خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آغاز آموزش قرآن ‌در مدارس استان بوشهر آغاز شد

%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%e2%80%8c%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر از آغاز به کار جشن آموزش قرآن کریم ویژه پایه اول ابتدایی مدارس مناطق هفده گانه این استان خبر داد.




عباس غلامپور، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه جشنواره‌ الگوهای برتر تدریس به منظور ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش و مهارت‌های مربیان و دبیران و در راستای توسعه و تعمیق شبکه تجربیات آنان است، اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی فرصت مناسبی است تا مربیان، مشاوران و دبیران این درس با شیوه‌های موفق و فعال تدریس آشنا شوند و جشنواره یاد شده در راستای اجرای راهکار هفتم و یازدهم سند تحول بنیادین ابلاغ و اجرا می‌شود و این راهکار مبتنی بر توسعه ی زمینه ی پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت‌های بازآموزی مستمرعلمی و تحقیقاتی و مطالعاتی و برگزاری جشنواره های الگوهای تدریس برتر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار در حوزه ‌مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم برگزار خواهد شد، افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌بایست تا اول دیماه 93 طرح درس خود را در قالب word و pdf و عکس به معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان و منطقه خود تحویل دهند و ویژگی های طرح درس مکتوب و نیز تدریس عملی در قالب فرم های شماره دو و سه دستورالعمل اجرایی جشنواره ارایه شده است و از هر شهرستان و منطقه 3 الگوی تدریس برتر انتخاب شده و هیأت داوران با حضور در مدرسه و کلاس درس آنان، نفر برتر را تا 25 دی ماه سال جاری برای حضور در مرحله ‌استانی برمی‌گزینند.

وی بیان کرد: با تصویربرداری از شیوه ‌تدریس نفر برتر، این فیلم در قالب لوح فشرده به اداره‌کل ارسال و به‌دنبال آن، هیئت داوران با بررسی شیوه‌های تدریس نفرات منتخب مناطق 17 گانه ‌استان، 2 تدریس برتر را به تفکیک پایه های هفتم و هشتم انتخاب و تا 17 بهمن ماه امسال به مرحله ی کشوری معرفی می کنند و نفرات برتر شهرستان ها و مناطق استان در هفته ی تربیت اسلامی که اسفندماه خواهد بود، مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.

تأسیس مدارس قرآنی یکی از عملکردهای خوب آموزش و پرورش است

غلامپور با بیا اینکه رسمی شدن آموزش قرآن کریم زمینه ساز آشنایی و انس دانش آموزان با آیات و کلام الله است، گفت: یکی از کارها و عملکرد خوب آموزش و پرورش تاسیس مدارس قرآنی است که زمینه پیوند دانش آموزان با دین و اسلام را محکم می کند و آموزگاران باید زمینه ای را فراهم نمایند که آموزش قرآن کریم از شیرین ترین خاطرات دانش آموزان باشد، زیرا هر کس با قرآن باشد گزندی به او نخواهد رسید.

وی از اجرای کلاس های ضمن خدمت و افزایش توان آموزگاران استان بوشهر خبرداد و افزود: ان‌شاءلله امسال به اهداف مهم و اساسی درس قرآن کریم بیش از پیش دست خواهیم یافت و جشن آموزش قرآن کریم ویژه پایه اول ابتدایی مدارس مناطق هفده گانه این استان آغاز شده است و در این راستا هدایایی به  دانش آموزان قرآنی پایه اول ابتدایی اهدا شده است.

اعزام دانش‌آموزان نخبه قرآنی بوشهر به کربلای معلی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان یادآور شد: سازمان دانش آموزی این اداره کل به منظور ایجاد تحول پایدار در نوجوانان و تربیت و آماده سازی انسانهای مخلص اقدام به اعزام دانش آموزان به عتبات نموده است و در اولین مرحله دانش آموزان با اولویت نخبه قرآنی، تشکلهای دانش آموزی، فرزندان شهدا و ایثارگران و آزادگان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)در قالب سه کاروان در آبان ماه سالجاری و از راه زمینی به کربلای معلی و زیارت حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) اعزام خواهند شد و در این مرحله والدین دانش آموزان نیز در صورت تمایل می توانند فرزندان خود را در این سفر معنوی همراهی نمایند و در حال حاضر از این سه کاروان، یک کاروان زیارتی جهت دانش آموزان پسر و دو کاروان برای دانش آموزان دختر در نظر گرفته شده است و هر کاروان متشکل از سی و پنج دانش آموز و پنج نفر عوامل «مدیر، مربی و روحانی» می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی