خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت‌الاسلام راستگو:

تحکیم اعتقادات دینی پیش‌نیاز تبیین مفهوم شهادت برای فرزندان است

%d8%aa%d8%ad%da%a9%db%8c%d9%85-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%81%d9%87%d9%88%d9%85-%d8%b4%d9%87%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه جامعه: مدیر مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درک مفهوم شهادت‌طلبی برای فرزندان را نیازمند شناخت صحیح از پروردگار و اعتقاد راسخ به آرمان‌های دینی دانست.




حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، مدیر مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مؤلفه‌ها و شاخصه‌های تربیتی که منجر به درک مفهوم شهادت برای فرزندان می‌شود، اشاره کرد و گفت: رعایت دستورات دینی برای تربیت چنین فرزندی باید از هنگام جنینی رعایت شود.

وی مقید بودن والدین به تعالیم دینی را در تربیت صحیح فرزندان حائز اهمیت خواند و گفت: تا زمانی که والدین فقط دستوردهنده و بازگوکننده دستورات و قواعد دینی باشند و به آن عمل نکنند، نمی‌توان انتظار عمل نیکو از فرزندان داشت.


نقش همراهی پدر و مادر با یکدیگر در تربیت فرزند

مدیر مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود همراهی پدر و مادر در تربیت فرزند با یکدیگر و همسو بودن عقاید آنان با یکدیگر را نیز در تربیت صحیح فرزندان حائز اهمیت خواند.

حجت‌الاسلام راستگو درک مفهوم شهادت‌طلبی برای فرزندان را نیازمند ایجاد پیش‌زمینه‌ها و مقدمات خاصی دانست و اظهار کرد: نهادینه کردن این مفهوم در فرزندان شهدا با فرزندان عادی متفاوت است و در تبیین این موضوع باید موارد مختلفی را مد نظر قرار داد.

وی تحکیم اعتقادات فرزندان را سبب آشنایی با مفهوم شهادت در بزرگسالی دانست و گفت: تا زمانی که اعتقادات دینی را در وجود فرزندان‌مان به درستی شکل نداده باشیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم مفاهیمی همچون شهادت و ایثار را درک کنند.

حجت‌الاسلام راستگو ادامه داد: شهادت در راه خدا و کسب رضای الهی و دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات دینی است، اگر فرد به شناخت صحیح از پروردگار و اعتقاد راسخی به آرمان‌های دینی نرسیده باشد، شهادت در نظر وی مفهومی ندارد.


مفاهیم انسانی در قالب‌های جذاب برای فرزندان تعریف شود

مدیر مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: پس از آشنایی فرزندان با اصول اولیه دینی و تحکیم اعتقادات وی می‌توان روی به تعریف مفاهیم والای اخلاقی و انسانی آورد که در این زمینه نیز باید از قالب‌های متنوع و جذاب برای فرزندان استفاده کرد.

وی ماه محرم و صفر را فرصت مناسبی برای تبیین موضوع شهادت برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: جمعی از والدین می‌توانند با مراجعه به یک واعظ و سخنران بخواهند که در ایام عزادای امام حسین(ع) موضوع خود را به انگیزه‌های شهادت‌طلبی با استفاده از کلام ساده و روان اختصاص دهد.

حجت‌الاسلام راستگو در پایان افزود: گریه بر امام حسین(ع) از ارزش والایی برخوردار است اما کودکان و نوجوانان ابتدا نیاز دارند با انگیزه‌های امام حسین(ع) برای بذل جان خود آشنا شوند، وقتی این اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی از راه صحیح و اصولی آن رخ دهد فرزندان خود به مظلومیت امام حسین(ع) پی می‌برند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی