خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

نخستین جلسه طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در بوشهر برگزار شد

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%aa%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%ac%d9%84%d8%a8-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%ac%d9%88%d8%b9-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: نخستین جلسه هم‌اندیشی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عباس قلی‌پور،  مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر عصر دوشنبه، 28 مهرماه در نخستین جلسه هم‌اندیشی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح تکریم در دستگاه های اجرایی ارتقا عملکرد و توسعه بهره‌وری است، گفت: در اجرای طرح تکریم قصد مچ‌گیری نداریم اما از تخلفات نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم و بدون شک هرچه نظارت دقیق تر باشد بهره وری سازمان ها نیز بیشتر می‌شود و اجرای طرح تکریم برای اصلاح فرآیندهای سازمانی است و سنجش مستمر عملکرد سازمانی به شناسایی مطلوب نقاط قوت و ضعف دستگاه ها و در نتیجه برنامه‌ریزی و اقدام برای تقویت این نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف کمک می‌کند.

وظیفه ما نهادینه سازی ارتباط صمیمانه بین مردم و دولت است

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر ادامه داد و افزود: اصل وظیفه ما ایجاد رابطه صمیمانه بین مردم و دولت و نهادینه‌سازی این رابطه است و این امر با تکریم صرف ارباب رجوع محقق نمی‌شود بلکه ارائه این خدمات باید همراه با استانداردهای لازم باشد و سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بحث مهمی است و یکی از مشکلات موجود در زمینه حقوق شهروندی این است که حقوق شهروندان را در اختیار آن‌ها نمی‌‌گذاریم که این امر مهم در طرح تکریم پیش‌بینی شده است و در طرح تکریم مصداق‌های تکریم ارائه می‌شود و رابطان و بازرسان در جریان این مصداق‌ها قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این جلسه هم‌اندیشی با بیان اینکه امانت‌داری و استفاده از بازرسان امین در اجرای طرح تکریم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بازرسان باید امانتدار بوده و یافته‌های خود را جایی مطرح نکنند و آبروی کارمندان حفظ شود و رعایت نکردن اصل امانتداری با ایجاد بی اعتمادی و ایجاد مشکل به اصل موضوع نیز لطمه وارد می کند و باید تلاش کنیم در کنار هم نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم و با طرح نقاط قوت و ایجاد رقابت سالم زمینه بهره مندی هرچه بیشتر جامعه از خدمات دولت را فراهم کنیم.

اکبر روشن ضمیر، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تشکیل طرح تکریم و ایجاد ساز و کارهای آن مربوط به مصوبه شورای اداری در سال 1381 است که چند سال مغفول ماند و امسال مجدداً احیا شد و باتوجه به تأکید استاندار مبنی بر اجرای طرح تکریم، بخشنامه ها ابلاغ شد و کمیته شکل گرفت و با تصویب آئین‌نامه‌های داخلی شرح وظایف بازرسان مشخص شده است و برای بازرسان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است و برای هر بازرس حدود بیست  دستگاه اجرایی در نظر گرفته شده است و بازرسان دقت کنند هدف از اجرای این طرح ارتقا استان بر اساس اصل رضایت عمومی است و تأکید ما بیشتر بر شناسایی و تشویق افرادی است که خوب کار می‌کنند و چهار حلقه در طرح تکریم شامل ناظران دستگاه‌ها، بازرسان گردشی، بازرسان نامحسوس و بازرسان ویژه دیده شده است.

فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این بیان کرد: بالندگی و پرورش سالم محیط خانواده، نیازمند حسن توجه ویژه مسوولان در سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین، همراهی اعضای جامعه به‌عنوان عناصر تأثیرپذیر و تاثیرگذار این امر است و اساس سرمایه گذاری بر نیروی انسانی با تقویت خانواده معنا پیدا می‌کند و با رشد تدریجی این آموزه‌ها در محیط‌های آموزشی و پرورشی مدارس در اجتماع و رابط اجتماعی به ثمر می‌نشیند.

خانواده مهمترین بنیاد اجتماعی و فرهنگی در جامعه است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: مهمترین بنیاد اجتماعی و فرهنگی از نظر جوامع و دین مبین اسلام خانواده است که پرداختن به شفافیت نقش و جایگاه آن در شکل‌گیری یک جامعه پویا و ترویج فرهنگ‌سازی مناسب و برخوردار از باورهای دینی و ملی، بسار حائز اهمیت است و رویکرد مثبت و سازنده دولت تدبیر و امید در بحث تحکیم و تعالی بنیان خانواده امیدواری است و حضور خانواده ها در کنار یکدیگر در همایش ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر همدلی و همراهی اعضای خانواده در راستای کسب موفقیت های مادی و معنوی، می‌تواند در جهت گیری رو به رشد فرهنگ ها و انتقال میراث معنوی کشور به نسل‌های آینده مؤثر واقع شود و پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی و راهیابی آن به متن زندگی مردم باعث ایجاد بعضی از فاصله های فرهنگی شده است که بازگشت به رسالت اصلی خانواده می‌تواند در ساماندهی مناسب آن یاری کننده باشد و به منظور گرامیداشت این روز و با هدف تقویت تحکیم و بنیان خانواده همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد در حال برگزاری است که امیدواریم رضایت و نشاط اجتماعی را در بین مردم استان به ارمغان آورد.

فرایند خدمت به مردم بطور صحیح و با اخلاق اسلامی باید پیش رود

سعید زرین فر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در این آئین با اشاره به اینکه در اجرای طرح تکریم فرایند خدمت به مردم اصلاح شده و عملکرد دستگاه ها بهبود می یابد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مدیران بهبود ارائه خدمات به مردم در زمینه های مختلف است و طرح تکریم فرآیندها را در این راستا اصلاح می‌کند و باید اخلاص کار را بالا ببریم و هدف ما این است که فرایند خدمت به مردم بطور صحیح و با اخلاق اسلامی باید پیش برود و قصد مچ‌گیری نداریم و نظارت فقط دیدن اشکالات نیست خیلی جاها باید نقاط قوت را منتقل کنیم تا افراد برای خدمت بهتر تشویق شوند و اجرای طرح بدلیل جدید بودن ممکن است با اشکالاتی همراه باشد و کارکنان در برخورد با ارباب رجوع باید بگونه‌ای عمل کنند که در صورت انجام نشدن کار، خدشه ای به کرامت ارباب رجوع وارد نشود و باید احساس کند همکاری‌های لازم انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در پایان گفت: باید برای ما نهادینه شود که هر چه داریم از مردم است و هیچ توجیهی برای بی‌احترامی به ارباب رجوع قابل قبول نیست و در طرح تکریم می‌خواهیم رصد و نظارت کنیم که نحوه برخورد با ارباب رجوع در سازمان ها چگونه است و بازرسان ویژه استاندار مشخص شده‌اند و هر بازرس در زیر مجموعه خود بازرسانی دارند که با مراجعه به سازمان‌ها موارد قابل پیگیری را دنبال می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی