خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

لزوم هدفمندسازی آموزش در عرصه تعلیم و تعلم

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۴ ب.ظ

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تأکید کرد:

لزوم هدفمندسازی آموزش در عرصه تعلیم و تعلم

%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%85%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%aa%d8%b9%d9%84%d9%85


گروه اندیشه: منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی برازجان گفت: هدفمند کردن آموزش در عرصه تعلیم و تعلم ضروری است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با حضور حجت‌الاسلام رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر، زارع، فرماندار شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام موسوی نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، محمد شیخیانی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی استان بوشهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و اساتید و دانشجویان این مرکز آموزش عالی، شامگاه شنبه بیست و ششم مهرماه افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

علی اکبر مولایی، رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی استان بوشهر در این آئین با تعریف جداگانه ی واژه های دانشگاه و فرهنگ، اظهار کرد: فرهنگ ایرانی - اسلامی ما ریشه ای پنج هزار ساله در ایرانیت ما دارد و با تابش نور حقیقت، شکل ایرانی - اسلامی به خود گرفته است و حال واژه ای به این تقدس را به افرادی که می خواهند نسل های آینده ی این جامعه را بسازند هدیه می کنیم، به نام فرهنگیان.

رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی استان بوشهر در ادامه با اشاره به سیر قهقرایی واژه ی فرهنگی و معلم در سال های اخیر، بیان کرد: در این سال ها معلم از یک فرهنگی به یک درس آموزنده تقلیل یافته و امیدواریم با رویکرد جدید به دانشگاه فرهنگیان، این باور در جامعه پیش بیاید که هنوز ما فرهنگیان خود را برای باورهای اجتماعی جامعه مسئول می دانیم و اگر خللی در جامعه است یا جرم و جنایت و قتلی صورت می گیرد به این خاطر است که ما فرهنگیان کارمان را درست انجام نداده ایم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته، به دلایل مختلف و نیاز به استخدام بیشتر، ما صد هزار معلم را که اغلب فارغ التحصیل تربیت معلم بودند، پیش از موعد بازنشسته کردیم و در همان زمان 116 هزار نفر را استخدام کردیم که از دانشگاه ها آمده بودند و آموزش تدریس و معلمی ندیده بودند و هر چند به دلایلی سیر آموزشی کُند شده بود ولی این اقدام وضع را بدتر کرد و تربیت معلم ها کارشان مختل شد و نتیجه این شد که آموزش و پرورش فعلی ما با چند مشکل مواجه شده است.

مولایی با بیان اینکه ما فعلا نیروی انسانی مورد نیاز را نمی توانیم تامین کنیم، افزود: با وجود 180 هزار دانش آموز و سیزده هزار فرهنگی، با مشکل شدید کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و تربیت نیروی انسانی لازم، زمان بر است و برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و برای حل این مشکل کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه ی آموزش و پرورش در سال های آینده، افتتاح دانشگاه عالی فرهنگیان در شهرستان دشتی، همزمان با شهرستان دشتستان انجام می شود و آموزش تکمیلی معلمین فعلی را نیز در کنار تربیت نیروی انسانی جدید در برنامه خواهیم داشت.

وی با تقدیر از همه کسانی که برای احیای این دانشگاه تلاش کرده‌اند، اضافه کرد: کاری را که ما در مدت چهار ماه برای پردیس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر انجام دادیم، در برازجان در مدت یک ماه انجام شد که جای تقدیر دارد و این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در دو رشته ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی در مقطع کارشناسی، دانشجو پذیرش می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد، منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از همه ی مسئولین دست اندر کار افتتاح دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه با همکاری مسئولین کنونی افتتاح شده که نشان دهنده ی نگاه عدالت محوری آنان به آموزش و شهرستان دشتستان می باشد و باید به سمتی برویم که بتوانیم استقلال یابیم و این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش نیز در میان گذاشته ایم و قرار است از استقلال این دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان این که توسعه ی این مرکز اثرات مثبتی در شهرستان خواهد داشت، اظهار کرد: ما امروزه در بحث معلمین در آموزش و پرورش مشکل جدی داریم و تعطیلی مراکز آموزش عالی فرهنگیان باعث شد به نوجوانان و دانش آموزان خیلی ظلم شود و خلا آن را احساس کردیم و هدفمند کردن آموزش در عرصه تعلیم و تعلم به خصوص در حوزه ی ابتدایی و متوسطه لازم و ضروری است و امیدواریم که افتتاح این دانشگاه شروع خوبی بوده و اهتمام جدی نیز برای استقلال آن صورت گیرد.

منشأ پیشرفت کشورها، توسعه دانش در تمامی حوزه‌هاست

ارسلان زارع، فرماندار شهرستان دشتستان نیز در افتتاح دانشگاه آموزش عالی فرهنگیان شهید رجایی برازجان، گفت: مطالعه ی فرآیند توسعه یافتگی همه ی کشورهای پیشرفته ی جهان، ناشی از توسعه ی دانش، آگاهی و حوزه ی مختلف علوم بوده است که نشان می دهد نظام های آموزشی آن کشورها، نقش بنیادین و اساسی در توسعه یافتگی جامعه، ملت و کشور آنها داشته اند و بعد از پیروزی شکوهمند نظام انقلاب اسلامی ایران، آموزش عالی ایران به شکل بی سابقه و فوق العاده ای توسعه یافته است و ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در ابعاد متعدد شاخص های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، لیاقت دارد که پس از سپری کردن چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران، در همه ی این شاخص ها یکی از کشورهای توسعه یافته ی دنیا باشد.

وی ابراز کرد: مهم ترین رکن این توسعه یافتگی قطعا در حوزه ی دانش، علم، آموزش، پرورش و آموزش عالی است، به همین جهت همه بایستی به نوبه ی خودمان ذی نقش باشیم و کمک کنیم تا شرایط توسعه ی کشورمان را فراهم کنیم و ما خوشحالیم که در دشتستان این نگاه و اعتقاد بین مسئولین شهرستان، مردم عزیز، نمایندگانشان در شورای اسلامی شهرها و روستا ها و مجلس شورای اسلامی، ائمه ی محترم جمعه و ... فارغ از هر نگرشی به اهمیت تمام وجود دارد.

فرماندار دشتستان با تشکر از همه ی کسانی که در افتتاح این دانشگاه فرهنگیان سهم داشته اند به خصوص دکتر علی اکبر مولایی و دکتر محمد شیخیانی، افزود: ما هم انتظار داریم این دانشگاه فرهنگیان در آینده استقلال یابد و قول می دهم در صورت افزایش دانشجویان این دانشگاه در سال آینده، از اعتبارات تملک و دارایی سرمایه ای شهرستان برای توسعه ی آن به هر میزانی که نیاز باشد مبلغی مصوب نمایند و ما همچنین شرایط ارتقای کیفی دانشکده ی کشاورزی و منابع طبیعی وابسته به دانشگاه خلیج فارس که در دشتستان است را نیز فراهم آورده ایم.

یادآور می شود، در پایان این مراسم که مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، از نبوی زاده، رئیس این دانشگاه و برخی فعالان راه اندازی و احیای دانشگاه آموزش عالی فرهنگیان شهید رجایی برازجان تقدیر و تجلیل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی