خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

کشف استعدادهای نخبه در روستاها؛ هدف اردوهای جهادی ـ علمی دانشجویی

%da%a9%d8%b4%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%87%d8%a7%d8%9b-%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%80-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c


گروه اجتماعی: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر کشف استعدادهای نخبه در روستاها را یکی از اهداف اردوهای «جهادی - علمی» بسیج دانشجویی عنوان کرد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، رضا آبشیرینی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان بوشهر پنج‎شنبه، سیزدهم آذرماه در نشست هماهنگی برگزاری اردوهای«جهادی - علمی» بسیج دانشجویی با ارائه گزارشی از اردوهای دانشجویان جهادگر که در سالن کنفرانس سپاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی بسیج از برگزاری اردوهای جهادی، انجام فعالیت‌های آموزشی، افزایش سطح علمی و فرهنگ سازی بوده و در کنار آن به سازندگی و محرومیت زدایی نیز توجه شده است و در اردوهای جهادی دانشجویی، دانشجویان بدون هیچ چشم‌داشتی ازوقت تفریح و استراحت‌شان در تابستان می‌گذرند و درمناطق محروم حضور پیدا می‌کنند.


دانشجویان جهادگر در زمینه محرومیت زدایی و خودکفایی فعالیت‌ می‎کنند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان بوشهربا تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی با مشارکت دانشجویان جهادگر اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی متولی اصلی برگزاری اردوهای جهادی است و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه محرومیت زدایی، خودکفایی، تأمین امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی در سراسر استان انجام شده است و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر  متشکل از چندین دستگاه اجرایی و بسیج قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل خواهد شد و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های مناطق مختلف استان برنامه‌های همچون پرورش آبزیان و ماکیان، پرورش گیاهان و دیگر برنامه‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

رضا آذین، رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر نیز در این نشست هماهنگی برگزاری اردوهای دانشجویان جهادگر با تشریح اهداف و برنامه‌های جهادی - علمی و طرح دوست علمی اظهار کرد: اردوهای«جهادی - علمی» بسیج دانشجویی در راستای مشارکت نخبگان درایجاد عدالت آموزشی، علمی و کمک به توسعه اجتماعات نخبگانی برگزار می‌شود و سیاست بنیاد از نخبه نوازی به نخبه پروری سوق پیدا کرده است و نخبگی را یک مسئولیت است و نخبگان ما نخست باید شناخت لازم از جامعه و محیط پیرامونی خود داشته باشند و بعد ببینند چطور می‌توانند به جامعه خود خدمت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر اردوهای «جهادی - علمی» بسیج دانشجویی را یکی از راه‌های شناخت جامعه توسط نخبگان عنوان کرد و یادآور شد: در نظر داریم ستادی را با حضور بنیاد نخبگان، بسیج استان و دیگر ذینفعان مانند فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و سایر سازمان‌های مرتبط تشکیل دهیم و بعد از احصای مسائل و مشکلات همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان، اردوهای جهادی را براساس اولویت های مناطق و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی نخبگان برگزار کنیم.


اجرای «طرح شهاب» بنیاد نخبگان در پایه چهارم ابتدایی مدارس بوشهر

وی با اشاره حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران مبنی بر گسترش فعالیت‌های بنیاد نخبگان در روستاها و نقاط محروم کشور بسیار تأکید دارد، تصریح کرد: هدف اصلی حضور بنیاد نخبگان در سطح روستاها، کشف نیروهای نخبه و با استعداد و کمک به پرورش و تعالی آنهاست که ما این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و «طرح شهاب» توسط بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش استان بوشهر در حال اجرا است و در این طرح که در حال حاضر در پایه چهارم ابتدایی برگزار می‌شود، دبیران براساس آموزش‌هایی که دیده‌اند دانش آموزان را به صورت نامحسوس مورد ارزیابی قرار می دهند و بعد از گذشت 6 ماه توانمندی‌ها و استعدادهای هر دانش آموز بررسی می‌شود و بنیاد نخبگان برای برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی، خلاقیت، تدوین کسب و کار و تجاری سازی فناوری برای بسیجیان استان آمادگی کامل را دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی