خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حسین‌زاده اظهار کرد:

شکل‌گیری انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم؛ از اهداف اصلی هجرت امام(ره) به ایران

%d8%b4%da%a9%d9%84%e2%80%8c%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%88-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%aa%e2%80%8c%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85%d8%9b-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%81-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d9%87%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85(%d8%b1%d9%87)-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86


گروه اجتماعی: امام راحل ‌برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و حاکم شدن حکومت دینی و عدالت‌خواهی و خدمت‌رسانی به مردم جامعه دست به هجرت و جهاد فی سبیل الله در راه خدا زد که اکنون برکات این انقلاب فراگیر شده است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسین‌زاده، سخنران محوری آستانه مقدسه بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) قم ظهر روز گذشته، 11 بهمن‌ماه جاری، در مراسم شهادت بنت موسی بن جعفر(ع) که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: گسترش حکومت اسلامی در زمان حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام بعد از 13 سال در مکه با تعدد بسیار کم یاران، یکی از معجزات الهی بود و امروز در جامعه کشور ما با توجه به فراوانی نیروی های انسانی، هنوز شاهد مشکلات زیادی در عرصه های مختلف هستیم و ما طلاب در عصر خودمان وظیفه داریم که سیره رسول‌الله را در بین مردم جامعه اسلامی ترویج و گسترش بدهیم.


پیامبر اسلام (ص) با وحدت موجب تغییر و تحولات زیادی در دوران حکومت اسلامی خود شدند

روحانی تبلیغی آستانه مقدسه بارگاه کریمه اهل بیت با بیان اینکه دوران طلبگی، عمر با برکتی است که باید در زیر سایه توجهات حجت بن الحسن العسکری حضرت مهدی موعود (عج)، به امر تبلیغ دینی بپردازیم، افزود: پیامبر اسلام (ص) در بحث جنگ بدر و اختلافات و دعواهای قبیله ها با محوریت قرار دادن وحدت موجب بسیاری از تغییر و تحولات در دوران حکومت اسلامی خود شدند و ایشان با هدایت های خود بر محور قرآن، باعث صلح در بین قبایل عرب شدند.


امر تبلیغ  برای طلبه‌ها و روحانیون یک جهاد است

وی با اشاره به اینکه امر تبلیغ  برای طلبه‌ها و روحانیون یک جهاد است، ادامه داد: اهانت کفار قبایل به پیامبر اسلام یکی از ثمرات هجرت حضرت است ومطلع محمد مصطفی (ص) بحث هجرت و جهاد پیامبر اسلام بود که در سال نهم بعد از فتح مکه، قبیل ها آمدند با پیغمبر بیعت و پیمان بستند و در آن زمان حکومت اسلامی حضرت محمد (ص) شکل کامل به خودش گرفت و هجرت رسول خدا، ثمرات بسیاری نیز داشت و هجرت پیامبر اسلام به منظور فتح قلوب مردم قبایل به سمت مسیر الهی و صراط المستقیم دین بود.


موج الگویی بیداری اسلامی از انقلاب ایران به سراسر جهان عرضه شده است

این روحانی تبلیغی آستانه مقدسه بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) شهر قم به حکومت ستم شاهی و مجاهدت های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل نیز برای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و حاکم شدن حکومت دینی و عدالت خواهی و خدمت رسانی به مردم جامعه دست به هجرت و جهاد فی سبیل الله در راه خدا زد که اکنون برکات این انقلاب فراگیر شده است و موج الگویی بیداری اسلامی از انقلاب ایران به سراسر جهان عرضه شده است و موجب پیروزی هایی در کشورهای منطقه نیز شده است.


انگلیسی‌ها، دین شیعه را یک جنبش سیاسی قلمداد می‌کنند

حسین زاده با بیان اینکه واژه جهاد 24 بار در آیات قرآن کریم آمده است، تصریح کرد: دشمنان در صدر اسلام، در زمان قیام امام حسین (ع) و بعد از قیام مختار و در حال حاضر به دنبال قطع کردن ریشه اصلی این قیام الهی و اسلامی و شیعی و جهاد فی سبیل الله هستند و انگلیسی ها، دین شیعه را یک جنبش سیاسی قلمداد می کنند و این در صورتی است که اولین حلقه مذهب و حکومت شیعه در زمان پیامبر اسلام (ص) که حضرت امیرالمومنین علی (ع) در کنار ایشان بودند شکل گرفت و حتی نظام وکالت در زمان امام کاظم (ع) شکل گرفت و نیز اوج آن در زمان امام جواد ائمه (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) است.


شهر قم به برکت حضرت معصومه(س) به پایتخت مرکزی کشورهای اسلامی تبدیل شده است

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) در سن 28 سالگی از لحاظ علم و دانش در بین فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) از برتری خاصی برخوردار بودند، بیان کرد: بهترین مراکز و مکتب حدیث شیعی در زمان حضرت معصومه (س) در شهر قم شکل گرفت و کریمه اهل بیت در دوران خود در این شهر به تحصیح و تدوین اصولی حدیث شیعی پرداختند و این بانو با سیره ولایتمدار و شجاعانه به منظور گسترش علوم اسلامی و بیعت با برادرش امام رضا (ع) به ایران هجرت کرد و هجرت های هشتمین امام شیعیان امام رضا (ع) و امامزادگان و از جمله بانوی کریمه اهل بیت اوج تحولات هجرت را به وجود آورد و شهر قم به برکت هجرت و ترویح حدیث شیعی و علوم دینی توسط حضرت معصومه (س) به پایتخت مرکزی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: طلبه ها سربازان امام عصر (عج) هستند و این نورانیت وظیفه تبلیغی و هجرتی شما را سنگین تر کرده است و باید مطابق با هدایت های رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای، جامعه خود را مدیریت دینی کنید.

یادآور می شود، که مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه (س) که با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد و در پایان این آئین سوگواری، حاج حسن مالکی نژاد ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی در وصف وفات شهادت گونه این بانوی ولایتمدار و اسوه تقوی پرداخت.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی