خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت‌الاسلام تشکری بیان کرد:

سیره و اخلاق شهدا؛ بهترین الگوی ملی ـ اسلامی برای نسل جوان ‌

%d8%b3%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82-%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%9b-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%80-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%e2%80%8c


گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در نشست با اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان و فعالیت‌های اجتماعی نهادها و ادارات فرهنگی گفت: سیره و اخلاق شهدا بهترین الگوی ملی و اسلامی برای نسل جوان جامعه است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حمیده ماحوزی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز، ‌24 آبان ‌در نشست با اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان و فعالیت‌های اجتماعی نهادها و ادارات فرهنگی که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اهداف ما در سطح استان بوشهر جهت شکوفایی استعدادهای فرهنگی ـ هنری جوانان، احداث پلاتوهای فرهنگی در شهرستانها است، اظهار کرد: در این راستا سه پروژه پلاتو مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های گناوه، دیر و دیلم در دست احداث داریم و جهت احداث پلاتو شهرستان گناوه 120 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که هم اکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: همچنین برای تکمیل پروژه پلاتو فرهنگی بندر دیر 170 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که نحوه اجرای آن بصورت امانی و که اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و 140 میلیون تمام هم برای تکمیل پروژه شهرستان دیلم که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اعتبار گذاشته شده است و امیدواریم با نظارت دقیق بر اجرای این سه پروژه و تخصیص به موقع اعتبار به آنها تا پایان سال آینده به بهره برداری برسند.

راه‌اندازی 11 نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های بوشهر
وی راه‌اندازی 11 نمایشگاه کتاب را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: در این هفته در گناوه، تنگستان، دیلم، دشتستان، دشتی، جم و عسلویه نمایشگاه کتاب راه‌اندازی می‌شود و استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌های لازم فرهنگی باید در این هفته قابلیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف ارائه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه برای هفته کتاب 50 برنامه فرهنگی پیش‌بینی شده است، افزود: استان بوشهر با اجرای 50 برنامه فرهنگی ـ هنری به استقبال هفته کتاب می‌رود و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  مورد تأکید و دغدغه این اداره‌کل است و بسیاری از آسیب‌ها در جامعه در فاصله گرفتن از کتاب و پائین بودن میزان مطالعه است‌، بنابراین باید تلاش در این حوزه را با جدیت دنبال کرد و کتاب برای تقویت روح است و اگرچه بهای کتاب به نسبت بالاست اما هرگز نباید فراموش کرد همانقدر که دغدغه غذای جسممان را داریم باید دغدغه خوراک روحمان را نیز داشته باشیم تا خلا ناشی از کمبود مطالعه، ذهن ما و جوانان ما را موارد نامطلوب دیگر در‌برنگیرد و در هفته کتاب در استان بوشهر به مدارس، مراکز دانشگاهی، مساجد و کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان بوشهر کتاب اهدا می‌شود و از نویسندگان و کتابداران تجلیل می‌شود.

احمد بهروزیان‌فرد، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: سازمان‌های مردم نهاد تأثیر بسزایی در عرصه‌های فرهنگی ـ اجتماعی دارند و فراهم شدن زمینه‌های مورد نیاز برای ترویج مشارکت‌های اجتماعی و ضرورت ایجاد سمن‌ها، باعث شد که جوانان استان به‌صورت جدی‌تری نسبت به ثبت سمن اقدام کنند و در راستای تقویت و تسریع پیشرفت ملی و استانی، اولویت‌های پیشنهادی سازماندهی و سوگیری فعالیت‌های اجتماعی جوانان معرفی و مشخص شده است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه خانواده و تربیت فرزندان، تولید محتوا و فضای مجازی، رسانه و ارتباطات، محافظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست، گردشگری، پیشگیری از شیوع بیماری‌های خاص و کمک به درمان این بیماران و خشک‌سالی و کمبود آب از جمله اولویت‌های پیشنهادی سازماندهی و سو گیری فعالیت‌های اجتماعی جوانان است، اظهار  کرد: همچنین افزایش ایمنی جاده‌ها و راه‌های انسانی و کاهش تصادفات ناشی از سوانح رانندگی، علمی ـ پژوهشی، اندیشه ورزی، پایداری و میراث فرهنگی ـ معنوی از دیگر اولویت‌ها در راستای فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر است.

فرید میرشکار، معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان بوشهر از چاپ سه جلد کتاب جدید توسط این حوزه خبر داد و افزود: کتاب «بادهای بوشهر» نوشته عبدالحسین کنین از مجموعه دانشنامه استان بوشهر به زیر چاپ رفت و این کتاب در 3 فصل به بادهای بوشهر می‌پردازد و در 120 صفحه چاپ خواهد شد، از دیگر ویژگی‌های این کتاب اشاره به بادهایی است که منحصراً در استان بوشهر می‌وزد و از این نویسنده، دو کتاب «ماهی‌های بوشهر و جغرافیای بوشهر‎» در مجموعه دانشنامه استان بوشهر به چاپ رسیده است. ‏

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه همچنین کتاب یادداشت‌های «گوستاو نیلستروم» از مجموعه دانشنامه استان بوشهر در 164 صفحه به چاپ رسید، عنوان کرد: میان اسناد بر‌جای مانده، شماری نیز خاطرات دست‌اندرکاران و افرادی که به نوعی در حاکمیت نفوذ داشته‌اند، این کتاب حاوی خاطرات سرگرد نیلستروم سوئدی است که از 1910 تا سال 1922 میلادی در ژاندارمری ایران فعالیت داشته است و این کتاب ارزشمند توسط «افشین پرتو» ترجمه شده و هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ این مرز و بوم است.

میرشکار با اشاره به چاپ کتاب «خاطرات مستر چیک بعد از جنگ جهانی اول» اظهار کرد: این کتاب، خاطرات مستر چیک بعد از جنگ جهانی اول تا روی کار آمدن رضا شاه و اتفاقاتی که در آن زمان صورت می‌گیرد می‌پردازد و  قبل از چاپ این کتاب خاطرات مستر چیک و اتفاقاتی که در جنگ جهانی اول، خصوصا رشادت‌های رئیسعلی دلواری با قوای انگلیسی رخ داده، پرداخته است و کتاب خاطرات مستر چیک بعد از جنگ جهانی اول در 140 صفحه، حاوی مطالبی است که می‌تواند مورد استفاده محققان و پژوهشگران ایران‌، خصوصاً جنوب ایران قرار گیرد.‏

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه در مقام شامخ شهدا به سختی می‌توان سخن گفت چرا‌که برای درک مقام شهدا ظرفیت درخور و شایسته‌ای لازم است، افزود: شهدا چشمه زاینده عشق و معرفت و چشم و چراغ این سرزمین اسلامی هستند و سیره و رفتار و اخلاق شهدا برای نسل جوان جامعه به‌عنوان بهترین الگوی ملی و اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در پایان ادامه داد و اظهار کرد: نقد و نظر باید سرلوحه فعالیت های اهالی فرهنگ و امور جوانان باشد و از جمله فعالیت هایی که جزو برنامه های منظم فرهنگی جامعه است، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی برای جوانان و خانواده های آنان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی