خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شعبه سیراف افتتاح شد

%d9%85%d8%a4%d8%b3%d8%b3%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d8%a9%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa(%d8%b9)-%d8%b4%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d8%b4%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: آئین افتتاحیه مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شعبه بندر سیراف با حضور امام جمعه سیراف، مدیر جامعة‌القرآن شهرستان کنگان و مسئولان محلی این شهر برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، بحرانی، مسئول مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شهرستان کنگان در آئین راه‌اندازی این مؤسسه قرآنی در بندر سیراف گفت: اجرای اردوهای تفریحی - زیارتی در جوار شهدای گمنام و امامزادگان، برگزاری مسابقه روخوانی، روان‌خوانی و حفظ موضوعی و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها از برنامه‌هایی تدوین شده در شعبات جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) هر شهرستان است.

مسئول مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شهرستان کنگان در ادامه با اشاره به اینکه در ادوار گذشته برای والدین شکوفه‌های قرآنی نیز مسابقه حدیث برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق عاشوری، امام جمعه بندر سیراف نیز در آئین راه‌اندازی و افتتاح مؤسسه قرآنی این شهر با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه‌ام ایجاد یک مرکز قرآنی در شهر سیراف بود که کار ریشه‌ای انجام دهد، امیدوارم با افتتاح این شعبه به قرآن کریم اهمیت بیشتری داده شود، اظهار کرد: تربیت اسلامی را باید از خردسالی و کودکی شروع کرد و کار اصلی جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) محقق شدن همین مقوله اساسی و مهم است.


راه هدایت انسان‌ها از فراگیری قرآن کریم است

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه اسراء آیه ۹ می‌فرماید «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا»، تصریح کرد: قطعاً این قرآن به «آئینى» که خود پایدارتر است راه می‌کند و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته می‌کنند مژده می‌دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود، لذا مؤمنان و انسان‌ها راه هدایت را باید از آیات قرآن کریم فراگرفت و از آنجا که فهم بعضی آیات قرآن را فقط اهل بیت(ع) می‌دانند، قرآن را باید از لسان اهل بیت(ع) یاد گرفت و چه زیباست نام این مرکز که بنام قرآن و اهل بیت(ع) است چراکه پیامبر مکرم اسلام‌(ص) در حدیث ثقلین می‌فرماید «من دوچیز گرانبها را بین شما گذاشتم یکی قرآن و دیگری اهل بیتم هست این دو از هم جدا نمی شوند تا درکنار حوض کوثر برمن وارد شوند».


حفاظ و نخبگان قرآنی ایران الگویی بی‌نظیر برای کشورهای اسلامی هستند

حجت‌الاسلام عاشوری افزود: حفاظ و نخبگان قرآنی انقلاب اسلامی ایران الگویی بی‌نظیر برای کشورهای مسلمان است و هنر تلاوت قرآن کریم و تدبر و عمل به آیات کلام الله از مهمترین مقوله‌هایی است که می‌توانیم ارزش و منزلت و دیگر دستاوردهای بومی این انقلاب را منعکس کنیم و در این چند سال گذشته شاهد شکوفایی نسل قرآنی کشورمان در جهان اسلام بودیم که بخش قابل توجهی از قراء، حفاظ و نخبگان و پیشکسوتان قرآنی از استان بوشهر‌ هستند و جوانان ولایت‌مدار این خطه و ایران اسلامی در صحنه‌های مسابقات بین‌المللی همچون خورشیدی در مسابقات می‌درخشند و همه مسئولان و مردم قرآن دوست و متولیان باید تلاش کنند و ابعاد مختلف فعالیت های قرآنی کشور را بیان و به جهانیان عرضه کنند و برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در بخش انتشار تألیفات و پژوهش‌ها، ارائه آثار تلاوت شده برتر هر استان و معرفی چهره‌های موفق و پیشکست قرآنی بدون شک یک نوع حمایت و تقدیر از این عزیزان فعال قرآنی در شهرها و روستاها است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از شکوفه‌های برتر قرآنی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم واهل بیت(ع) شعبه بندر سیراف  توسط امام جمعه این شهر تجلیل شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی