خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

عضویت حجت‌الاسلام راستگو در شبکه‌های اجتماعی

%d8%b9%d8%b6%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%ac%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%aa%da%af%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c


گروه فضای مجازی: حجت‌الاسلام راستگو با بیان اینکه یک معلم اخلاق و قرآن باید به روز باشد تا بتواند نوجوانان و جوانان را جذب کند گفت: من نیز برای این که بتوانم همگام با نوجوانان جلو بروم عضو بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله، فیس بوک، وایبر و ... هستم.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهمان این هفته برنامه بشری شبکه قرآن و معارف سیما حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو، بنیان گذارطرح تربیت مربی کودک ونوجوان حوزه علمیه قم بود. وی با حضور در استودیوی برنامه، به بیان خاطراتی از روزهای گذشته و چگونگی ورود خود به عرصه شعر و قصه قرآنی برای کودکان و نوجوانان پرداخت.

وی به بیان گوشه‌ای از زندگی خود پرداخت و اظهار کرد: من در مشهد به دنیا آمدم و در روستایی به نام سعدآباد بزرگ شدم، پدرم روحانی و قاری مسجد بودند، وی برای جذب مردم به خصوص جوانان به قرآن و مراسم مذهبی روش‌های بسیار جدیدی را انتخاب می‌کرد.

حجت‌الاسلام راستگو با تأکید بر اینکه بسیاری از دعاها را به دلیل قرائت توسط پدرش حفظ شده است گفت: پدرم هر روز صبح با خواندن شعر ما را برای نماز صبح بیدار می‌کرد، در حقیقت ما با نوای قرآن پدرمان بزرگ شدیم.

این معلم قرآنی اظهار کرد: من نیز کمی که بزرگتر شدم، در مسجد بعد از نماز پدرم برای بچه‌ها اصول و فروع دین می‌گفتم، ابتدا این مطالب را با ریتم و شعر بیان می‌کردم، پس از آن نیز آرام آرام، آن را به صورت جزوه درآورده و حتی در میان بچه‌ها مسابقه نیز برگزار می‌کردم. رفته رفته نیز در همان مسجد با کمک یکی از دوستان پدر، کتابخانه‌ای دائر کردیم تا نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: برخی از بچه‌های محل از بچه‌هایی بودند که از لحاظ اخلاق و تربیت وضعیت چندان مناسبی نداشتند اما با دعوت آن‌ها به جلسات مطالعه کتاب حتی این افراد نیز به گونه‌ای تغییر کردند که برخی از آن‌ها بعدها به جبهه رفته و به شهادت رسیدند.


ابداع روش‌های تدریس جدید

وی در رابطه با روزهای معلمی خود و ابداع روش‌های تدریسی جدیدش گفت: من ابتدا در چند مدرسه ملی برنامه اجرا می‌کردم، رفته رفته کارها و مطالعات را فنی‌تر و تخصصی‌تر کردم و روش‌های تربیتی و آموزشی جدید را بیشتر مطالعه کردم و ثمره این مطالعات نیز مرکز تربیتی کودکان و نوجوانان شد که در این مرکز هشت هزار مربی قرآن ویژه کودک و نوجوان تربیت شدند.

حجت‌الاسلام راستگو در رابطه با اولین برنامه‌ تلویزیونی خود گفت: اولین برنامه تلویزیونی بنده طی سال 58 و شش ماه پس از پیروزی انقلاب اجرا شد. در آن زمان رئیس صدا و سیما اصرار داشتند که بنده با لباس روحانیت جلوی دوربین نیایم، سپس که ایشان راضی شدند خودم در ابتدا تصمیم گرفتم با لباس روحانیت برنامه اجرا نکنم اما بعد از مدتی لباس پوشیدم ولی عده‌ای در همان زمان می‌گفتند که راستگو روحانی نبوده و بعدا لباس روحانیت پوشیده که این اصلا حرف درستی نبود زیرا من از قبل روحانی بودم.

در ادامه برنامه بشری تصاویری از حضور حجت‌الاسلام راستگو در جبهه نشان داده شد، وی در رابطه با این تصاویر گفت: شهید آوینی خودشان فیلمبردار این صحنه بودند، در آن زمان من برای روحیه دادن به رزمنده‌ها به جبهه می‌رفتم تا با شوخی و طنز شرایط سخت را کمی آسان‌تر کنم.

وی افزود: یکی از قشنگ‌ترین خاطرات من نیز روزی بود که در خرمشهر و زیر گلوله و آتش برنامه اجرا می‌کردم، در آن روز در یک برنامه 20 دقیقه‌ای، چهار بار به دلیل انفجارها برنامه قطع شد، هر بار که خمپاره‌ای شلیک می‌شد هر کداممان به سمتی می‌رفتیم و دوباره بالافاصه با آرام شدن اوضاع برای ضبط برنامه بازمی‌گشتیم.


همراه شدن با زمان

حجت‌الاسلام راستگو تأکید کرد: یک معلم اخلاق و قرآن باید به روز باشد تا بتواند نوجوانان و جوانان را جذب کند، من نیز برای این که بتوانم همگام با نوجوانان جلو بروم عضو بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله، فیس بوک، وایبر و ... هستم زیرا از این موضوع آگاهی دارم که امروزه فرزندانمان بسیاری از وقت خود را صرف این شبکه‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه در تعلیم و آموزش قرآنی باید از برنامه‌های مجازی و اینترنت بهره جست و به گونه‌ای از روش‌های جدید استفاده کرد که بتوان زندگی نوجوانان را با رنگ‌های شاد دینی رنگارنگ کرد.

نظرات  (۱)

  • علی دهقانی
  • ممنون به وب من هم نظر بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی