خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

دکتر ولایتی:

بیمارستان تخصصی سرطان به سرنوشت پروژه‌های درمانی ناتمام کشور مبتلا نشود

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%a7%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7-%d9%86%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه سلامت: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انتقاد از پروژه‌های بهداشتی و درمانی که با وجود بیش از دو دهه از کلنگ‌زنی آغاز به کار آن همچنان ناتمام باقی مانده است گفت: امیدواریم با تدبیر مناسب بیمارستان تخصصی سرطان نیز به سرنوشت چنین مراکزی دچار نشود.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در مراسم کلنگ زنی آغاز به ساخت بیمارستان تخصصی شهر ری طی سخنان با اشاره به بافت فرسوده مراکز پزشکی و درمانی منطقه یاد شده عنوان کرد: از دیرباز تاکنون دو بیمارستان شهدای هفت تیر و فیروزآبادی در حال خدمت رسانی به ساکنان جنوب تهران هستند ولی با افزایش میزان تقاضا این دو مرکز دیگر قابلیت لازم را به منظور خدمت رسانی به مردم مناطق جنوبی استان تهران را ندارند، هم اکنون در مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران چندین میلیون نفر از ساکنان استان تهران فاقد مراکز درمانی مورد قبول از نظر استانداردهای جهانی هستند.
ولایتی به فقدان مراکز لازم جهت پاسخگویی بیماری‌های صعب العلاج بویژه امراض مرتبط با حوزه سرطان اشاره کرد و گفت: در کشور ما به دلیل افزایش عمر و رشد عوامل تاثیر گذار به امراض مختلف، شاهد افزایش رشد میزان ابتلا به سرطان در کشور هستیم؛ بنابراین در ساخت این پروژه نکات متعددی باید مورد توجه قرار بگیرد نخست آنکه شناخت سرطان در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است و لازم است در خصوص کشف ایجاد علل سرطان در کشور پژوهش‌های لازم صورت گیرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مقوله درمان سرطان تاکید کرد و گفت: نکته بسیار مهم در خصوص این بیماری تشخیص زودرس آن است که در صورت موفقیت این موضوع، امکان علاج و طول عمر فرد بیشتر می‌شود بنابراین لازم است در این مرکز بر روی حوزه آموزش نیز توجه مناسبی صورت گیرد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی و یا راه اندازی انتشارات مرتبط با این حوزه می‌توان در خصوص راه‌های شناخت مراحل ابتدایی بیماری سرطان اطلاع رسانی مناسبی به مردم صورت گیرد.
ولایتی مراجعه به‌هنگام را مهمترین عامل در تشخیص و درمان سرطان دانست و افزود: بعد از مرحله تشخیص در ابتدای امر درمان دارویی در دستور کار مداوا بیمار قرار می‌گیرد که در صورت موفقیت آمیز بودن آن بسیار مناسب خواهد بود ولی در بسیاری از موارد انجام عمل جراحی در اولویت اول قرار دارد بنابراین ضروری است وسایل لازم را برای تشخیص زودرس این بیماری در اختیار داشته باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعد از انجام اعمال جراحی نکته مهم و قابل توجه مربوط به امر شیمی درمانی است که خوشبختانه وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول نظام سلامت در یک سال اخیر میزان قیمت داروی‌های بیماران شیمی درمانی را ارزانتر کرده و از سوی مقابل پیشرفته ترین داروهای مرتبط با این حوزه در اختیار این افراد قرار داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری به عنوان موضوع مهمی در حوزه بیماری سرطان سخن به میان آورد و افزود: در این بین نکته مهم آن است که در صورت بروز علائم دوباره از این بیماری بتوان جلوی آن را گرفت.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: امیدواریم وزارت بهداشت اجازه تربیت رزیدنت و برپایی دوره‌های تخصصی سرطان را در اختیار این مرکز قرار بدهد تا در آینده شاهد اتفاقات مثمر ثمره‌ای در حوزه درمان بیماران سرطانی داشته باشیم.

لزوم حمایت خیرین برای ساخت
ولایتی از لزوم حمایت خیرین برای ساخت این مجموعه تاکید کرد و گفت: بیمارستان‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور وجود دارد که با وجود گذشت بیش از دو دهه از آغاز کلنگ زنی ساخت ‌آنها همچنان نیمه تمام مانده است و امیدواریم این بیمارستان به سرنوشت چنین مراکزی دچار شود از طرفی دیگر مسئولان ساخت این مرکز برای ارائه خدمات درمانی منتظر اتمام این پروژه نباشند، مرکز همین امروز و به محض آماده سازی هر بخش از این بیمارستان می‌توان به بیماران نیازمند خدمات لازم را ارائه بدهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی