خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر برگزار شد

%d8%af%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%af%d9%87%d9%87-%d9%81%d8%ac%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز، ۱۵ دی‌ماه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم در دومین نشست کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز، 15 دی‌ماه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دهه فجر برگزاری مراسم نثار گل و تجدید میثاق با آرمان امام راحل است که این مراسم سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه از ساعت 11 برگزار می‌شود.
افراش افزود: چاپ و توزیع پوسترهایی با مضامین‌ قرآنی و انقلاب از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن در دهه فجر است که به این منظور 10 پوستر انتخاب شده است و در بین تمامی دستگاه‌های قرآنی توزیع می‌شود. این پوسترها با مضامین قرآن و انقلاب در کلام مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) است.
وی ادامه داد: چاپ و توزیع قرآن رایگان که جزء دستور کار ما است نیز همزمان با ایام الله دهه فجر انجام می‌شود؛ بخشی از این قرآن‌ها به چاپ رسیده است و بخشی دیگر نیز تا دهه فجر چاپ و توزیع می‌شود.
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تشکیل گروه همخوانی و مدیحه سرایی و اجرای برنامه‌های قرآنی در مراسم 12 بهمن و 22 بهمن از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن است که هماهنگی‌های آن صورت گرفته و اطلاعات آن به ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی مکاتباتی با ستاد بزرگداشت دهه فجر داشته‌ایم غرفه خاص قرآنیان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ایجاد می‌شود و با شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن هماهنگی‌هایی به عمل آمده تا فعالیت‌های آن غرفه پوشش‌ رسانه‌ای داده شود.


افراش در این بخش از سخنان خود پیشنهاداتی مبنی بر برگزاری محافل قرآنی در پایتخت، برگزاری مسابقه اینترنتی قرآنی، اعزام کاروان‌های قرآنی به مناطق محروم و کوهپیمایی قرآنیان مطرح کرد و از نمایندگان دستگاه‌های کمیته قرآن خواست تا آمادگی خود را برای اجرای این برنامه اعلام کنند.
وی در ادامه به برنامه وزارت ورزش و جوانان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی ویژه کارکنان وزارتخانه، راه‌اندازی پرتال خاص قرآنی برای جوانان با محوریت قرآن در وزارت ورزش و جوانان همزمان با دهه فجر و همچنین برگزاری سه محفل قرآنی با شکوه با محوریت وزارت ورزش و جوانان در ایام الله دهه فجر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
در ادامه این جلسه سرگرد میدانی، سرپرست قرآن و عترت ارتش گفت: در طول سال در بخش محافل قرآنی بیش از هزار محفل قرآنی در یگان‌های آجا برگزار می‌شود که رویکرد ما در این محافل تدبر در قرآن است و ترجمه آیات قرآن باید در این محافل خوانده شود؛ برگزاری این محافل همزمان با دهه فجر نیز دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در یگان‌های آجا، برگزاری کلاس‌های ویژه قرآنی به مناسبت دهه فجر با محوریت قرآن و انقلاب، حفظ سوره فجر توسط کارکنان آجا از دیگر برنامه‌های ما در دهه فجر است.
وی افزود: برگزاری جشنواره حدیث در حاشیه مسابقات قرآن از دیگر طرح‌هایی است که همزمان با دهه فجر دنبال می‌شود تا بتوانیم با برگزاری این جشنواره بحث احادیث را با جدیت مورد توجه قرار دهیم.


همچنین ملکی‌پور، نماینده مرکز قرآن و عترت سپاه در این جلسه گفت: در طول سال هزاران محفل قرآنی در مناسبات مختلف ملی و مذهبی برگزاری می‌شود که بخشی از این محافل همزمان با دهه فجر در رده‌های سازمانی سپاه برگزار خواهد شد؛ محافل قرآنی در دهه فجر با رویکرد انقلاب اسلامی به اوج خود می‌رسد.
گلشادی نماینده وزارت دفاع در این جلسه گفت: برای ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 150 محفل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت در یگان‌های وزارت دفاع پیش‌بینی شده و بیش از هزار ختم قرآن و صلوات برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: همچنین در دهه فجر پرتال قرآن وزارت دفاع به صورت رسمی به بهره‌داری می‌رسد. تجلیل از پیشکسوتان قرآنی که در سال‌های اخیر فوت شده‌اند طی دیدار با خانواده‌های آنها انجام می‌شود.
گلشادی افزود: برگزاری مسابقه آیه‌های آسمانی در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه قرآنی و دستاوردهای فعالان قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
طاهری، نماینده رادیو قرآن در این جلسه با بیان اینکه امسال شش عنوان برنامه در رادیو قرآن پیش‌بینی شده است افزود: برنامه زنده کتاب انقلاب از 11 بهمن تا 22 بهمن به منظور بررسی دستاوردهای نظام به روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.
وی ادامه داد: معرفی 12 خانواده شهید قرآنی در برنامه «والشمس»، برنامه ویژه «قرآن؛ کتاب انقلاب» که در روز 12 بهمن و 22 بهمن پخش خواهد شد و همچنین پوشش محافل انس با قرآن که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های ما در رادیو قرآن است.


طاهری ادامه  داد: پوشش مراسم 12 بهمن و 22 بهمن، انعکاس فعالیت‌های قرآنی کشور در بخش رویدادهای قرآنی و معرفی دستاوردهای قرآنی نظام از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن همزمان با دهه فجر است.
همچنین محمدی، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه اظهار کرد: همزمان با دهه فجر مسابقات قرآن بنیاد شهید در مرحله استانی برگزار خواهد شد؛ مسابقات قرآن بنیاد شهید در 4 رشته و ویژه همکاران، خانواده‌ها و فرزندان آنها خواهد بود.


وی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی و مسابقات کتابخوانی با محوریت قرآن و انقلاب از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر است.
در این بخش از جلسه یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن گفت: نشست خبری کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اوایل بهمن ماه برگزار خواهد شد که قبل از این نشست، سومین جلسه کمیته قرآن را به منظور جمع‌بندی برنامه‌های نهایی قرآنی دستگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی