خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت الاسلام روحانی مطرح کرد؛

مسئله بهره‌مندی و تولید برق از انرژی هسته‌ای یک ضرورت است

%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%d9%85%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در ادامه دوازدهمین سفر کاروان «تدبیر و امید» و بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر مطرح کرد: مسئله بهره‌مندی تولید برق از انرژی هسته‌ای یک ضرورت است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه، 23 دی‌ماه در ادامه دوازدهمین سفر کاروان «تدبیر و امید» پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: نیروگاه اتمی بوشهر متفاوت با نیروگاه‌های سایر کشورهای دنیاست، زیرا این نیروگاه مظهر ایستادگی یک ملت است. در ابتدا غربی‌ها قرار بود آن را بسازند که عقب‌نشینی کردند و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند، اما ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه به دنیا نشان داد که اگر ملتی اراده‌ای برای دستیابی به هدف داشته باشد، در آن مسیر گام بر می دارد و بر سر حقوقش ایستادگی خواهد کرد و به هدف خود خواهد رسید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از انرژی‌های مختلف و متنوع تأکید دارد، تصریح کرد: مسئله بهره‌مندی و تولید برق از انرژی هسته‌ای یک ضرورت است، زیرا از یک سو امکان استفاده از سوخت‌های فسیلی بی‌نهایت نیست و از طرف دیگر باید از انواع فناوری‌های روز دنیا استفاده کرد و نیروگاه اتمی بوشهر نمونه‌ای است که نشان می‌دهد ایران تنها به‌دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و تولید برق است.


رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کاری که ملت ما شروع کرده براساس تصمیمات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انرژی است و براین اساس باید بخشی از نیاز برق کشور از انرژی هسته‌ای تأمین شود و این کار امروز به ثمر رسیده و ادامه خواهد یافت و از تلاش‌های دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و همه دست‌اندرکاران و مهندسان فعال در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی و تشکر می‌کنم.

روحانی پیش از بازدید از اتاق کنترل نیروگاه از نزدیک در جریان چرخه کار نیروگاه اتمی بوشهر و چگونگی فعالیت آن و برنامه‌های مدیریت نیروگاه در خصوص افزایش تولید برق قرار گرفت و این نیروگاه اتمی در بوشهر در حال حاضر ۷۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند و قابلیت تولید برق تا میزان ۱۰۰۰ مگاوات را دارد.


رئیس قوه مجریه در ادامه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان بوشهر که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد، حضور یافت و با ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت: استان بوشهر یک استان با استعدادی است و با یک همت بلند و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به همه اهداف مورد نظر در این استان دست پیدا کنیم و استان بوشهر از لحاظ انرژی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و بوشهر با دارا بودن معادن عظیم گاز و نفت از لحاظ صادرات نفتی برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و استان بوشهر از دیرباز استانی تجاری و اقتصادی بوده است و‌ باید در اقتصاد به بخش خصوصی، نیمه‌خصوصی و تعاونی‌ها اعتماد کنیم و در کنار همکاری با این بخش‌ها اگر مشکلی پیش آمد، مسایل را حل و فصل کنیم وباید مطالبات معوق بانکی هر چه زودتر حل و فصل شود و بانک‌ها در این مورد وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید مشکل معوقات بانکی را که بخاطر شرایط اقتصادی کشور در گذشته برای عده ای پیش آمده، هر چه زودتر حل و فصل کرد.



برخورد با موضوعاتی نظیر مفاسد اقتصادی دشوار است

رئیس شورای عالی اقتصاد با تأکید بر اینکه باید در مسایل اقتصادی، تعاون فکری و عملی داشت، اظهار کرد: دولت، هنگامی که بحث خروج از رکود را مطرح کرد، طرح آن را در معرض دید عموم گذاشت و از همه صاحب‌نظران درباره راه‌های خروج از رکود، نظر خواست و بدون کمک صاحب‌نظران و کارآفرینان مسایل در هیچ حوزه‌ای حل نخواهد شد و برخورد با موضوعاتی نظیر مفاسد اقتصادی دشوار است و تا دولت می‌خواهد در یک ماجرا مفسده‌ای را برطرف کند، آن‌قدر اتهامات می‌زنند و می‌گویند که به صندوق‌ها دست‌درازی شده و آن‌قدر شلوغ‌کاری می‌کنند تا مسئله اصلی گم شود و صدای حق به گوش کسی نرسد و دولت عقب‌نشینی نخواهد کرد و به هیچ قیمتی پا پس نخواهد گذاشت.


روحانی در حالیکه سخنانش با تشویق حاضران در سالن همراه بود، بیان کرد: راهی که انتخاب شده، طبق فرمان خدا و مردم است؛ خداوند فرمان داده برای رفاه مردم کار کنیم و مردم هم در 24 خرداد، این وظیفه و رسالت را بر دوش ما گذاشتند و ما نیز با افتخار آن را قبول کردیم و همه باید برای حل مشکلات دست به دست هم دهیم و تردید ندارم دولت با کمک مردم توانمندتر می‌تواند معضلات را حل کند، اگر همه با هم شدیم، دست خدا در کنار ما قرار می‌گیرد و همایش‌ها و کنفرانس‌ها را به خاطر تعارف و نمایش برگزار نمی‌کنیم، بلکه ما از صاحب‌نظران و همه مردم یاری می‌طلبیم و بارها گفته‌ام که باید از آنهایی که تجربه عملی دارند، استفاده کنیم زیرا تجربه که علم توأم با عمل است، از علم گامی جلوتر است و ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در بوشهر می‌تواند گشایش جدیدی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در استان بوجود آورد و امروز می‌توان مزایای حاصل از تولید شیلات و حتی تولید آب آشامیدنی را با نفت مقایسه کرد.


راه‌آهن بوشهر باید به شبکه سراسری متصل شود

وی تأکید کرد: ما نباید تنها متکی به نفت باشیم، صادرات نفت خام باید در اقتصاد ما به حاشیه برود و کاهش قیمت نفت، ناشی از تخیلاتی است که می‌خواهند به دو سه کشور در منطقه فشار بیاورند،‌ اما شاید این اتفاق سبب خیر شود تا دولت‌ها و صاحب‌نظران با هنرمندی، تهدید را به فرصت تبدیل کنند و جبران کردن پول نفت، کار سختی نیست و اگر ما کمی با هم دوست‌تر باشیم و روابط‌مان با کشورهای دیگر بهتر باشد، می‌توانیم از فرصت موجود استفاده بهتری بکنیم و دولت در اینکه باید راه‌آهن بوشهر به شبکه سراسری متصل شود، تردیدی ندارد و بحث‌ها و طرح‌هایی در این مورد انجام شده اما چون به مرحله نهایی نرسیده است آن را اعلام نکردیم و سواحل خلیج فارس و سواحل مکران بسیار ارزشمند هستند و اگر بتوانیم، شرایط و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، جاذبه عملی برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم خواهیم کرد، زیرا سرمایه‌گذار محاسبه‌گر است و اگر منافع را در جایی رصد کند، آنجا حاضر می‌شود.


رئیس‌جمهور از استاندار، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خواست تا با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان و برنامه‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌ها، اهتمام بیشتری به توسعه و سرمایه‌گذاری استان بوشهر داشته باشند و نزاع بین کشورها برای همه مضر بوده و هیچ نفعی عاید طرفین نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران به حق نه قصد مداخله در کشوری را دارد و نه هیچ مداخله‌ای را خواهد پذیرفت و ما در روابطمان به فکر منافع دو طرف خواهیم بود و اگر کسی در منطقه فکر می‌کند که جمهوری اسلامی ایران هدف دیگری دنبال می‌کند، اشتباه کرده و پیام و خواست ما تقویت دوستی با همه همسایگان بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس است و دولت تدبیر و امید به فکر تأمین منافع برد – برد با همه همسایگان است و کشورهای همجوار ایران از دیرباز روابط تاریخی با کشور ما داشتند و من فکر می‌کنم تمام کشورهای منطقه این پیام را از دولت ایران دریافت کردند که ما به دنبال روابط برادرانه و حسن همجواری با همه همسایگان هستیم.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی