خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج فارس بوشهر منصوب شد

%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b9%d8%b8%d9%85-%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ae%d9%84%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b5%d9%88%d8%a8-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی در بوشهر منصوب و معارفه شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر روز گذشته، 18 آبان در مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج فارس که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین داود رنجبران، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و هیئت همراه ایشان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه ها در ساختار طبقه‌بندی مراتب نظام در حوزه ژئواستراتژیک قرار دارند، گفت: دانشگاه یکی از حوزه‌های استراتژیک بسیار مهم برای حفظ نظام، ارتقای سطح آن و ایجاد قدرت برای یک نظام در صحنه های فراملی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر همچنین با بیان اینکه اگر علم در زمینه فرهنگ دینی نباشد، بی‌حاصل است و اگر دستاوردی هم وجود داشته باشد، آن دستاورد به عنصری برای دنیاگرایی خود عالِم و مجموعه اطراف او منجر خواهد شد، افزود: ما به طراحی انسان دینی با تراز دانشگاه انقلاب اسلامی نیاز داریم و تنها نهادی که مکلفین این امر است دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همکاری و هماهنگی رؤسای دانشگاه‌ها و روحانیت از امور بسیار مهم در دانشگاه‌هاست چراکه اگر در دانشگاه‌ها حکمت و تذکر با هم همراه نباشد آن دانشگاه به‌سمت ضلالت و گمراهی پیش می‌رود.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر بیان کرد: اگر دانشگاه‌ها بتوانند در عرصه ساختارسازی دینی در مقیاس تراز انقلاب اسلامی منابع انسانی را مدیریت کرده و ارتقاع بخشند و دانشجویان را به سمت اندیشمندی و طراحی‌های نوین و پژوهش محوری پیش ببرند، در راه خودکفایی و تولید علم دارای موفقیت‌های بیشتری می‌شویم.


ظهور انقلاب اسلامی ایران برای احیای بعثت انبیا و اخلاق در جغرافی جهانی بوده است
آیت‌الله صفایی‌بوشهری در پایان بیانات خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب در مقطع تاریخی کوتاهی نیست، اظهار کرد: ظهور انقلاب اسلامی ایران برای احیای بعثت انبیا و روح معنویت و اخلاق در جغرافی جهانی بوده است.

محمدرضا محمدی‌زاده، رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز در این مراسم با تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) به ارائه توضیحاتی درخصوص دانشگاه خلیج فارس پرداخت و عنوان کرد: دانشگاهها با حمایت و تاکیدات مقام معظم رهبری در مسیر تولید علم حرکتی بسیار خوب و قوی داشته اند اما آنچه که بسیار مهم تر است و باید مورد توجه قرار بگیرد، حرکت در بستر فرهنگی است تا نسلی که مقرر است مدیریت آینده جامعه را در دست داشته باشد، در مسیر اسلام و انقلاب قرار گیرند و نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، نقش نهاد را در این زمینه بسیار کلیدی و پراهمیت است.


تولید علم در دانشگاه و جامعه اسلامی نیازمند تمدن سازی است
حجت الاسلام و المسلمین داود رنجبران، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین در این آئین تودیع و معارفه با بیان اهمیت دانشگاه به عنوان سنگری بزرگ، تولید علم را در حال حاضر مسئله اصلی کشور دانست و اظهار کرد: نام گذاری دهه سوم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت توسط مقام معظم رهبری به منظور ایجاد تمدن با تولید علم صورت می گیرد و ما در مرزی حرکت می کنیم که تولید علم ما به تمدن سازی رسیده است.وجود نورانی امام حسین(ع) را منبعی نیرومند جهت مدیریت جهانی توصیف نمود و عزاداری سالار شهیدان را قدرت نرم جمهوری اسلامی بیان کرد.

حجت‌الاسلام رنجبران دانشگاه‌های جمهوری اسلامی را دارای این قدرت دانست و اظهار کرد: هدف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کمک در تشریح و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی است.


ترویج فرهنگ و معارف اسلامی یکی از اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست
وی در ادامه وجود نورانی امام حسین(ع) را منبعی نیرومند جهت مدیریت جهانی توصیف نمود و عزاداری سالار شهیدان را قدرت نرم جمهوری اسلامی بیان کرد.

یادآور می شود، در پایان این برنامه که با حضور رئیس دانشگاه خلیج فارس، معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و تعدادی از مسئولان و اعضا هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد، از حجت‌الاسلام یعقوب شاهمیری، رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج فارس تقدیر شد و حجت‌الاسلام محمدعلی عباسی به‌عنوان مسئول جدید این نهاد منصوب و معرفی گردید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی