خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

استان بوشهر نیازمند سند چشم‌انداز بهسازی فضای زندگی است

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d9%86%d8%af-%da%86%d8%b4%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بوشهر در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان بوشهر نیازمند سند چشم‌انداز بهسازی فضای زندگی در تمامی لایه‌هاست.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر در دیدار با هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسئله بهزیستی، یک مسئله کاملاً فنی و دانش بنیان است، اظهار کرد: مهمترین بخش در عرصه جامعه هدف بهزیستی، پیشگیری است و پیشگیری در عرصه بهزیستی شامل امور مادی مانند ژنتیک و امور معنوی مانند عرصه‌های مشاوره‌ای و هدایتی است که برخی از این امور، فضای مدیریت و طراحی ملی را می‌طلبد و برخی نیز نیازمند بومی سازی آن منطبق بر جامعه شناسی و روان شناسی هر جغرافیا است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه گاهی زندگی‌ها دچار بحران‌هایی می‌شود که خود مسئله بسیار مهمی است، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها دچار نقض در مدیریت بحران هستند که این خود موجب زیاد شدن طلاق می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در عرصه مددرسانی کلان ایران، عدم طراحی دانش بنیان برنامه ها است، بیان کرد: چون طراحی‌ها و برنامه‌ها منطبق با آخرین یافته‌ها، دانش‌ها، تجارب تاریخی و فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی نبوده، هر چه کار و تلاش و هزینه می‌شود جامعه هدف ترمیم که نمی شود بلکه اضافه هم می شود که این نشان از این دارد که یک جای کار دچار اشکال است.

امام جمعه بوشهر افزود: در این زمینه باید آسیب شناسی صورت گیرد و با یک بسته کار، یک سند چشم انداز دقیق و نقشه راه بسیار فنی در کلان ایران و بومی سازی آن در استان‌ها، شهرها و روستاها، کاری بزرگ صورت گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر نیازمند سند چشم انداز بهسازی فضای زندگی در تمامی لایه‌ها است، گفت: در این زمینه باید سند و نقشه راه نوشته شود، منابع انسانی قوی وارد عرصه شوند و همه نیز باید کمک کنند چون مرتبط با کلان جامعه است.

احمد میدری، معاون رفاهی - اجتماعی وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار بیان کرد: با بیان اینکه به دنبال طراحی برنامه‌های رفاه اجتماعی در سطح استانها هستیم اظهار کرد: این طرح‌ها از استانهای غرب و جنوب غرب آغاز شده است و مناطق به سبب اینکه در جریان جنگ تحمیلی دچار صدمات مختلفی از جمله آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و در اجرای طرح‌های رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به این استانها شده است و برنامه رفاه اجتماعی در استانها باید تدوین شود و تدوین این طرح‌ها در استانها سبب سرعت بخشی طرح‌های رفاه اجتماعی در کشور می‌شود.

معاون رفاهی - اجتماعی وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی افزود: در اجرای این طرح‌ها اسناد ملی در استانها نوشته شده وبرای تصویب به مرکز کشور منتقل می‌شوند و رفاه اجتماعی از نیازهای اساسی هر منطقه است و برای ارتباط بیشتر مردم و دولت سایت گفت‌و‌گوی اجتماعی راه اندازی شده که می‌توان از نظرات مردم در حوزه‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی با تأکید بر راه‌اندازی پایگاه اینترنتی گفت‌وگوی اجتماعی در استان بوشهر اضافه کرد: راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی می‌تواند راهکارهای لازم برای رفع برخی از آسیب‌هایی که اکنون گریبانگیر استان است ارائه کند و راه اندازی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تاکید داریم و اکنون در کشور بین 30 تا 40 هزار کودک ناقص الخلقه داریم که با راه اندازی این مرکز مشاوره‌ای از تولد  این کودکان جلوگیری می‌شود و  شورای سالمندان در کشور تشکیل شده است و  اکنون کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود که اکنون سن سالمندی از 45 سال به 70 ساله افزایش یافته است.

تدوین شناسنامه آسیب‌های اجتماعی ویژه سالمندان در بهزیستی کشور

میدری به آموزش رایگان به سالمندان اشاره کرد و گفت: تدوین شناسنامه آسیب‌های اجتماعی ویژه سالمندان در دستور کار بهزیستی است و نیاد اجازه دهیم حساسیت‌های جامعه به آسیب‌های اجتماعی صدمه بزند.معاون رفاهی، وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه مهدهای کودک تاکید کرد و افزود: باید برای راه‌اندازی مهدکودک دستگاههای ذیربط تسریع کنند تا زمینه بهره‌مندی تمام کودکان از آموزش فراهم شود و اکنون 10 درصد کودکان تحت آموزش مهدهای کودک هستند هستند.

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه بوشهر با حضور سکینه الماسی، نماینده سازمان بهزیستی کشور در مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه نوسازی طرحهای آسیب‌های اجتماعی از سیاست سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: این سازمان در حال نوسازی طرح‌ها در بخش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی است که مشارکت منابع انسانی، خیران و سمن‌ها را می‌طلبد و هم اکنون 300 هزار نفر در طرح نوسازی طرح‌های بهزیستی مشارکت دارند و حوزه پیشگیری و سلامت 80 مولفه دارد که 80 درصد آن به ادبیات سلامت بستگی دارد.

طب پیشگیری جایگزین نسخه‌نویسی می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: نرخ هزینه درمان برای مردم بسیار بالا است و باید راهکاری ارائه شود تا سلامتی در بین مردم با کمترین هزینه ارتقا یابد و دوره سالمندی سبب بروز مشکلاتی برای این قشر می‌شود و باید راهکار لازم و اساسی برای پیشگیری از بروز برخی آسیب‌ها و مشکلات برای قشر سالمند به ویژه افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند ارائه شود و ما بر جایگزینی طب پیشگیری بر طب نسخه نویسی و درمان تاکید داشته ایم و سازمان بهزیستی برای جایگزینی طب پیشگیری به طب نسخه‌نویسی پزشکی فعالیت‌هایی در دو حوزه مددکارمحوری و طب پیشگیری  انجام  داده است.

اعتیاد، ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی است

وی در پایان از تشکیل کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبرداد و بیان کرد: با تشکیل این کمیته و تدوین برنامه‌های مختلف باید در بسیاری از آسیب‌ها از جمله در حوزه طلاق و اعتیاد مداخله کرد و این نکته که آسیب اجتماعی ترور نرم است و ترور نرم اثرات ناهنجار گوناکونی در بخش‌های مختلف دارد که بسیار تخریب کننده است و اعتیاد درجامعه به عنوان آسیب ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی است که راهکارهای جدیدی برای پیشگیری و کنترل از این آسیب ارائه می‌شود و هدف سفر کاری ما شرکت در نشست با اعضا کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در استانداری بوشهر است و انعقاد این تفاهم‌نامه سه جانبه در حوزه‌های مشاوره ژنتیک، سلامت روح و روان، آموزش و مداخله در بحران است.

  • حامد فکوری

نظرات  (۱)

سلام
ببخشید که دیر جواب میدم. شما هم با افتخار لینک شدید.
به امید روزی که لشکر سایبری امام خامنه ای تمام عالم را فتح کند.
یازهرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی