خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

امروز؛ پایان رقابت‌ شکوفه‌های قرآنی در بخش پسران/ حضور در مسابقات حتی با شرایط نامناسب جسمانی

%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%9b-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%82%d8%a7%d8%a8%d8%aa%e2%80%8c-%d8%b4%da%a9%d9%88%d9%81%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%be%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%ac%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c


گروه فعالیت‌های قرآنی: رقابت‌ شکوفه‌های قرآنی پسر در مرحله کشوری عصر امروز، ۲۴ شهریورماه در حالی به پایان می‌رسد که برخی از شرکت‌کنندگان با وجود شرایط جسمانی نامناسب همچنان رقابت‌ها را دنبال می‌کنند.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رقابت‌های سی‌و‌ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران که شنبه، 22 شهریور در مجتمع فرهنگی ـ تفریحی شهرستان محمدشهر استان البرز با حضور 129 نوجوان پسر زیر 16 سال آغاز شد عصر امروز، 24 شهریور به پایان می‌رسد.

22 شهریور؛ آغاز مسابقات قرآن شکوفه‌ها
رقابت‌ شکوفه‌های قرآنی پسر شنبه، 22 شهریور همزمان با نخستین روز این مسابقات در رشته ترتیل دنبال شد که 31 نفر از شکوفه‌های پسر در این رشته با هم رقابت کردند.
رقابت‌های دومین روز سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران یکشنبه، 23 شهریورماه در رشته حفظ 20 جزء با حضور 23 حافظ 20 جزء قرآن و در رشته قرائت با حضور 33 قاری نوجوان دنبال شد که در حوزه قرائت، رقابت‌ها تا ظهر امروز نیز ادامه داشت.

رقابت‌های حفظ کل قرآن امروز انجام می‌شود
رقابت‌های حفظ کل نوجوانان پسر نیز بعد از ظهر امروز، 24 شهریورماه انجام می‌شود که با پایان یافتن رقابت‌های این رشته، برگزیدگان سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران مشخص می‌شوند.
پس از پایان یافتن رقابت پسران نوجوان در سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در هر رشته، نفرات اول تا سوم انتخاب و جوایزی را دریافت می‌کنند. جایزه نفر اول رشته قرائت دو و نیم میلیون تومان، نفر اول رشته حفظ 20 جزء قرآن دو و نیم میلیون تومان، نفر اول رشته حفظ کل سه میلیون تومان، نفر اول رشته ترتیل دو میلیون تومان، نفر اول رشته اذان یک میلیون و 200 هزار تومان است.

حضور نوجوانان قرآنی استان البرز در محل مسابقات قرآن شکوفه‌ها
مسابقات قرآن شکوفه‌ها که در کنار رقابت‌های قرآنی، برنامه‌های جنبی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی را نیز به نوجوانان قرآنی ارائه می‌کند تبدیل به محلی برای حضور نوجوانان قرآنی استان البرز در محفلی قرآنی شده تا نوجوانانی که به تازگی پا به عرصه قرائت یا حفظ قرآن شده‌اند و فعالیت خود را از طریق موسسات قرآنی استان البرز ادامه می‌دهند انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت خود پیدا کنند.

حضور مسئولان استان البرز در محل برگزاری مسابقات
همچنین، طی روزهای برگزاری مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران، علاوه بر نوجوانان قرآنی استان البرز که به همت موسسات قرآنی استان در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند، مسئولان استان البرز از جمله؛ شهردار کرج و سایر شهرستان‌های استان و نمایندگانی از استانداری البرز نیز در محل برگزاری این مسابقات حاضر شده و از نزدیک در جریان برگزاری مسابقات قرار گرفتند.
از نکات قابل توجه در این دوره از مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران حضور چند نوجوان قرآنی است که با وجود کسالت و بیماری به استان البرز سفر کرده‌اند تا از این رقابت‌ها جا نمانند.
یکی از نوجوانان حاضر در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها بیماری خونی دارد و با وجود وضعیت نامناسب جسمانی خود در این مسابقات حضور پیدا کرده است؛ شکوفه قرآنی دیگری نیز در این مسابقات حضور دارد که به تازگی پیوند کلیه داشته اما باز هم به این مسابقات آمده است.

به دلیل اینکه برخی از نوجوانان حاضر در سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در شرایط جسمانی خوبی قرار ندارند، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تمهیداتی اندیشیده تا اورژانس در محل برگزاری مسابقات حاضر باشد که در صورت بروز مشکل بتواند کمک‌رسانی لازم را انجام دهد.
با پایان یافتن رقابت‌های سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران، رقابت‌های دختران نیز از بعد از ظهر روز سه‌شنبه، 25 شهریورماه در دشت بهشت محمدشهر استان البرز آغاز می‌شود که این رقابت‌ها نیز با حضور 112 نوجوان دختر تا بعد از ظهر پنجشنبه، 27 شهریور ادامه خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی