%d8%aa%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7


گروه دانشگاه: تدریس انسان‌شناسی در رشته‌های علوم انسانی و راه‌اندازی مراکز مشاوره اعتقادی از مهم‌ترین عناوین اخبار معارفی این هفته بودند.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در هفته‌ای که گذشت، میترا هاشمی طباطبایی، سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش حمایت این دانشگاه از اساتید راهنمای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری خبر داد.
اعلام فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها
مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که سامانه فراخوان سراسری جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام از متقاضیان فعال شد.
بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن
معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از اختصاص ۲ میلیارد ریال برای بازسازی خوابگاه‌های این دانشگاه و احداث زمین ورزشی و بهره‌برداری این مجموعه تا آغاز سال تحصیلی خبر داد.
همایش سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه‌های وزارت علوم روز گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
تدریس «انسان‌شناسی» در رشته‌های علوم انسانی
در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که درس «انسان‌شناسی اسلامی» در همه رشته‌های علوم انسانی تدریس شود.
راه‌اندازی مرکز مشاوره اعتقادی در دانشگاه آزاد
حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی مراکز مشاوره اعتقادی در تمامی واحدهای این دانشگاه خبر داد.
بخش‌نامه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت استادان، دانشجویان و کارکنان واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ابلاغ شد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی انعقاد تفاهم‌نامه بین این دانشگاه و وزارت علوم و وزارت بهداشت را زمینه‌ای برای ایجاد پایگاه مشترک علمی کشور دانست.
انتصاب مدیر جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

آماده‌سازی مجلدات جدید تفسیر جامعه‌الاثری
حجت‌الاسلام رستم‌نژاد ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت تألیف تفسیر الجامع الأثری، اظهار کرد: کار تألیف این تفسیر تا جلد بیستم انجام شده و جلدهای هفتم تا پانزدهم هم آماده چاپ و انتشار است.

انتشار سومین شماره ویژه‌نامه «سبک زندگی اهل بیت(ع)»

سومین شماره ویژه‌نامه «سبک زندگی اهل بیت(ع)»، با محوریت سبک زندگی امام رضا(ع) طی روزهای آینده و به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) منتشر می‌شود.

برگزاری کنگره بین‌المللی سیدمرتضی

آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مؤسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث، با همراهی و مشارکت چند نهاد و مرکز بزرگ علمی - فرهنگی تصمیم به برگزاری کنگره بین‌المللی سید مرتضی گرفته‌اند.

توین اصطلاح‌نامه ادیان
مدیر گروه اصطلاح‌نامه‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی از تدوین «اصطلاح‌نامه ادیان» در این مرکز خبر داد.

صدور احکام مدیران حوزه‌های آذربایجان غربی و لرستان

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در احکام جداگانه‌ای، مدیران حوزه‌های آذربایجان غربی و لرستان را ابقاء و سرپرست جدید حوزه علمیه کردستان را منصوب کرد.

دفاع از 18 هزار تحقیق پایانی
مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی خواهران گفت: تا پایان بهار ۹۳، اطلاعات حدود ۱۸ هزار تحقیق پایانی دفاع شده از سوی بانوان طلبه سطح دو (کارشناسی) در بانک اطلاعاتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ثبت شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی