خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

پیام رهبر انقلاب به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد؛

چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند؟

%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%82%d8%a7%d8%b7%d8%b9-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af-%da%a9%d9%87-%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%ac%d9%87-%d8%b1%d8%a7-%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%84%d9%85%d9%88%d8%b3-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af%d9%87-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d8%9f


گروه سیاسی: در بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب به اسحاق جهانگیری درباره برگزاری همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد آمده است: «با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری که بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند».




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهور صبح امروز، دوشنبه 17 آذر، در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با شعار حرکت به سوی کشوری بدون فساد برگزار شد، با اشاره به سخنان دکتر روحانی در ابتدای این همایش اظهار کرد: مطالب رئیس جمهور محترم حاکی از آن است که دغدغه‌ای جدی برای مبارزه با فساد در سطوح عالی نظام وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهور یکی از اهداف اصلی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را از بین بردن مفاسد عنوان کرد وافزود: رهبر معظم انقلاب نیز مکررا این موضوع را مطرح کرده اند و در سال 1380 پیامی 8 ماده‌ای خطاب به سران قوای سه گانه صادر نمودند.
وی ادامه داد: پس از گذشت 13 سال از صدور فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری، لازم بود که یک بررسی صورت گیرد تا ببینیم به کجا رسیده‌ایم که آیا وضعیت کنونی فساد نسبت به زمان صدور این فرمان 8 ماده‌ای بهتر شده است یا خیر.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دغدغه‌ها نشان می ‌دهد که وضعیت ما نسبت به 13 سال گذشته بدتر شده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از عملکرد دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد راضی نیستند و دلیل آن این است که آمارها حکایت از افزایش حجم مفاسد نسبت به گذشته دارد.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: گویا هنوز موضوع مبارزه با فساد آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و هنوز به شکل حاشیه‌ای و سطحی به آن پرداخته می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از ارسال نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: نامه ای خدمت معظم له نوشتم و از ایشان درخواست نمودم که برای این همایش، در صورت صلاحدید، پیامی ارسال کنند که رهبرمعظم انقلاب در حاشیه این نامه چند جمله مرقوم فرمودند که متن این جملات بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگروضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری که بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی