خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

به مناسبت سالروز تأسیس ایکنا؛

یک دهه تلاش در جهت مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن/ ایکنا ۱۱ ساله شد

%db%8c%da%a9-%d8%af%d9%87%d9%87-%d8%aa%d9%84%d8%a7%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%d9%85%d9%87%d8%ac%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%b2%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a7%db%8c%da%a9%d9%86%d8%a7-%db%b1%db%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b4%d8%af


گروه جامعه: خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در ۲۰ آبان‌ماه جاری ۱۱ ساله شد و این در حالی است که طی یک دهه گذشته تمام تلاش خود را در جهت مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم به کار گرفته است.




به خودکار یا مدادی که در دست دارید، به صفحه کاغذ و یا صفحه مانیتوری که مطلبی بر آن نوشته‌اید نگاه کنید؛ خداوند به قلم شما و به هر آنچه می‌نویسید سوگند خورده است. «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ نون سوگند به قلم و آنچه مى‏نویسند». چرا؟
تمدن با نوشتن آغاز شد و اوج گرفت. رسانه‌ها ایجاد و گسترش یافتند، امکان ارسال پیام به صورت گسترده به سراسر جهان محقق شد و در این میان انتشار اخبار حوادث، مهم‌ترین کالاهای خبری بودند که از سوی رسانه‌ها به سوی مردم ارسال می‌شدند و گویی مردم کم کم یاد گرفتند که مهم‌ترین خبرها، خبر حوادث و شخصیت‌های معروف است و مهم‌ترین رخدادها، اتفاقات جنجالی و چالشی؛ برخی فراموش کردند که مهم‌ترین پیام، نه پیامی است که از سوی رسانه‌ها به مردم القا می‌شود، بلکه پیامی است که از سوی خداوند به وسیله پیامبر(ص) به مردم ارسال شده است.
اما گروهی باور داشتند که رسانه‌ها می‌توانند پیام‌بران جدیدی باشند که پیام الهی را از منابع موثق و به کمک افراد معتبر و کارشناس به مردم انتقال داده، نگذارند روزمرگی زندگی، گردی از بی‌تفاوتی و یا عادت بر اعتقادات مردم بنشاند.
و گروهی که به قداست قلم‌هایی که در دستشان بود اعتقاد داشتند دور هم جمع شدند و اینگونه بود که ایکنا متولد شد؛ در محلی کوچک، با تعداد معدودی علاقه‌مند.

آن‌ روزها، ایکنا، به عنوان دریچه‌ای به جهان معنویت، پای به  عرصه اطلا‌ع‌رسانی و جمع رسانه‌های متعدد داخلی گذاشت تا صفحه‌ای نو در این حوزه گشوده شود؛  امروز شنیدن جمله «با ارسال روزانه 5 خبر در یک دهه قبل، کار ایکنا آغاز شده است» از مؤسسان خبرگزاری، بیش از هرچیزی، حکایت از توفیق‌های روز‌افزون همه فعالان و دست‌اندرکاران خبرگزاری در پیمودن مسیر رسیدن به اهداف ترسیمی طی سال‌های گذشته دارد.

این روزها بیستمین‌ نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات با حضور گسترده اهالی رسانه‌ در تهران برپاست؛ تقارن این نمایشگاه را با 20 آبان‌ماه؛ سالروز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، غنیمت شمرده و نگاهی به کارنامه این خبرگزاری خواهیم داشت.

نخستین و بزرگترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌کریم در جهان اسلام با عنوان خبرگزاری قرآنی ایران که با عبارت اختصاری «IQNA» شناخته شده است، در 20 آبان‌ماه سال 1382 مقارن با پانزدهم رمضان المبارک 1424 هـجری قمری، با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

این خبرگزاری با تولید پنج خبر در روز به زبان فارسی کار خود را آغاز کرد و اینک پس از گذشت 11 سال از فعالیت خود توانسته است با تولید روزانه حدود 850 خبر به 16 زبان زنده دنیا، از مرز یک میلیون و 400 هزار خبر قرآنی گذر کند.

با توجه به تنوع زبانی و رسالت جهانی ایکنا و فعالیت‌ گسترده این رسانه قرآنی در عرصه بین‌الملل، در اسفندماه سال 1391 نام این خبرگزاری با مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به «خبرگزاری بین‌المللی قرآن» تغییر یافت تا همچون خود قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان در سراسر گیتی باشد.

خبرگزاری ایکنا در حال حاضر به تولید و انعکاس اخبار قرآنی به 16 زبان زنده دنیا شامل؛ فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، چینی، روسی، اسپانیولی، بنگالی، هوسایی، پشتو، هندی، ترکی، سواحیلی، آذری و مالایو به صورت روزانه می‌پردازد.


افتتاح شعب ایکنا در 29 استان کشور و همچنین شش منطقه از جهان بخشی از توفیقات ایکنا تا به امروز است. ایکنا هم اکنون دارای هشت سرویس و 65 زیرسرویس خبری است.

خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به غیر از برنامه‌ها و اهداف تعریف شده، برنامه‌های دیگری نیز در دست اجرا دارد که می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی، انتشار نشریه رایحه و برگزاری و مشارکت در همایش‌های قرآنی اشاره کرد.

این خبرگزاری در تلاش است تا در آغاز دوازدهمین سال فعالیت خود همچون گذشته اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اخبار و رویدادهای قرآنی و دینی کشور و جهان به مخاطبان داخل و خارج، سوق دادن جامعه به سوی سبک زندگی قرآنی، تلاش در جهت مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم در عرصه‌های مختلف و شبهه‌زدایی از تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص پرداختن به قرآن در انظار سایر ملل را دنبال کند و فرهنگ قرآن را در ایران اسلامی و سراسر جهان ترویج دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی