خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت‌الاسلام جمالی:

ترویج فرهنگ ولایت‌مداری از نگاه قرآن، یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی است

%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%d8%8c-%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه فعالیتهای قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم گفت: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در جامعه با استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث است.




حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم جمالی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه ۱۰ تشکل قرآنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد شش تشکل از آن‌ها دارای مجوز هستند و بقیه نیز بنا به تدابیر اندیشیده شده جهت صدور مجوز اقدام می‌کنند و از این تعداد ذکر شده تعداد تشکل قرآنی که دارای مجوز هستند، تعداد پنج تشکل از آن‌ها در مراکز روستایی و یک تشکل نیز در شهر دیلم فعالیت دارند و تمامی این تشکل‌ها در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد و در جهت منویات مقام معظم رهبری گام برمی‌دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم ادامه داد: مطابق با برنامه سالیانه در اسفندماه از سوی سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور از چهره های برتر قرآنی و خانه‌های قرآنی در هر استان تقدیر می‌شود که این حرکت در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.


اجرای طرح قرآنی «امام حسین(ع)؛ شیفته نماز و قرآن» در سه مسجد دیلم

وی از اجرای طرح قرآنی «امام حسین(ع)؛ شیفته نماز و قرآن» در این شهرستان خبر داد، بیان کرد: این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد پرداختن به آموزه‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی سه مسجد امام حسین(ع)، مسجد الهیه و مسجد امام خمینی(ره) با حضور بیش از ۴۰ نفر در بندر دیلم اجرا شده است و آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز، اصلاح قرائت نماز و ختم قرآن از برنامه‌های اصلی طرح قرآنی امام حسین(ع)؛ شیفته نماز و قرآن است.


توزیع بیش از ۲۰۰ جلد کتاب و نشریه در بین گروه‌های هدف بندر دیلم

حجت‌الاسلام جمالی به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه محرم اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ جلد کتاب و نشریه ویژه دهه اول محرم الحرام با عناوین «ره‌توشه، فانوس‌های اشک، عزادار حقیقی، دل نغمه‌ها و نشریه‌های پنجره و خیمه» در بین مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع)، روحانیون شبکه تبلیغ، هیئت‌های مذهبی و سایر اقشار تأثیرگذار و گروه‌های هدف این شهرستان توزیع شده است.


ولایت فقیه محور وحدت در جامعه اسلامی است

این عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم امر ولایت را تکمیل‌کننده اصول توحید، نبوت و معاد دانست و عنوان کرد: ولایت فقیه محور وحدت در جامعه اسلامی به‌شمار می‌آید و ولایت‌پذیری از مهمترین واجب و تکلیف اجتماعی برای مردم است.

وی در ادامه یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی را ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در جامعه با استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث دانست و اظهار کرد: به اعتقاد من راهکار مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن، نشر و ترویج آیات قرآن کریم و احادیث در نهاد خانواده‌ها با تمسک به روحانیت‌محوری و مسجدمحوری است و در این محور اگر نوجوانان و جوانان و سایر اقشار اگر با کلام اهل بیت(ع) و کلام خدا آشنا شود زندگی‌ آنان بیمه می‌شود و روحانیت اگر در عرصه‌ای وارد شود چون قصد او قربت است، آن کار به سرانجام می‌رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم در پایان با بیان اینکه اثر وضعی شرکت در جلسات قرآن حتی اگر شخص قرآن نخواند و سکوت کند شامل پاداش خداوند قرار می‌گیرد، گفت: این اخلاق و ادب در جلسات قرآنی شکل می‌گیرد و نقش روحانیت در ایجاد انگیزه جوانان برای انس با قرآن بسیار بارز است و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) وابسته به سازمان جهاددانشگاهی در مسیر تقویت و توسعه و انعکاس فعالیت های قرآنی، خدمات بسیار ارزنده و قابل تقدیری را در سطح جهان اسلام عرضه کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی