خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آذرماه سال جاری؛

‌اجلاسیه «معاونت‌های تهذیب کل کشور» در بوشهر برگزار می‌شود

%e2%80%8c%d8%a7%d8%ac%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%87-%c2%ab%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b0%db%8c%d8%a8-%da%a9%d9%84-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام آذرشب در نشست استانی مدیران مدارس علمیه و معاونان حوزه‌های علمیه از برگزاری اجلاسیه «معاونت های تهذیب کل کشور» در استان بوشهر خبر داد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی آذرشب، معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر شنبه، 24 آبان در نشست استانی مدیران مدارس علمیه و معاونان حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد، به برگزاری دوره خانواده‌های آسمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه زیادی برای این دوره خرج شده برخی در این دوره شرکت نکرده‌اند، باید مدیران مدارس طلاب را به شرکت در دوره‌ها ترغیب کنند.


برگزاری دوره «تربیت مربی کودک» در حرم آستانه شاهچراغ شیراز
معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد و افزود: در آخر هفته سال جاری دوره «تربیت مربی کودک» در حرم آستانه شاه‌چراغ شهر شیراز از سوی این تولیت برگزار می‌شود و سهمیه استان بوشهر 30 نفر است و در پایان این دوره گواهی پایان دوره به طلاب اعطا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مدارس علمیه شهرستان‌ها باید یک تقویم تهذیبی تا پایان سال داشته باشند، اظهار کرد: برنامه‌هایی را که قصد دارند در داخل مدرسه داشته باشند، در این تقویم گنجانده شود و همچنین نیز اجلاسیه «معاونت‌های تهذیب کل کشور» در ماه آینده در بوشهر برگزار می‌شود و در حاشیه برگزاری این اجلاسیه از برخی مدارس شهرستان‌های استان بازدید می کنند و به همین دلیل معاونت‌ها و مدیران مدارس آمادگی لازم را داشته باشند.


تدریس درس دفاع مقدس در مدارس علمیه بوشهر
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این نشست به تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام‌ شده پرداخت و گفت: با توجه به توافق صورت گرفته با بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس دو واحد درسی دفاع مقدس در مدارس علمیه استان تدریس می شود و این توافق در سال 92 انجام شده، دلیل تأخیر اجرای این توافق‌نامه را عدم اعلام آن به‌صورت رسمی از سوی مدیریت قم عنوان داشت.

سرهنگ احمد موحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر نیز در ادامه این آئین به اهمیت ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا و آثار رزمندگان درس‌هایی هستند که در ابعاد زندگی انسان می‌تواند راه گشا باشد و با توجه به توافقنامه صورت گرفته بین حوزه علمیه و این بنیاد است و این برنامه آموزشی را در سال‌های قبل از دانشگاه‌ها شروع کردیم و حال حاضر بیش از سه هزار دانشجو درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها گذرانده‌اند و اساتید درس دفاع مقدس باید مجوز تدریس داشته باشند و کسانی که علاقه‌مند به تدریس این واحد را دارند باید در دوره آموزشی که در تهران با حضور فرماندهان ارشد نظامی برگزار می‌شود شرکت کنند و اخذ مجوز تدریس این درس دارای شرایطی از جمله حداقل مدرک فوق‌لیسانس و دارا بودن شش ماه سابقه حضور در جبهه است و در استان بوشهر در حال حاضر 30 استاد درس دفاع مقدس وجود دارد که 25 نفر مجوز تدریس گرفته‌اند و ما بقی نیز در حال گرفتن مجوز هستند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی فلاحتی، مسئول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته بسیج را در پیش داریم و یکی از روزهای هفته به قشر طلاب است، از این‌‌رو باید در این روز برنامه‌هایی جهت بزرگداشت این روز داشته باشیم و دیدار با خانواده شهدا، غبار‌روبی گلزار شهدا، تقدیر از طلاب بسیجی نمونه و برگزاری مراسم بزرگداشت این روز در تمامی شهرستان ها از جمله برنامه‌های پایگاه‌های بسیج طلاب در مدارس علمیه است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین فقیه، معاونت پژوهش حوزه علیمه استان بوشهر نیز در این آئین با بیان این مطلب که با توجه به تفکیک شدن آموزش و پژوهش نیاز است دوستان کار را با جدیت بیشتر انجام دهند، عنوان کرد: در راستای برگزاری هفتمین جشنواره علامه حلی در استان بوشهر، یک دوره مقاله‌نویسی برگزار خواهد شد که متشکل از یک کارگروهی در چهار «رشته کلام، ادبیات عرب، فقه، اصول و تفسیر علوم قرآن» است که مدیران و اساتید مدارس باید هر کدام 10 موضوع را با منبع به طلاب و واحد پژوهش معرفی کنند.


برگزاری هفتمین جشنواره «علمی - پژوهشی علامه حلی» در بوشهر
معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با بیان این که هفتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی امسال برگزار می‌شود، گفت: طلاب می توانند تا پایان آذر‌ماه  مقالات و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و این جشنواره به منظور تشویق و حضور حداکثری طلاب در جشنواره ملی برگزار خواهد شد و برگزاری استانی این جشنواره همزمان با هفته پژوهش با همکاری مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد و طلاب برگزیده هر مدرسه مشخص، و جوایز نفیسی به نفرات برتر اعطا شود.

وی با بیان این که اولویت با موضوعات درسی است، ابراز کرد: در ترم اول پنج نمره برای درس های اصلی در نظر گرفته شده است که اساتید جهت تشویق و ایجاد انگیزه پژوهشی در طلاب می توانند این پنج نمره را  به طلابی که مقالات خود را در این جشنواره ارائه می دهند، اختصاص دهند و همه مقالاتی که در این جشنواره استانی ارائه می شود، به جشنواره علامه حلی کشور هم ارسال خواهد شد و این جشنواره راه زمینه مناسبی برای استفاده طلاب از تجربیات و راهنمایی های اساتید است و اگر موضوعات درسی باشد، طلاب می توانند از اساتید مربوطه استفاده کنند و در هر مدرسه ای یک کارگروه پژوهشی در چهار «رشته ادبیات عرب، کلام، تفسیر و فقه و اصول» تشکیل شده است که متشکل از چهار استاد متخصص در این چهار رشته است که این کارگروه با هماهنگی معاونان پژوهشی و مدیریت مدارس به مدیریت حوزه علمیه استان معرفی شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: با توجه به اینکه امسال نه استان جشنواره استانی برگزار می‌کنند، مدیریت قم این امتیاز را به استان ها داده که هر استانی که تعداد مقالات ارسالی آن به جشنواره صد مورد باشد می تواند در سال آینده به صورت مستقل جشنواره استانی برگزار کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی