خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

به منظور تصحیح کتب آموزشی مقاطع تحصیلی؛

وزیر آموزش و پرورش از امام جمعه بوشهر تجلیل کرد

%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af


گروه سیاسی: طی آئینی وزیر آموزش و پرورش از آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به‌منظور تصحیح هفده کتب درسی و آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کرد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر روز 28 مهرماه در این نشست که با حضور اصغر حصیری، مدیرکل و حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از وزیر آموزش و پرورش به‌ویژه در حوزه تدوین و تألیف کتب درسی به‌خاطر این تجلیل و تکریم، اظهار کرد: کتب درسی اساس یک برنامه آموزشی و مانند یک کشتی است که معلم آن را هدایت می‌کند که به ساحل فهم و علم دانش آموز بیافزاید و در مسیر ترقی و رشد قرار گیرد.

کتب درسی بال‌های دانش‌افزایی، علم‌آموزی و کارآمدی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر ‌با اشاره به اینکه کتب درسی با دیگر کتب یک فرق جوهری دارند، افزود: دیگر کتب در فنون مختلف در مقام گسترش حوزه شناخت هستند اما کتب درسی بال های دانش افزایی، علم آموزی و کارآمدی هستند و قوام شخصیت علمی دانش آموزان را معماری می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تألیف کتب آموزشی در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه یک کار بسیار فوق تخصصی است، بیان کرد: تألیف کتب آموزشی یک کار پرمشقت و دارای یک حرکت سیّال تألیفی است و مدام باید در حوزه جامعه شناسی و روان شناسی مخاطب جامعه هدف و از آن طرف، قوام بخشی محتوایی، روانی، رسایی و گویایی عبارات ظاهری، بامهارت و خبره باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصحیح کتب آموزش و پرورش را برای خود توفیقی دانست و گفت: استان بوشهر به این قوام شخصیت علمی رسیده که در مهم ترین بخش حوزه آموزش ایران تأثیر گذار، و در عرصه کتب آموزشی، مورد اعتماد و اتکاء آموزش و پرورش است و این برای استان بوشهر باعث افتخار است.

وی در ادامه با بیان اینکه تصحیح کتب آموزشی کار بزرگی است که در استان بوشهر صورت گرفته است، افزود: کارگروه ایجاد شده جهت تصحیح این کتب، این آمادگی را دارد که جهت تصحیح تمامی کتب درسی آموزش و پرورش در تمامی مقاطع در خدمت آموزش و پرورش باشد و افتخار می کنیم که در این رابطه خدمتگذار باشیم و به خود می بالیم که استان بوشهر تنها استانی است که این کتب به جهت تصحیح، ملاحظه و کار فنی، به آن عرضه می‌شود.

با کار جهادی مشکلات 1300 کلاس تخریبی برطرف شود

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به زیرساخت ها و حوزه سخت افزار مدارس در استان بوشهر، اظهار کرد: برای آموزش و پرورش استان بوشهر مناسب نیست که بیش از 1300 کلاس تخریبی داشته باشد و در این رابطه باید همه دست به دست هم دهند و با یک کار جهادی این مشکل برطرف شود.

یادآور می شود، اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست ضمن بیانات کوتاهی، از آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر به جهت تصحیح کتب درسی و رهنمودهای ایشان در آموزش و پرورش، تقدیر و تشکر و قدردانی کرد.

نظرات  (۱)

خیلی پست خوبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی