خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

طیبی اظهار کرد:

ارائه الگوی زندگی سعادت‌مند؛ کارویژه پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن

%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d9%87-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b3%d8%b9%d8%a7%d8%af%d8%aa%e2%80%8c%d9%85%d9%86%d8%af%d8%9b-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%da%98%d9%88%d9%87%d8%b4%da%a9%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86


گروه اندیشه: به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن باید موجب سعادت مردم در دنیا و آخرت شود و حاصل این کار ساختن یک جامعه الگو باشد تا جهانیان را به سمت این الگو سوق دهیم.




حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: در دوره قبل که مسئولیت جهاد دانشگاهی را داشتم، موافق راه‌اندازی این پژوهشکده بودم و با کلیات راه‌اندازی پژوهشکده‌ای برای مطالعات میان‌رشته در حوزه قرآن موافق هستم.
وی ادامه داد: برای راه‌اندازی پژوهشکده میان‌رشته‌ای قرآن تلاش داریم تمهیدات خوبی اندیشیده شود تا از نظر کیفی در سطح خوبی فعالیت خود را آغاز کند. برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی پژوهشکده در جهاد دانشگاهی وجود دارد، موجب می‌شود تا کار به شکل کیفی و خوب شروع شود و ادامه پیدا کند.


مشکلی برای راه‌اندازی پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن وجود ندارد
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: مشکلی برای راه‌اندازی پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن نداریم و کارها به خوبی پیش می‌رود؛ اگر هم مشکلی وجود داشته باشد با پی‌گیری‌های لازم حل می‌شود.
وی با بیان اینکه اصرار داریم استانداردها برای راه‌اندازی این پژوهشکده حفظ شود تا کارهای پژوهشی خوبی در حوزه قرآن از طریق این پژوهشکده اتفاق بیفتد، گفت: مهم‌ترین بحث در فعالیت این پژوهشکده، انتخاب موضوع است و باید موضوعاتی را انتخاب کنیم که در سایر حوزه‌های علوم انسانی، پزشکی و مهندسی نیز وجود داشته باشد تا در نهایت یک هم‌افزایی بین پژوهش‌های قرآنی با سایر موضوعات ایجاد شود و زودتر به نتیجه برسیم.
طیبی یادآور شد: نباید در فعالیت پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن به دنبال موضوعاتی برویم که مجبور شویم برای آنکه به توانمندی‌های لازم دست پیدا کنیم از بیرون جهاد دانشگاهی هیئت علمی استخدام کنیم.


موضوعاتی با خروجی خوب در پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن انتخاب شوند
وی در ادامه عنوان کرد: توان خوبی که در تمام حوزه‌های علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و... جهاد دانشگاهی داریم باید با هماهنگی‌های صورت گرفته کنار هم گذاشته شوند و موضوعاتی انتخاب شوند که خروجی خوبی داشته باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظاراتی که از راه‌اندازی پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن داریم همان انتظاراتی است که در سایر حوزه‌های کاری جهاد دانشگاهی وجود دارد؛ ما همواره در حوزه‌های پزشکی و مهندسی کارهای نو و خوبی انجام داده‌ایم که انتظار داریم در حوزه قرآن نیز کارهای نو و خوبی انجام شود.
وی ادامه داد: اسلام مدرن‌ترین و ایمن‌ترین راه زندگی باسعادت در دنیا و آخرت ما است که این امر باید از دستورات قرآن و ائمه اطهار(ع) استخراج شود. یکی از کارهای ویژه‌ای که در پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن انجام می‌دهیم باید این باشد که خروجی فعالیت این پژوهشکده، سعادت مردم در دنیا و آخرت شود و حاصل این کار ساختن یک جامعه الگو باشد تا جهانیان را به سمت این الگو سوق دهیم.


در حوزه پژوهش‌های قرآنی همانند سایر حوز‌ه‌ها موفق می‌شویم
طیبی یادآور شد: اگر در سایر فعالیت‌های پژوهشی موفق هستیم، پس در حوزه پژوهش‌های قرآنی نیز می‌توانیم موفق باشیم و کارهای خوب و شاخص در این حوزه انجام دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جای کار زیادی در حوزه انجام پژوهش‌های قرآنی داریم و البته باید به این فکر کنیم که نتایج پژوهش‌های ما در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه قرآنی منجر به ایجاد تحول در جامعه شود. اگر هنوز از وضعیت جامعه در حوزه‌های مختلف راضی نیستیم و جامعه ما به الگوهای مورد نظر نزدیک نیست به معنی کم‌کاری ما در حوزه‌های مختلف است که باید بتوانیم مدل‌ها و الگوهای مناسب را ارائه کنیم که البته جهاد دانشگاهی نیز در تلاش برای رسیدن به این هدف است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی