خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌‌بوشهری:

قرآن جوامع را از سقوط در ابتذال، انحراف و انحطاط نجات می‌دهد

%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d8%b0%d8%a7%d9%84%d8%8c-%d8%a7%d9%86%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%ad%d8%b7%d8%a7%d8%b7-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%af%d9%87%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: قرآن کریم، جوامع را از سقوط در ابتذال، انحراف و انحطاط نجات می‌دهد و به سمت کمال، رشد و بزرگی هدایت می‌کند و قرآن کریم، خاتم الکتب آسمانی، و پیامبر گرامی اسلام، خاتم النبیاء و اسلام، خاتم الادیان است و این نشان از عظمت قرآن است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر روز گذشته، در دیدار با قاریان، حافظان و مجریان اجرای طرح ملی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی کشور که با حضور نمایندگان سه روستای چارک شهرستان دشتی، دویره شهرستان بوشهرو نظرآقا شهرستان دشتستان به عنوان روستاهای پایلوت شاخص قرآنی استان بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم تنها نسخه هدایت آسمانی انسان در آخرین مرحله بعثت انبیاء است، اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتاب آسمانی و خاتم کتب آسمانی است که در آخرین مرحله بعثت به حضرت محمد پیامبر گرامی اسلام(ص) عرضه شده است.


 قرآن کریم جوامع را از سقوط و انحراف به سمت کمال و بزرگی هدایت می‌کند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر همچنین افزود: قرآن کریم، جوامع را از سقوط در ابتذال، انحراف و انحطاط نجات می‌دهد و به سمت کمال، رشد و بزرگی هدایت می‌کند و قرآن کریم، خاتم الکتب آسمانی، و پیامبر گرامی اسلام، خاتم النبیاء و اسلام، خاتم الادیان است و این نشان از عظمت قرآن است.


قرآن کریم، کتاب صعود به خوبی‌ها و نجات از بدی‌ها است

این استاد درس اخلاق در قرآن کریم بیان کرد: خداوند قرآن را به عنوان کتاب انحصاری و آخرین کتب آسمانی برای پیامبر خاتم و امت خاتم در آخرین مرحله از حیات بشری برای نجات و هدایت عرضه کرده است و قرآن کریم، کتاب صعود به خوبی‌ها و نجات از بدی‌ها است و هر مقدار که از قرآن فاصله بگیریم بی‌تردید به سمت سقوط حرکت کرده‌ایم.


 بوشهر در عرصه فعالیت های قرآنی جزء سه استان برتر کشور است

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده، ابراز کرد: الحمدالله استان بوشهر هم اینک به عنوان یکی از سه استان مهم قرآنی کشور در عرصه آمار بالای سواد قرآنی، وجود قاریان، مفرسین، محققین و مدققین قرآنی بسیار قوی و هم رویکرد مردمی به سمت قرآن مطرح است و این یک کار بزرگی است که به خاطر تلاش علما و بزرگان استان و تدین و فرهنگ بالای این استان صورت گرفته است.


اجرای پایلوت طرح ملی آمار گیری دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی در بوشهر

سید موسی موسوی، رئیس ستاد طرح ملی آمار گیری دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی کشور نیز در این دیدار که با حضور خبرنگار و عکاس ایکنا شعبه بوشهر در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه این طرح ملی ابتدا درسه روستا هایی «نظرآقا شهرستان دشتستان، دویره شهرستان بوشهر و چارک شهرستان دشتی برای نخستین بار در کشور به عنوان پیلوت اجرا شد،  گفت: این طرح در چند مرحله اجرا و پس از مرحله اول درسه روستای شاخص و دستیابی به نتیجه، در یکی از شهرها اجرا شد و نیز مرحله سوم در یک شهرستان و سپس در سراسر استان بوشهر اجرا خواهد شد و این طرح به دستورمعاونت برنامه ریزی و نظارتی راهبردی رییس جمهوری در اجرای رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت قرآنی، نهضت قرآن آموزی و هدفمند کردن هزینه کردها وعملکرد مراکز قرآنی متناسب با اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در سراسر استان بوشهر اجرا خواهد شد و این طرح ملی دستاوردهای قرآنی با توجه به اینکه در برگیرنده دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون عملکردهای نهادهای قرآنی است مورد استقبال معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری قرار گرفت و در این طرح اهداف گسترده ای پیش بینی شده است که در آن میزان جمع آوری سواد جامعه قرآنی، بررسی انس آحاد جامعه با قرآن، شناسایی استادان و صاحبنظران علوم و فنون قرآنی مد نظراست.

در ادامه این دیدار نمایندگان سه روستای چارک، دویره و نظرآقا به بیان طرح‌ها و نکته نظرات خود پرداختند.


برگزاری پنجمین جلسه «تفسیر قرآن» در دانشگاه علامه طباطبایی بوشهر

یادآور می شود، جلسات هفتگی «تفسیر قرآن» آیت‌الله صفایی بوشهری، با حضور اقشار مختلف جامعه بالاخص جوانان روزهای سه شنبه‌ در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار می‌شود، که سه شنبه 30 دیماه، ساعت 19:00 پنجمین جلسه در همین مکان با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر خواهد شد.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی