خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت الاسلام روحانی خبرداد؛

اجرای ۱۱ پروژه با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومانی در بوشهر

%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-11-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b1-603-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1


گروه اجتماعی: رئیس جمهور در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر در جمع مردم بوشهر از اجرای ۱۱ پروژه با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومانی در این استان خبرداد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور امروز 23 دیماه در دوازدهمین سفر استانی در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر در جمع مردم، با بیان اینکه علم، دانش، هدایت، اخلاق، محبت، عقلانیت، حرکت در مسیر تعالی و معنویت از دامن پرمهر پیامبر اعظم (ص) و مکتب امام صادق (ع) است، گفت: ما باید این مکتب را در سراسر سرزمین اسلامی ایران گسترش بدهیم و از قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب، آیت الله امام خامنه ای اطاعت و پیروی کنیم و باید هدف همه ما توسعه و سربلندی ایران اسلامی را دنبال کند.

رئیس جمهوری کشورمان در ادامه به جشن بیمه همگانی اشاره کرد و افزود: ملت ایران بعد از سالیان دارز به یکی از آرزوهای خود دست یافت و امروز تمام ایرانیان دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و چتر این بیمه را در سراسر کشور گسترش داده ایم.

وی یکی از افتخارات دولت یازدهم را سلامت محور بودن برشمرد و اظهار کرد: افتخار می کنیم که گام هایی در بخش تحول سلامت برداشته ایم و تا رضایت کامل ملت ایران در این راه گام ها بر می داریم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در این مدت یک سال و نیم، با کمک مردم گام های برای ثبات، آرامش، مقاومت اقتصادی و خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی برداشته ایم و در شش ماهه امسال 4 درصد رشد نسبت به شش ماهه اول سال گذشته داشته ایم و مهم است که کشور بعد از 8 فصل درجا زدن در رکود، رشد مثبت را آغاز کرده است و به سمت رونق حرکت خواهیم کرد و اولین گام ما در این مسیر تحریم ظالمانه بر ملت ایران تحمیل شده بود که بر زندگی مردم تاثیرگذار بود و با حمایت مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب، گام جهت شکستن تحریم ها برداشته ایم و تحریم ها را پشت سر خواهیم گذاشت.


رئیس قوه مجریه با بیان اینکه همه جهان خواستار تحریم ملت ایران هستند، ادامه داد: خطاب به تحریم کنندگان می گویم که دوران تهدید و تحریم سپری شده است و هر مقدار 1+5 . مذاکره کنندگان در برابر ایران راه منطقی و سرعت عمل در پیش نگیرند، بدانند که ضرر خواهند کرد و جمهوری اسلامی ایران راه مذاکره و همزیستی مصلحت آمیز با جهان را ادامه خواهیم داد و در چهار چوب منافع ملی ایران، مذاکرات و راهمان را ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: دشمن با موضوع کاهش قیمت نفت می خواهند که فشارهای تحریم ها را بیشتر کنند و این راه برای آنان قابل ادامه نیست و کشور عربستان صعودی و کویت بیش تر از ایران ضرر خواهند کرد و عربستان 80 درصد بودجه سالانه اش را به فروش نفت و همچنین 90 درصد صادرات این کشور به فروش نفت خام وابسته است و کشور کویت نیز 95 درصد بودجه سالانه اش را به فروش نفت وابسته می باشد و 90 درصد در بخش خام فروشی می کند و ایران فقط 33 درصد وابسته به نفت است و در لایحه بودجه تقدیمی امسال دولت به مجلس شورای اسلامی، کمترین وابستگی به نفت را داشته است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ایران فقط 60 درصد از صادراتش مربوط به نفت می باشد، افزود: بقیه صادرات کشور غیر نفتی است و تلاش داریم که صادرات غیرنفتی را افزایش بدهیم و ایران در برابر این توطئه های اقتصادی تحمل خواهد کرد و کاهش قیمت نفت برای مدت کوتاهی خواهد بود و ایران در زمینه رشد و توسعه اقتصادی و بخش تولید دولتی و غیردولتی 8 درصد بالاتر خواهد بود.


حجت الاسلام روحانی عنوان کرد: بوشهر سرزمین تولید برق اتمی است و این استان مرکز انرژی ایران عزیز است و وجود استعدادها در بندرگاه بوشهر، جزیره خارگ بوشهر، عسلویه بوشهر و جای جای این سرزمین به عنوان سرزمین توسعه و حرکت اقتصادی است افتخار می کنیم و بوشهر باید با به سابقه توسعه قدیمش برگردد و همه توان و امکانات دولت در خدمت مردم عزیز بوشهر خواهد بود و ما در دولت یازدهم قدم هایی برای توسعه استان بوشهر و با همت همه مسئولان، کارگزاران، سرمایه گذاران، فرهیختگان و جوانان استان برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد جاده جدید خروجی برای شهر بوشهر تا اوایل سال 96 به پایان خواهیم رساند، اظهار کرد: تکمیل فاضلاب شهر بوشهر که مسئله ای است که سال ها در دست اقدام است و این بخش در طول 4 سال به اتمام خواهد رسید و بخش عظیمی از این پروژه در دولت تدبیر و امید عملیاتی خواهد شد و همچنین باند دوم جاده برازجان – گناوه و باند دوم جاده گناوه – دیلم تکمیل خواهد شد و وزارت نفت 5 طرح برای این استان دارد و ان شاالله در دولت یازدهم اجرایی شود و امشب در شورای ادارای بوشهر اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور دولت یازدهم در ادامه از به تصویب رسیدن منطقه آزاد تجاری بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: به زودی لایحه آن تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد و منطقه آزاد بوشهر موجب رشد اقتصادی این استان می شود و همچنین روستای بندرگاه شهرستان بوشهر به دو برابر ظرفیت فعلی توسعه خواهیم داد و این دولت برای رونق بخش صنعتی استان بوشهر 130 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و 330 میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها در بخش صنعتی قرار خواهد داد و طرح گردشگری برای ایجاد دهکده توریستی در این سفر مصوب شده است و دولت برای زیر ساخت این پروژه از همه کارآفرینان بخش خصوصی دعوت خواهد کرد و 11 پروژه در دوازدهمین سفر استانی دولت برای بوشهر با اعتبار 603 میلیارد تومان تصویب شده است و در جلسه امشب اعلام خواهد شد و ما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


توسعه زیرساخت‌های امور فرهنگی و دینی در استان بوشهر ضروری است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر در این آئین که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، اظهار کرد: استان بوشهر در هندسه جغرافیایی ایران اسلامی دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی و ظرفیت‌های بالای سرزمینی است و معادن، مرز گسترده دریایی، تجارت، بنادر، کشاورزی و استقرار پایگاه‌های مهم نظامی از جمله ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است و استان بوشهر دارای تاریخی پر از شکوه و جلال است و این استان دارای مردمانی بزرگ در تاریخ خود از جمله علامه بلادی و مجتهد برازجانی بوده است و سردارانی دلیر همچون رئیس‌علی دلواری را داشته است و استان بوشهر دارای همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای توسعه جامع و پیشرفت پایدار است و استان بوشهر در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده است ولی نیازمند توجه ویژه دانش‌بنیان ولایی و جهادی مسئولان برای توسعه بیشتر است و امیدواریم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت بتواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استان باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به بیان برخی از نیازها و مشکلات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: توجه به عرصه‌های توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر اساس مطالعات دانش بنیان و نیازسنجی‌های آمایشی برای استفاده از این ظرفیت‌ها ضروری است و توسعه حمل و نقل ریلی در استان بوشهر نیاز است و  توسعه صنایع پائین‌دست نفت و گاز، توسعه بنادر و مناطق تجاری، توسعه شیلات، کشاورز، بهداشت و درمان و نگاه جامع به همه شاخصه‌های پیشرفت در استان بوشهر ضروری است و استان بوشهر می‌تواند به آلبوم توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شود و اشتغال اساسی و استخدام جوانان بومی استان و توجه به اولویت‌ها را ضروری می باشد و  نرخ بیکاری استان بوشهر مانند دیگر استان‌ها است و این موضوع شایسته استان با ظرفیت بوشهر نیست و در استان بوشهر نباید جوان تحصیلکرده بیکار وجود داشته باشد و باید زمینه توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس استان بوشهر فراهم شود و توسعه زیرساخت‌های امور فرهنگی و دینی و مذهبی، گردشگری، بهبود فضاهای ورزشی در استان بوشهر ضروری است.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی