خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

ریحانی:

دشمنان چالش‌های اجتماعی را تبدیل به چالش سیاسی و امنیتی می‌کنند

%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%86-%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%d8%a8%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست با مسئولان و شورای بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: دشمنان در گذشته چالش سیاسی را تبدیل به چالش نظامی می‌کردند و امروز چالش‌های اجتماعی را نیز تبدیل به چالش سیاسی و امنیتی می‌کنند.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سجاد ریحانی، معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست با مسئولان و شورای بسیج دانشجویی استان بوشهر عصر دوشنبه، سوم آذرماه‌ با بیان اینکه رسالت بسیج به گفته امام راحل و عظیم‌الشأن، به اهتزاز درآوردن پرچم «لا الله الا الله» در قلل جهان است، اظهار کرد: آمریکا با ایجاد اسلام متحجر به نام داعش و اسلام بی‌خاصیت در پی نابودی اسلام حقیقی است و دشمنان در شرایط کنونی به سه روش جنگ نرم، جنگ نیمه سخت، جنگ سخت در حال توطئه ‌علیه ما هستند و ما با این روش‌های دشمنان دست و پنجه نرم می‌کنیم.


پنج مدل جنگ نرم توسط دشمنان ‌علیه ایران اسلامی طراحی شده است
معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه به تلاش‌های دشمنان برای نفوذ در دانشگاه‌ها و توجه به عمق‌ها اشاره کرد و افزود: پنج نوع جنگ نرم را دشمنان ‌علیه ما دارند که می‌توان به تغییر دانش، چارچوب‌های ذهنی، گفتمان، بینش و منش اشاره کرد و جنگ نیمه سخت دشمن مربوط به چهره‌سازی و جایگزین کردن افراد مربوط می‌شود و دشمنان در گذشته چالش سیاسی را تبدیل به چالش نظامی می‌کردند و امروز چالش‌های اجتماعی را نیز تبدیل به چالش سیاسی و امنیتی می‌کنند.

وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر لزوم تلاش برای کادرسازی، تصریح کرد: باید در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمی فعالیت برای کادرسازی انجام شود چرا‌که عدم کادرسازی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و در اوایل انقلاب عدم کادرسازی باعث بروز مشکلاتی شد و با وجود اینکه تشکل‌های متعددی در آن زمان فعالیت داشتند، حضرت امام خواستار ایجاد بسیج دانشجویی شدند.

‌ریحانی به اهمیت مقاومت در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این زمینه بیان داشتند که درصورتی‌که به نتیجه نرسیم، برمی‌گردیم و مقابله توطئه‌های جدید دشمنان الزامی است و مردم جریان فتنه را به خوبی جمع کردند و باز هم باید هوشیار باشند چون برخی درپی رونمایی از سران فتنه هستند.

این فعال دانشجویی در پایان با بیان اینکه راه درست، ایثار، جهاد و شهادت است، اظهار کرد: با نام امام حسین(ع) دل‌ها متحول می‌شود چراکه جان خود و خانواده‌اش را فدا کرد تا دین اسلام و نام رسول‌الله(ص) زنده بماند و نهاد بسیج بر اساس و مبنای مسیر و اهداف و راه سیدالشهدا‌(ع) طراحی و بنا نهاده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی