خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) امر به‌معروف و نهی از منکر است

%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86(%d8%b9)-%d8%a7%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%88-%d9%86%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%86%da%a9%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: امام جمعه بوشهر در نشست با اعضای ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) امر به‌معروف و نهی از منکر است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌‌ بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر ظهر یکشنبه، یازدهم آبان‌ماه در نشست با اعضای ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: امر به‌معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که دارای دو اثر بزرگِ نجات از سقوط «نهی از منکر» و حرکت به سمت صعود «امر به‌معروف» است و اگر در جامعه‌ای امر به‌معروف و نهی از منکر باشد، باعث نجات از سقوط در منکرات و حرکت به سمت صعود به مدارج عالیه انسانی می‌شود.

تمام قرآن کریم، بیانات پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) سراسر امر به‌معروف و نهی از منکر است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه امر به‌معروف و نهی از منکر، منطبق با نظام آفرینش است، بیان کرد: قانون نظام آفرینش، امر به‌معروف و نهی از منکر است لذا اولین آمر به معروف و ناهی از منکر، خود خداوند است و تمام قرآن کریم، بیانات پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و یکی از حکمت‌ها و فسلفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) امر به‌معروف و نهی از منکر است و امر به‌معروف و نهی از منکر جایگاه بسیار ویژه‌ای در ساختار هندسه معارف اسلامی دارد و باعث حیات، بالندگی، رشد و عدم سقوط در انحرافات در جامعه اسلامی می‌شود.

خداوند اولین آمر به معروف و ناهی از منکر است

آیت‌الله صفایی بوشهری امر به‌معروف و نهی از منکر را منبعث از تقوا دانسته و افزود: امر به‌معروف و نهی از منکر تنها مربوط به بدحجابی نیست بلکه تمام زندگی انسان باید در چارچوب امر به‌معروف و نهی از منکر باشد و در زمینه امر به‌معروف و نهی از منکر خلأ قانونی وجود دارد اما مشکل اصلی در این زمینه، حوزه اجرای این فریضه است که یا اجرا نمی‌شود و اگر اجرا می‌شود، به شکل صحیح نیست.

کوچکترین مسامحه در نهی از منکر بزرگترین ضربه است

رئیس ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر استان بوشهر با بیان اینکه موضوع اسید پاشی در اصفهان که همزمان با تصویب قانون امر به‌معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی و در آستانه هفته احیای امر به‌معروف و نهی از منکر و ماه محرم پیش آمد، یک کار از قبل برنامه ریزی شده بود، گفت: اسید پاشی در اصفهان کار مزدوران سرویس های جاسوسی آمریکا است و هدف آن‌ها از این کار، تحت‌الشعاع قرار دادن این قانون، تخریب امر به‌معروف و نهی از منکر و نشان دادن یک چهره خشن از امر به‌معروف و نهی از منکر و آمران به معروف و ناهیان از منکر است و کوچکترین مسامحه در نهی از منکر، بزرگترین ضربه است.

امام جمعه بوشهر در پایان با بیان اینکه هر چیزی باید قانونی باشد و امر به‌معروف و نهی از منکر نیز باید همین‌گونه باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم واقعاً قانونمند زندگی کنیم، امر به‌معروف و نهی از منکر نیز باید قانونمند باشد و اگر امر به‌‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای زدوده شد، جامعه از دست دین و انقلاب خواهد رفت و به دست جهان سلطه می‌افتد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی