خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

پلیس حامی آمران امر به معروف و نهی از منکر است

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۵۷ ب.ظ

سردار احمدی مقدم؛

پلیس حامی آمران امر به معروف و نهی از منکر است

%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3-%d8%ad%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%88-%d9%86%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%86%da%a9%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی کشور در کنفرانس خبری بوشهر عنوان کرد: در صورت وقوع جرم آشکار باید موضوع برای برخورد و رسیدگی به اطلاع پلیس برسد و از سوی دیگر پلیس حامی آمران امر به معروف و نهی از منکر است و قانون نیز وظایف دستگاه ها از جمله ناجا را در این رابطه مشخص کرده است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور چهارشنبه 24 دیماه در حاشیه رژه نیروهای یگان انتظامی استان بوشهر در جمع خبرنگاران به منظور برپایی کنفرانس خبری حضور یافت و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر که آیا  فقط وظیفه ناجا و آمران اجتماعی تذکر لسانی است؟، اظهار کرد: قانون و احکام فقهی در این ارتباط موضوعات را روشن ساخته و وظیفه پلیس نیز در این زمینه مشخص است و اگر مردم شاهد بداخلاقی هایی باشند انتظار می رود نارضایتی خود را اعلام کنند و اگر احتمال اثربخشی می دهند، تذکر دهند اما در صورت بی توجهی به تذکر، کسی حق حمله و ضرب و جرح علیه فرد بی توجه را ندارد و در صورت وقوع جرم آشکار باید موضوع برای برخورد و رسیدگی به اطلاع پلیس برسد و از سوی دیگر پلیس حامی آمران امر به معروف و نهی از منکر است و قانون نیز وظایف دستگاه ها از جمله ناجا را در این رابطه مشخص کرده است.


تقویت حرفه ای پلیس را از رویکردهای مهم ناجا است

فرمانده نیروی انتظامی کشور به رشد شش درصدی کشفیات سرقت امسال نسبت به سال گذشته، از کاهش جرایم خشن در کشور در مقایسه با پارسال اشاره کرد و افزود: امسال همچنین پرونده های مهمی در زمینه جمع آوری و انهدام باندهای تروریستی جنوب شرق کشور و سرقت های مسلحانه از جمله در اصفهان و شهرکرد پیش روی پلیس بود که همگی بسته شدند و تقویت حرفه ای پلیس را از رویکردهای مهم ناجا برشمرد و این مهم به سرعت کشفیات پلیس و مقابله بهتر با جرایم افزوده است و پیشرفت انسداد مرزها در شرق کشور مناسب است اما این اقدام موجب شده تا قاچاق انسان و مواد مخدر به مرزهای آبی گسترش پیدا کند، از این رو تقویت دریابانی جزو برنامه های پلیس است و امیدواریم مانند برنامه پنجم توسعه که در آن افزایش دوبرابری امکانات و تجهیزات دریابانی پیش بینی شده بود، در برنامه ششم نیز این موضوع را شاهد باشیم و نیز سقوط قیمت نفت با وجود تبعات مفنی در اقتصاد کشور موجب شده تا انگیزه های قاچاق سوخت کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: قصد داریم با عقد تفاهم نامه با وزرات اقتصاد و دارایی، رابطه نزدیکتری با مجموعه های اقتصادی داشته باشیم و حوزه پیشگیری از مفاسد اقتصادی را فعال کنیم و پیش از این بیشتر تمرکز ما در این حوزه برخورد و مقابله بود و فساد اقتصادی آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی دارد، بنابراین باید با جدیت با آن برخورد و مقابله کرد که البته این اراده در کشور در حال شکل گیری است.


صدور مجوزهای کنسرت موسیقی را بر اساس شرایط فرهنگی نقاط مختلف کشور

فرمانده پلیس ایران در مورد حواشی پیش آمده برای برگزاری یک کنسرت موسیقی در بوشهر طی ماه جاری تصریح کرد: در مورد کنسرت ها به طور کلی با یک افراط و تفریط روبرو هستیم و شرایط فرهنگی نقاط مختلف کشور با یکدیگر تفاوت دارد و از این رو باید در دادن مجوزها و کنترل رفتارها در کنسرت های موسیقی دقت و حساسیت بیشتری به خرج داده شود و حساسیت و احساس وظیفه عده ای از مردم درباره مسایل فرهنگی از جمله کنسرت های موسیقی قابل تقدیر است اما اگر در شهری مجوز برگزاری کنسرت هرچند برخلاف تشخیص عده ای از مردم داده شد، نیروی انتظامی از تصمیم قانونی حمایت می کند و کسی حق برهم زدن چنین مراسم هایی را ندارد و زمینه برخورد پلیس با افرادی که قصد توقف اجرای کنسرت موسیقی در بوشهر را داشتند باید تاکید کنم که اقدام پلیس دراین قضیه پیشگیری ازدرگیری و حادثه بود، اما برخی اصرار داشتند که کنسرت را قطع کنند که این رفتار غیرقانونی بود و پلیس برخورد با این گونه اقدامات را وظیفه خود می داند و همه باید به قانون تمکین کنند، پلیس مدافع و حامی هر تصمیم قانونی است و در این گونه مسایل تا جایی که شاهد تنش و درگیری نباشد، مدارا می کند و ضمن اینکه راه اعتراض نیز باز است و معترضان با وجود ابزارهای مختلف از جمله رسانه ها مشکلی برای رساندن صدای خود ندارند.


حضور نظامی داعش درکنار مرزهای ایران منتفی است

اسماعیل احمدی مقدم همچنین موضوع امنیت مرزهای غربی کشور و فاصله داعش با این مناطق را یادآور شد و گفت: در گذشته با حضور گروه های تروریستی در سعدیه و جلولا فاصله داعش تا مرز قصرشیرین به 40 کیلومتر رسیده بود اما این مناطق با تلاش ارتش و نیروهای مردمی عراق آزاد شده اند و حضور نظامی داعش درکنار مرزهای ایران منتفی است، اما آمادگی لازم برای جلوگیری از اقدامات حادثه آفرین در این مناطق وجود دارد و هیچ حادثه و درگیری در مقابله با داعش در مرزهای غربی کشور صورت نگرفته است با این وجود مرزبانی و نیروهای امنیتی در این مناطق از آمادگی کامل برای برخورد با هرگونه عوامل ناامنی برخوردارند.

%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3-%d8%ad%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%88-%d9%86%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%86%da%a9%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


حوزه امنیت مقدمه هر تلاش و فعالیت در جامعه است

وی با بیان اینکه حوزه امنیت مقدمه هر فعالیت در جامعه است، تاکید کرد: اگر امنیت نبود، هیچ چیز نبود و امام علی (ع) فرمودند؛ امنیت، عدالت و پیشرفت و آبادانی سه چیزی است که مردم به آن محتاج هستند و اگر امنیت نباشد اجرای عدالت غیرممکن است و امروز در عراق با جنایتی که داعش ها می کنند، حرفی از عدالت نیست و امنیت پایه هر تلاش و فعالیتی است و در منطقه ای که امنیت نداشته باشد، تلاش و فعالیت میسر نیست.


سپاسگزاری از نعمت های الهی موجب رشد و تعالی انسان ها در دنیا و آخرت می شود

فرمانده ناجا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله امام خامنه ای، امنیت آفرینان را مجاهدان فی سبیل الله می داند، اظهار کرد: برای رضای خدا و مردم باید امنیت را برقرار کنیم و اگر سپاسگزار نعمت های الهی بودیم، خئا این نعمت ها را اضافه می کند و این مهم موجب رشد و تعالی انسان ها در دنیا و آخرت می شود و خداوند جایگاه آن فرد را در نزد مردم جامعه عزیز می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشرار و اخلال گران نظم اجتماعی و تهاج کنندگان به هویت مردم برخورد می کند و امروز تجاوز به هویت مردم، فقط تنها با اسحله انجام نمی شود بلکه افراد و کسانی که رایانه به افساد مشغول هستند و اینها ناامن کنندگان جامعه اند و ناجا تلاش می کند که زمینه امنیت، کار و تلاش برای مردم استان بوشهر و سراسر کشور فراهم بشود و امروز عسلویه بوشهر نسبت به 20 سال پیش قابل مقایسه نیست و این شهرستان به عنوان قطب اقتصادی و پایتخت انرژی ایران محسوب می شود و جایگاه جهانی دارد و ما با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس و دریای عمان روابط بسیار خوبی داریم و تلاش داریم که این روابط را تقویت کنیم.

  • حامد فکوری

نظرات  (۱)

  • علی رضا صباغ
  • باسلام . وب زیبایی داری با اجازتون من یکی از مقالات زیباتون را کپی کردم . در پناه حق یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی