خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

سیدضیاء هاشمی:

زمینه ترویج کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است

%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%b1%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بیان کرد: زمینه ترویج کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تکریم و معارفه روسای دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر که در سالن اجتماعات دانشکده نفت و گاز این شهر برگزار شد، با بیان اینکه استان بوشهر دارای وضعیت مناسبی از نظر کمیت دانشگاه‌ها است و تعداد دانشجویان در این استان بالا است، اظهار کرد: میانگین جمعیت کشور به تعداد دانشجویان برابر 5.7 درصد است و در این استان این نسبت برابر با 6.8 درصد است که بیانگر وضعیت مطلوب استان بوشهر در این زمینه است و برای افزایش کیفیت دانشگاه ها در نقاط مختلف کشور در حال پیگیری است و دانشگاه بوشهر نیز از نظر افزایش اعتبارات وضعیت خوبی داشته است و امیدواریم شاهد توسعه هر چه بیشتر این دانشگاه باشیم و دولت تاکید دارد که نقدها باید در شرایط کنونی صورت بگیرد تا بتوان برای توسعه تلاش کرد و مشکلات را رفع کرد، نه اینکه پس از پایان کار دولت نقدها شروع شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: توسعه آزاداندیشی در دانشگاه الزامی است و باید رویکرد اعتدال رفتاری، اجتماعی، سیاسی داشته باشیم تا به نقدها کمک کنیم و با اعتدال اجازه حضور همه افراد را در صحنه بدهیم و به کمک همه افراد در عرصه سیاسی نیاز داریم و به رسمیت شناختن حقوق اقلیت‌ها لازم است و اقلیت و اکثریت باید حقوق هم را به رسمیت بشناسند و باید در عرصه‌های مختلف از نظرات مخالفان و منتقدان نیز استفاده کرد و تدوین نشر حقوق شهروندی یکی از وعده های دولت تدبیر و امید بود و در دانشگاه باید بستر آزاداندیشی فراهم شود و دانشجویان بتوانند بتوانند دیدگاه‌های خود را اعلام کنند و بالندگی دانشگاه را در گرو توسعه آزاداندیشی و بیان دغدغه‌های دانشجویان است و هنوز به سطح مطلوب وضعیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نرسیده‌ایم و باید در زمینه ترویج کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بیشتر تلاش شود و اصول و بنیادها بدون آزادی معنا ندارند و در زمانی که صحبت از آزادی به میان می‌اید، افرادی نگران اصول و بنیادها می‌شوند ولی این نگرانی‌ها نباید وجود داشته باشد و در صورتی که آزادی نباشد، دروغ و ریا و تملق رشد می‌کند.

عبدالمجید مصلح، سرپرست جدید دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این آئین گفت:استان بوشهر در زمینه تعداد دانشجو داری میانگین بالایی است ولی تنها شش تا هفت درصد از دانشجویان مربوط به دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه دولتی است و این میزان دانشجو را سهمی محدود است و دانشگاه خلیج فارس دانشگاه نسل اول است و وضعیت خوبی در زمینه پژوهشی به عنوان یک معیار مناسب برای تعامل با جامعه نداریم که باید این وضعیت را بهبود ببخشیم و برخی از کمبودهای زیرساختی در این دانشگاه در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی نیز با کمبودهایی روبرو هستیم که باید این وضعیت ساماندهی شود.


ایجاد فضای بانشاط و پویا جهت دستیابی به اهداف علمی در دانشگاه ضروری است

سرپرست جدید دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس کافی نیست، تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس دارای نام بزرگی است و باید در شان این نام بزرگ شاهد توسعه بخش‌های مختلف دانشگاه باشیم و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین، نوآور و دانشگاه نسل سوم را باید با جدیت در دستور کار داشته باشیم و پردیس دریایی رشته‌های علوم دریایی، کسب و کار، تجارت دریایی در دانشگاه خلیج فارس راه‌اندازی خواهد شد و در دانشگاه باید یک فضای بانشاط و پویا برای دستیابی  به اهداف علمی مورد نظر ایجاد کنیم.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهرنیز در این مراسم با تاکید بر اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران می‌توانند نقش بسیار مهمی در توسعه استان داشته باشند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، بیان کرد: از طراحی و اجرای طرح توسعه استان بوشهر توسط جامعه دانشگاهی استقبال می کنیم و خروجی دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه هر چه بیشتر و پویایی جامعه باشد که دانشگاه‌ها باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند و ایجاد نشاط در جامعه علمی و دانشگاهی ضروری است و  دولت تلاش بسیار زیادی برای ایجاد فضای عقلانیت در جامعه داشته است که فضای خوبی ایجاد شده است که باید قدر آن را بدانیم.


جامعه دانشگاهی باید برای توسعه استان کمک‎رسانی کند

نماینده عالی دولت در استان بوشهر اضافه کرد: جامعه دانشگاهی باید برای توسعه استان کمک رسانی کند و اساتید و دانشگاهیان به مسائل جامعه خارج از فضای دانشگاه ورود جدی داشته باشند تا توسعه بیشتری را شاهد باشیم و صدای استان بوشهر در کشور رسا نیست و این وظیفه رسانه‌ها و دانشگاهیان است که صدای استان را به کشور برسانند و ظرفیت دانشگاه‌های استان بوشهر متناسب با سرعت صنعتی شدن استان نیست و لازم است که در زمینه توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.


توسعه منابع انسانی علمی از اولویت های ضروری است

محمدرضا محمدی‌زاده، رئیس سابق دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در ادامه آئین تکریم و معارفه افزود: از همه توان خود برای توسعه دانشگاه خلیج فارس استفاده کرده و در این راه شاهد همکاری و مساعدت استانداران استان و روسا و اساتید و کارکنان دانشگاه بوده‌ایم و تلاش برای توسعه منابع انسانی علمی از اولویت های ضروری است و موفقیت در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی نیازمند توسعه دانشگاه‌ها است و دانشگاه به عنوان پشتوانه برگ نظام کشور مطرح است و توسعه دانشگاه‌ها تنها با تلاش دولت میسر نمی‌شود و باید شاهد تسریع در توسعه دانشگاه‌های کمتر توسعه یافته باشیم و دانشگاه‌ها هم سطح شوند و باید شاهد تسریع در روند توسعه دانشگاه‌ها و کاهش فاصله دانشگاه‌ها از هم باشیم و در دوران مسئولیت در دانشگاه خلیج فارس شاهد هکاری بسیار خوبی از سوی مسئولان و علمای استان بوشهر بودیم که لازم است از همه این عزیزان تقدیر کنیم.


لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت‎های دانشگاهی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی عباسی، مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نیز در این آئین تصریح کرد: همه باید در راستای جلب رضایت خداوند تلاش کنیم و این موضوع باید مد نظر همه ما در زمان انجام هر کاری باشد و خدمت به مردم را به عنوان یک راه مناسب برای جلب رضایت خداوند است و باید از هر فرصتی که در اختیار داریم به بهترین نحو استفاده کنیم و توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت دانشگاه‌ها الزامی است و دکتر محمدی زاده خدمات بسیار خوبی را در زمان مسئولیت در دانشگاه داشته است و برای دکتر مصلح نیز که از چهره‌های علمی استان است آرزوی موفقیت داریم.

یادآور می شود، در پایان این آئین ضمن تقدیر از تلاش های محمدرضا محمدی‌زاده، رئیس سابق این دانشگاه، عبدالمجید مصلح به عنوان سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر معرفی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی