خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۳۲ ب.ظ

ماحوزی تأکید کرد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اندیشه: گروه اندیشه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه نشست هماهنگی برنامه‌های نمایشگاه کتاب گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر چهارشنبه، 28 آبان‌ماه در حاشیه نشست هماهنگی برنامه‌های نمایشگاه کتاب بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر همواره در عرصه فرهنگی به‌ویژه کتاب سرآمد بوده و برپایی سالانه چند نمایشگاه کتاب گواه این مدعا است، اظهار کرد: توجه به کتاب و استقبال از نمایشگاه کتاب نشان می‌دهد باید بیش از پیش به موضوع کتاب توجه کنیم و تمام دستگاه‌های اجرایی به امر کتاب نگاه جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در دستور کار باشد و برپایی نمایشگاه‌های کتاب این فرصت را می‌دهد تا اقشار مختلف با فرهنگ کتابخوانی بیشتر آشنا شوند و تمهیدات لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب در بوشهر اندیشیده شده است و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در دی‌ماه امسال شاهد برگزاری باشکوه نمایشگاه کتاب در بوشهر باشیم.


برپایی نمایشگاه کتاب با 140 غرفه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی بوشهر

وی اضافه کرد: برای برپایی این نمایشگاه 350 ناشر بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در تاریخ مقرر در بوشهر حضور خواهند یافت و آثار خود را در معرض دید قرار می‌دهند و اهمیت کتاب را باید در جامعه نهادینه کنیم و برپایی نمایشگاه‌های کتاب فرصت خوبی است تا قشرهای مختلف جامعه را به این هدیه ارزشمند آشنا کنیم.

ماحوزی با بیان اینکه کتب عرضه شده در نمایشگاه امسال با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود، اضافه کرد: حدود 140 غرفه برای این نمایشگاه واقع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی بوشهر در نظر گرفته شده که امیدواریم مورد رضایت علاقمندان قرار گیرد.

اردشیر محمودی‌فرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز در این آئین با بیان اینکه نمایشگاه کتاب این شهر به‌همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی و با مشارکت شهرداری خورموج و انتشارات نیک فرجام در کنار میدان شهید مهدوی خورموج دایر شده است، گفت: در این نمایشگاه سه هزار عنوان و 20 هزار جلد کتاب وجود دارد و به مدت 10 روز دایر است و هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و سالانه چندین نمایشگاه با این هدف برگزار می‌کنیم و کتاب حافظه بشریت است و مجموعه دانش و معارف تاریخ مدّون چند هزار ساله را در کتاب می‌توان یافت.


گسترش نشر کتاب به حفظ فرهنگ انسانی کمک می‌کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی تصریح کرد: باید با اختصاص درآمد حاصله از فروش یک روز نفت در سال برای تهیه وسایل لازم چاپ و نشر مقدمات توزیع ارزان و حتی در پاره‌ای از سطوح رایگان کتاب را تدارک دید و پرداخت یارانه برای کتاب بدون تردید از تهیه پنیر و روغن ارزان کم اهمیت‌تر نیست و معجزه دین پیامبر اکرم(ص) کتاب است و در حقیقت  یکی از بزرگترین معجزات خدا کتاب است و اگر به ضرورت گسترش نشر کتاب و فراگیرشدن کتاب‌خوانی، کمک رسان برای حفظ فرهنگ انسانی اعتقاد داریم باید فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج دهیم و در عظمت و شرافت کتاب همین بس که خدای متعال به آن سوگند یاد می‏‌کند و کتاب از برترین نعمت‏‌های الهی است که در پناهش بشر از حضیض و گرداب جهل به بلندای دانش می‏‌رسد.

وی در پایان یادآورشد: در نمایشگاه کتاب شهرستان دشتی، احمد شیخیانی، شهردار این شهر با خرید یک میلیون تومان کتاب، به مسئولان و هنرمندان شرکت‌کننده در آئین افتتاح نمایشگاه، کتاب اهدا کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی