خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

خانه هر طلبه یک قرارگاه عبادی، علمی و جهادی برای اسلام است

%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%b1-%d8%b7%d9%84%d8%a8%d9%87-%db%8c%da%a9-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در همایش «خانواده‌های آسمانی» ویژه طلاب متأهل گفت: خانه هر طلبه یک قرارگاهی عبادی، علمی و جهادی برای اسلام است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر روز 26 مهرماه در همایش «خانواده‌های آسمانی» ویژه طلاب متأهل که به‌همت معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر در اردوگاه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش، به نقش خانواده برای موفقیت طلبه اشاره و اظهار کرد: بی‌گمان نقش خانواده برای موفقیت طلبه بسیار قابل توجه است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر نقش همسر یک طلبه را بسیار ارزشمند دانست، و بیان کرد: همسر طلبه نقش بسزایی در موفقیت آن طلبه دارد و بخش عظیمی از این موفقیت حاصل او است و مدیریت خانه و مسائل زندگی و پشتیبانی از سرباز آقا امام زمان(عج) و ایجاد محیطی مناسب برای شخص طلبه در منزل از جمله کارهایی است که خانواده طلبه بویژه همسر وی انجام می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در همین مورد افزود: تمام زندگی علمی و عبادی طلبه منوط به مدیریت همسر او است لذا نقش همسر طلبه در کمال طلبگی وی و در پرتو آن، اسلام، نظام و انقلاب و امام زمان(عج) بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه زندگی یک طلبه می‌تواند دچار فراز و نشیب و سختی هایی همچون مشکلات اجتماعی و یا بیماری باشد، گفت: انسانی که بخواهد در صحنه اجتماعی نقش‌آفرینی کند و در مقابل جهاد استکبار و جبهه های تا دندان مسلح دین ستیز مبارزه کند قطعا با سختی هایی مواجه می شود و در اینجا است که اگر یک خانواده طلبه دارای استحکام نباشد نه تنها طلبه و خانواده آن با شکست مواجه می شوند بلکه به نحوی اسلام دچار شکست، و ضربه ای به پیکر اسلام وارد می شود؛ به همین جهت باید خانه طلبه خانه ای از ایمان، تقوا و بصیرت، اخلاق و صمیمت باشد و در آن جامعه به عنوان الگو در همه زمینه‌ها دیده شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر اختلاف سلیقه‌ای به‌وجود آمد، زن و شوهر در گذشت مسابقه بگذارند و به همین جهت است که خانه طلبه و خانواده آن نقشی مهمی در نهادینه شدن فرهنگ اسلام در جهان دارد.

خانواده نقش مهمی در پرورش و تربیت فرزندان در جامعه دارد

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر بزرگترین خدمت را خدمت به جامعه اسلامی عنوان کرد، و گفت: خانواده نقش مهمی در پرورش و تربیت فرزندان و معرفی آن به جامعه دارد؛ هرخانه طلبه یک قرارگاهی عبادی، علمی و جهادی برای اسلام است، خانه ای کوچک که از آن کارهای بزرگ ایجاد شود و باید مواظب بود که این خانه مرکز تقوا، ایمان و اخلاق باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به اهمیت جایگاه خانواده در اسلام اشاره و اظهار کرد: امیدواریم پس از برگزاری این دوره، طلاب این خواسته را مدیریت حوزه علمیه استان داشته باشند که برنامه‌هایی برای خانواده‌ها تنظیم و برنامه ریزی شود و هر مقدار که ایمان شخص فرارتر رود محبت و مهرورزی آن نسبت به همسر بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در ابتدای تشکیل زندگی نیاز است آموزش‌هایی داده شود، افزود: لازم است که طلاب بیشتر از آنچه که می‌دانستند بدانند و یادآوری شود و در باب تعالی خانواده و استحکام بنیان خانواده و با توجه به نفوذ فرهنگ غربی و تاثیرات مخرب آن در خانواده‌ها، لذا طلاب در مرحله نخست باید برای زندگی خود و بعد برای زندگی دیگران برنامه‌های محکمی که در اسلام وجود دارد، داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی آذرشب، معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر نیز در پایان این مراسم هدف از برگزاری این دوره را ارتقا سطح مهارت‌های زندگی برای طلاب عنوان و بیان کرد: این دوره با هدف آشنایی طلاب با چالش‌های زندگی و مهارت‌های مقابله با آن برگزار می‌شود و امیدواریم که پس از برگزاری این دوره خلأهایی که در زندگی طلاب وجود دارد با ارائه بینش و دانش‌افزایی مرتفع شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی