خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

سردار جمیری مطرح کرد:

بسیج در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خوش‌ درخشیده است

%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%a8%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b4%e2%80%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی مکتوب و مجازی به‌مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خوش درخشیده و به‌خوبی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع کرده است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سردار پاسدار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بعد از ظهر سه‌‌شنبه، 27 آبان‌ماه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی مکتوب و مجازی با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج بعد از دوران دفاع مقدس در سازندگی کشور پیشگام بوده و امروز در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار است و در استان بوشهر نیز، توانسته است در جهت توسعه علم و دانش، بهداشت و درمان، محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های فرهنگی و غیره کارهای بزرگی را انجام دهد و رویکرد بسیج امروز با توجه به شرایط زمانی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و مقاومتی است که تمرکز عمده برنامه‌های امسال بر مسائل فرهنگی است.


بسیج یک هدیه الهی و نهادی انقلابی است

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه بسیج به‌عنوان یک هدیه الهی و نهادی انقلابی است، افزود: امروزه در کشورهای مختلف از جمله آمریکای مرکزی و جنوبی فعال است و با توجه به تجربه گران‌سنگ جمهوری اسلامی ایران، بسیج در نقاط مختلف دنیا در جهت رفع مشکلاتی که دنیای استکبار برای ملت‌ها ایجاد کرده است، فعالیت می‌کند و توانسته است در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خوش بدرخشد و به‌خوبی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع کند.


تخصیص یک میلیارد و 680 میلیون تومان پروژه‌های محرومیت زدایی در بوشهر

وی بیان کرد: در سطح بهداشت و پزشکی، اقدامات خوبی همچون استقرار دو اکیپ تخصصی فک و صورت در استان، ویزیت‌های رایگان بسیج جامعه پزشکی و احداث بیمارستان‌های صحرایی و استفاده از پزشکان متخصص صورت گرفته است و اقداماتی نیز در مسائل گسترش علم مثل برگزاری طرح آیه‌های تمدن، همچنین، در مورد اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی، مسائل تهاجم فرهنگی و برگزاری نشست‌های تخصصی معرفتی فرهنگی و در بحث محرومیت‌زدایی و آموزش‌های رزمی و دفاعی و غیره صورت گرفته است که یک میلیارد و 680 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تخصیص داده شده است.

جمیری با اشاره به اینکه 623 برنامه در نواحی و حوزه‌های مقاومت و ستادهای مختلف و 263 برنامه نیز توسط اقشار بسیج در این هفته برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌ها در دو تقسیم‌بندی جزیی و کلان قرار می‌گیرد، جمعاً 886 برنامه کلان در دفترچه برنامه‌های هفته بسیج ثبت شده است و بیش از پنج هزار برنامه در هفته بسیج در بوشهر اجرا می‌شود و با توجه به گستردگی و حجم رده‌ها، 2 هزار و 500 رده در سطح استان داریم که تحت امر سپاه هستند و بیش از 900 پایگاه مقاومت محلات و همچنین، بیش از 900 حوزه مقاومت و بسیج مهندسین و کانون‌ها هستند که به‌طور متوسط هر کدام حداقل 2 برنامه در هفته بسیج را اجرا می‌کنند.


آغاز هفته بسیج با شعار «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی» در بوشهر

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد و گفت: امسال تأکید بر کیفیت برنامه‌ها و معرفی هرچه بهتر بسیج و ایثارگران بسیجی است و روزشمار هفته بسیج در سال جاری روز جمعه، 30 آبان‌ماه با شعار «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی » آغاز و روز پنجشنبه، ششم آذر‌ماه سال جاری خاتمه می‌یابد و روز جمعه، 30 آبان‌ماه روز اول هفته بسیج روز بسیج ولایت‌مداری و انتظار، روز دوم روز بسیج و طلبه تحت عنوان بسیج، جوان و خودباوری، روز سوم بسیج، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، روز چهارم بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی، روز پنجم بسیج مستضعفین در راه بیت‌المقدس، روز ششم بسیج، ایثار و میثاق با شهدا نام‌گذاری شده است و همه بسیجیان به‌طور سازمان یافته در قالب حلقه های صالحین جمعه روز اول هفته بسیج در نماز جمعه حضور می‌یابند و فرماندهان به‌عنوان سخنران پیش از خطبه نماز صحبت خواهند داشت.


تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و خانواده‌های شهدای بسیجی در بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر پیاد‌ه‌روی‌ها و همایش‌های خانواده‌محور، همایش‌های ایثار، اعزام پزشکان به نقاط محروم، رونمایی از نمایشنامه‌ها و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و تجلیل از خانواده‌های شهدا، برگزاری برنامه میقات‌الصالحین، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و مراسم صبحگاهی، همایش شکوه هجرت، همایش بسیج رسانه و تجلیل از چهره‌های برتر رسانه و افتتاحیه برخی نمایشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و افزود: 691 طرح اقتصاد مقاومتی و هزار و 600 کارگاه زودبازده در هفته بسیج افتتاح و یا به‌پایان می‌رسد و 38 طرح محرومیت‌زدایی نیز در استان در قالب خانه‌های بهداشت، مدارس دو یا سه کلاسه، راه‌های روستایی و مواردی این قبیل با اعتبار یک میلیارد و 680 میلیون به بهره‌برداری می‌رسد.


برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در شش شهرستان بوشهر طی این هفته

فتح‌الله جمیری در پایان از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در هفته بسیج با حضور گردان‌ها در شش شهرستان استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: روزهای پنجم آذر تجمع گردان‌های بسیج با نام شکوه مقاومت و هفتم آذر نیز تجمع بزرگ بسیجیان در استان برگزار می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی