خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله اراکی در پاسخ به ایکنا مطرح کرد:

فعالیت‌های بین‌المللی جریان «Love Quran»/ «محمد(ص)» هفته وحدت اکران می‌شود

%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84%db%8c-%d8%ac%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%c2%abLove-Quran%c2%bb-%c2%ab%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af(%d8%b5)%c2%bb-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ad%d8%af%d8%aa-%d8%a7%da%a9%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه سیاسی: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این مجمع سه جریان بین‌المللی را راه اندازی کرده است که به مرکزیت لندن فعالیت می‌کند؛ یکی از این جریان‌ها «Love Quran» است که سالیانه نمایشگا‌ه‌های قرآنی را در کشورهای مختلف برگزار می‌کند.




به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز 19 مهرماه، همزمان با بیست و چهارمین سالروز تشکیل این مجمع در نشستی خبری به تشریح مهمترین برنامه‌ها این مجمع طی ماه‌های گذشته و همچنین برنامه‌های آتی مجمع پرداخت.

فعالیت‌های مجمع در نیمه نخست سال
وی با بیان اینکه این مجمع در نیمه اول سال فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، گفت: مجمع تقریب در دوره جدید وارد فاز جدیدی از فعالیت‌ها شده که در این فاز به میدانی کردن فعالیت‌های تقریبی و پروژه‌های عملیاتی پرداخته است و سعی کرده در این شش ماه بخشی از این پروژه‌ها را اجرا کند.
وی افزود: گفتگوی بین علمای تقریبی یکی از این اقدامات عملی بود که در این راستا برای نخستین بار نشستی بین علمای حوزه علمیه قم و کشور اندونزی در قم شکل گرفت و در این نشست‌ها گفت‌وگو‌های مفید و ملاقات خوبی صورت گرفت و راه را برای نشست‌های بعدی هموار کرد.
وی تشکیل اتحادیه علمای مقاومت را از دیگر اقدامات مجمع جهانی عنوان کرد و گفت: امروز در منطقه و در سراسر جهان جوامع آزاده و کشورهای آزادی‌خواه با مشکل سلطه استکبار روبرو هستند؛ در منطقه ما نیز رژیم صهیونیستی که دست‌افزار استکبار است طی ماههای گذشته هجوم وحشیانه‌ای را انجام داد و بیش از دو هزار انسان مظلوم را در باریکه غزه به شهادت رساند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همین حادثه خود دلیل روشنی بر ضرورت تشکیل اتحادیه علمای مقاومت جهان اسلام بود. شکل‌گیری چنین تشکلی که بتواند علمای وحدت را ساماندهی کند و در راستای حمایت از مقاومت اسلامی در منطقه منسجم و جهت‌دار هدایت کند، ضرورت داشت.
وی خاطر نشان کرد: اولین اقدام اتحادیه حرکت به سوی جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی غزه است که طی دو سه هفته آینده جلسه‌ای با حضور کمیته مرکزی اتحادیه تشکیل خواهد شد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در این نشست علاوه بر تعیین دبیر کل اتحادیه و سخنگوی آن در مورد نحوه کمک‌های مالی برای بازسازی غزه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

برنامه‌های داخلی مجمع تقریب مذاهب
وی در ادامه به برنامه‌های داخلی مجمع تقریب مذاهب پرداخت و گفت: طی شش ماه گذشته نشست‌های با حضور علمای اهل تسنن و تشیع در برخی استانها از جمله کرمانشاه، کرمان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان برگزار شده است که ضمن برگزاری گفت‌وگوهای علمی و هماهنگی‌های بین علما در مسائل مذهبی و فعالیت‌های دینی برنامه‌های برای هر چه نزدیک شدن علما در نظر گرفته شد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسائلی همچون استهلال، برگزاری نماز جماعت مشترک و تأسیس مساجد مشترک از جمله راهکاری است که می‌تواند بین مذاهب را کمتر کنند و فرصت را برای فتنه‌انگیزی دشمن گرفته و زمینه را برای اتحاد بین مذاهب ایجاد کند.
وی همچنین اظهار کرد: نشست‌های دیگری در قم برگزار شد که دوره‌های آموزشی برای طلاب حوزه علمیه قم، دانشجویان و فرهنگیان استانهای دیگر به منظور آشناسازی آنها با مفاهیم و روش‌های تقریبی و آموزش‌های لازم مربوط به زندگی تقریبی برنامه‌ریزی شد.
وی افزود: در نظر داریم با برنامه‌ریزی جهت آموزش‌های تقریبی این مسائل را به تدریج به مؤسسات آموزشی تسری دهیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برای اجرای کنفرانس وحدت اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: در این مدت کمیته برنامه‌ریزی و ستاد کنفرانس وحدت تشکیل شد و همچنین کمیته‌های مختلفی فعالیت‌های خود را آغاز کردند.
وی افزود: امسال کنفرانس وحدت متفاوتی نسبت به سالهای گذشته خواهیم داشت؛ در هر یک از روزهای هفته وحدت برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب داده شده و امیدواریم که بتوانیم هفته وحدتی پرشور و سازنده‌ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: علاوه بر کنفرانس وحدت، نمایشگاه‌های گوناگون، شب‌های شعر نبوی و تقریبی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و ارائه دستاوردهای علمای تقریب در این هفته صورت خواهد گرفت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت: کنفرانس‌های مختلفی نیز در حاشیه برگزاری کنفرانس اصلی برنامه‌ریزی شده است که از جمله کنفرانس‌های ویژ‌ه‌ای دانشگاهیان و فرهنگیان برنامه‌ریزی شده است.
وی به برنامه‌ریزی جهت تکریم شخصیت‌های تقریبی اشاره کرد و گفت: طبق سالهای گذشته امسال نیز دو  تن از علمای تقریبی جهان اسلام تکریم خواهد شد؛ از علمای اهل تشیع «امام موسی صدر» و از علمای اهل تسنن «فتحی یکن» که فعالیت‌های گسترده‌ای به ویژه در لبنان در عرصه تقریب مذاهب اسلامی داشته‌اند.
وی مشارکت در اهدای جایزه «المصطفی» و اکران فیلم حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی را دیگر فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب اسلامی در هفته وحدت عنوان کرد.

راه‌اندازی سه جریان بین‌المللی با مرکزیت لندن
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا، مبنی بر ضرورت برگزاری کنفرانسی با حضور فعالان قرآنی شاخص جهان اسلام گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی سه جریان بین‌المللی را راه اندازی کرده است که به مرکزیت لندن فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: اولین جریان «Love Mohammad» است که برنامه‌های گسترده‌ای در لندن و سایر کشورها برگزار می‌‌کند؛ همچنین کمپینی با حضور جوانان و عناصر فعال جهان اسلام تشکیل شده است.
وی افزود: جریان دوم «Love Quran» است که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کند و سالیانه نمایشگا‌ه‌های قرآنی را در کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌کند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت: شبکه سوم «Love Hosein» است که در دهه‌ عاشورا فعالیت خود را آغاز می‌کند و اعلام موجودیت خواهد کرد.
وی همچنین افزود: در داخل کشور اجرای برنامه‌های قرآنی متصدی خاص خود را دارد که مجمع تقریب در صورت لزوم در این برنامه‌ها مشارکت کرده است.
وی به فعالیت‌های مجمع تقریب در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: حوزه معاونت فرهنگی مجمع در حوزه نشر و تولید محصولات فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که بخشی از آن تهیه سیصد پروژه علمی بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین افزود: تهیه و انتشار احادیث مشترک بین شیعه و سنی، تهیه قوائد اصولی مشترک و قواعد فقهی مشترک از دیگر محصولاتی است که از سوی مجمع تقریب تهیه و ارائه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی