خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

کفاش در گفت‌وگو با ایکنا:

جذب معلمان قرآن تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد

%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%aa%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای جهت جذب معلمان قرآن نهادهای مختلف دارید؟ گفت: طبق دستور وزیر جذب معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.




حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و همچنین بسیاری از مؤسسات و نهادهای قرآنی کشورمان معلمان قرآن‌ فراوانی را تربیت می‌کنند از جمله اینکه اخیراً این اتحادیه طی طرح 13 ماهه بیش از 2 هزار معلم قرآن را در سراسر کشور تربیت خواهد کرد، آیا آموزش و پرورش برنامه‌ای جهت جذب این معلمان دارد؟ گفت: بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، از این به بعد این وزارتخانه تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ما در این دانشگاه رشته معارف اسلامی داریم که اگر رشته قرآنی هم تأسیس شود و سفارش هم در این زمینه داشته باشیم، به دانشگاه فرهنگیان خواهیم داد یعنی مرجع جذب معلم از این به بعد فقط دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.


قبول داریم در بخش آموزش قرآن ضعف داریم اما سراسری نیست
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه همچنین در پاسخ به اینکه برخی از اساتید و صاحب‌نظران عرصه فعالیت‌های قرآنی، ایرادهایی نسبت به آموزش قرآن در آموزش و پرورش دارند مبنی بر اینکه برای آموزش قرآن باید از معلمان تخصصی قرآن استفاده شود، پاسخ وزارت آموزش و پرورش در این زمینه چیست؟ گفت: در دوره ابتدایی تک معلمی داریم یعنی معلمان ما تمام دروس از جمله قرآن را باید تدریس کنند البته ما ضعف داریم اما این طور نیست که سراسری باشد و معلمان بسیاری در این زمینه ضعف داشته باشند زیرا تمام کسانی‌که قرآن را یاد گرفته‌اند بالاخره از مدارس آمده‌اند.


برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت ویژه معلمان با همکاری نهادهای مختلف قرآنی
وی اظهار کرد: ما جهت رفع این مشکل دوره‌های آموزشی را با کمک سازمان اوقاف، دارالقرآن و همچنین ضمن خدمت آموزش و پرورش به حول و قوه الهی در آینده نزدیک برگزار می‌کنیم که معلمان ما توانمند شوند و بتوانند قرآن را تدریس کنند.
کفاش عنوان کرد: در دوره دبیرستان اول و دوم ما دبیر قرآن داریم یعنی فارغ‌التحصیلان رشته معارف اسلامی و علوم قرآنی تدریس تخصصی قرآن را به عهده دارند و اگر ضعفی در داخل آن‌ها باشد، ضعف دانشگاه‌های ماست که نتوانسته است فارغ‌التحصیل علوم قرآنی یا معارف اسلامی را قرآن یاد دهند که البته بعید می‌دانم و معمولاً لیسانس و فوق لیسانس این رشته به قرآن مسلط هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی