خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

چهارمین نشست ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در بوشهر برگزار شد

%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a6%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b0%d9%87%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: چهارمین نشست ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور اعضا و از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی ـ فرهنگی استانداری بوشهر در چهارمین نشست ستاد استانی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که روز گذشته، 8 مهر در سالن شماره یک استانداری بوشهر به‌منظور بررسی برنامه‌های عید غدیر برگزار شد، با بیان اینکه اصل اعتقاد تشیع در بروز و جلوه غدیر است و باید حقیقت را به مردم بگوییم تا حرف حق را باور کنند، گفت: همه با دلسوزی دغدغه توجه به اصل ولایت، غدیر و اعتقادات پاک شیعه دارند و در این زمینه مسئولیت مهمی بر دوش علما است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: باید تلاش کنیم با مسائلی که موجب شده اعتقادات ما در جهان بی‌پایه نشان داده شود، مبارزه شود و از برگزاری جلسات متعدد و بی‌محتوا نتیجه‌ای نمی‌گیریم و مسئولیت اصلی علما و اندیشمندان مبارزه با بدعت‌ها است و تأکید ما بر رسانه‌ای شدن مسئله غدیر و جشن‌های مرتبط با آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست هم اظهار کرد: نشست شورای تبلیغ اعزام مبلغان بنا به تأکیدات آیت‌‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر به‌مناسبت عید غدیر خم تشکیل و برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفت و مقرر شد که اعزام‌ها با هماهنگی ریاست شورای عالی حوزه علمیه استان بوشهرانجام شود و گزارش اعزام‌ها نیز به دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ‌ارسال شود.

برگزاری بیش از دوهزار جشن‌های مردمی و تشکلی به‌مناسبت عیدالله اکبر در بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی و نشست‌های گروه‌های هدف ما در 10 شهرستان این استان، بیش از دوهزار جشن‌های مردمی و تشکلی به‌مناسبت عیدالله اکبر در هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی - مذهبی، مراکز و خانه‌های قرآنی و مساجد با حضور مداحان مولودی‌خوان برگزار می‌شود.

اسماعیل موسوی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در ادامه بیان کرد: غدیر نقطه درخشان اسلام است زیرا در این روز فقط انتخاب حضرت علی‌(ع) تنها به‌عنوان یک حاکم اسلامی مطرح نیست بلکه نجات اسلام از انحرافات و هدایت جامعه اسلامی است و جشن‌هایی نیز که به همین منظور در استان برگزار می‌شود باید بری از انحرافات بوده و از کمیت و کیفیت لازم برخوردار باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه غدیر را به فرصتی برای رفع شبهات و پاسخگویی به نیازهای جامعه تبدیل کنیم، افزود: از لحاظ کمی این ظرفیت وجود دارد که در عید غدیر تمام استان را به جشنی بزرگ تبدیل کنیم و جامعه اسلامی ما از لحاظ فرهنگی به برجسته کردن این گونه مناسبت‌ها نیاز دارد و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های هدفمند دستگاه‌های متولی از جمله تبلیغات اسلامی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن اعیاد غدیر و قربان قابل تقدیر است.

رسانه ملی در بوشهر برای فضاسازی مناسب عید غدیر خم مشارکت کند

وی با تأکید بر مردمی شدن جشن‌های اعیاد غدیر و قربان اظهار کرد: برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی باید توسط مردم انجام شود و سیاست‌گذاری‌ها و تعیین خط‌مشی‌ها نیز توسط مسئولان انجام می‌شود و حضرت علی‌(ع) الگویی برای همه مردم جهان و پیروان سایر ادیان است و برنامه‌های مفصل و مناسبی برای اعیاد غدیر و قربان پیش‌بینی شده است و همه دستگاه‌های اداری و اجرایی برای باشکوه برگزار شدن این برنامه‌ها بسیج شوند و بخش مردمی بودن جشن‌ها پررنگ‌تر از گذشته سازماندهی شود، ادامه داد: رسانه ملی در بوشهر از هم اکنون برای فضاسازی مناسب با متولیان عید غدیر خم به‌عنوان عید بزرگ مسلمین امر مشارکت کند.

حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در پایان این نشست از برگزاری نود برنامه‌محوری و شاخص اداری و تشکلی و مردمی در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: ما برنامه‌های این دهه را طبق یک عنوان‌بندی مشخص تقسیم کردیم و هر روز را به یک امر اختصاص داده‌ایم که از جمله می‌توان به روز نیایش در روز عرفه، روز اطاعت و بندگی در عید قربان، روز قرآن‌شناسی، روز بصیرت‌افزایی، روز جوانان، روز شهادت و ایثار، روز هدایت، روز وقف از منظر ولایت، غدیر در رسانه ملی، روز بانوان و روز امامزادگان در روز عید غدیر نامگذاری شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی